"loze leiding"dichtgesmeerd bij oplevering, hoe terug te vinden

Started by Spijkie, December 4, 2011, 11:41:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Hallo allemaal,

Bij onze nieuwbouwwoning heb ik vorig jaar voor de zekerheid een loze leiding laten leggen aan de andere kant van de woonkamer voor de audiogroep, destijds door miscommunicatie is deze weer dichtgesmeerd en de buis is volgens mij nog wel aanwezig. Tijdens de opleveringskeuring kon diegene door middel van "tikken" op de muur de leiding niet terugvinden maar hij zei dat de leiding er nog wel zou moeten liggen ( check ) ik zo in de meterkast.

Zijn er mensen op het forum die hier trucjes voor hebben of meetaperatuur om dit weer te vinden?

Hoor het graag.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rowdy

Met een tikveer. Dit is een trekveer waar je aan 1 kant een signaalgever (hoort bij de trekveer) aansluit. De andere kant doe je in de buis en met een signaalvolger (een kastje met een staaf eraan) zoek je de veer op. Je hoort dan het tikken van de signaalgever op je signaalvolger.

H B

(Edit) Zelfde optie als hierboven

Spijkie

Hallo Rowdy en H B,

Super bedankt voor het antwoord! Wist niet eens dat dit bestond, zal eens kijken waar ik dit kan lenen oid. Wellicht een elektricien vragen om te doen en gelijk de kabel erdoor heen laten trekken dan is dit ook maar weer klaar.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Kjelt

Ik zet er zelf altijd de compressor op (niet met te hoge druk) en dan hoor je hem aan de uitgang wel "fluiten", is ideaal als je echt geen benul hebt waar de leiding naar toe loopt (omdat je deze bv zelf niet hebt aangelegd). Ook als deze bij bv verdeeldozen in het plafond uitkomen hoor je dat meteen, komt wel wat stof/gips mee vaak maar ach dat had ik er in mijn geval graag voor over.

Raphie

als er al een loze electradraad in zit, deze gewoon volgen met draad detector
JBL PRX Power!

Spijkie

@Kjelt:"Ik weet ongeveer ( binnen een halve meter nauwkeurig) waar de loze leiding uitkomt en ik weet zeker dat er behangklaar stuckwerk over zit, wellicht blaast de lucht er net een gaatje door.

@ Raphie, helaas zit die kabel er niet in
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.