Nieuw DVD standaard overeengekomen.

Started by Egwin, March 2, 2002, 08:59:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Egwin

Negen grote consumenten elektronica producenten zijn het eens geworden over een uniforme standaard voor de volgende generatie DVDs. Deze overeenkomst is afgesloten om te voorkomen, dat er net zoals bij de huidige opneembare DVDs versnippering ontstaat in de standaard.    
Op dit moment zijn er 3 verschillende standaarden en deze zal worden vervangen door slechts één standaard.
http://www.hear.nl/cgi-bin/nieuws/nieuwsindex.cgi?NUMMER=683
Sonus Faber Minima Amator II # Primaluna evo 300i #  Audia Flight FL CD THREE S # Auralic Aries Mini incl. Sbooster # Transparent MW Ultra biwire # Transparent BML Reference # Gigawatt PF-1 MK2 & LC-2 Evo Powercords

J.A.F._Doorhof

#1
Tja,

Jammer dan, geen HD norm op DVD, daarvoor is toch echt meer nodig, ik dacht 40GB voor een vergelijkbare DVD met extra's en een film van rond de 2 uur.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#2
Vooralsnog lees ik hier een beetje onbeholpen aankondiging van de blu-ray (ja zo heet het echt, niet blue-ray)technologie. Maar standaarden worden niet door de electronica industrie bepaald maar door het Dvd Forum. En die hebben ook nog eens de keuze uit Microsofts Corona en als ik me goed kan herinneren nog wat codecs. Dan hebben we ook nog Toshiba met zijn eigen blue laser en de FMD technologie. Dus het woord standaard is volgens mij nog niet gevallen.

Groeten,

Ruud