Marantz pm80 of NAD C320 bee bij Kef Calinda??

Started by htbeginner, December 1, 2011, 20:14:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

htbeginner

Hoi allen,

Deze student moet helaas een nieuwe versterker aanschaffen. Keuze heb ik (gezien budget) uit
Een marantz pm80 en NAD C320 bee. De boxen zijn Kef Calinda's en nog twee andere kleintjes.
Wat zouden jullie aanraden? Ik dacht een stereo versterker dus een van deze twee. (een marantz sr5400 is nl. Ook
Bij mij langs gekomen als optie maar is 6.1 en dat is mij afgeraden met 4 speakers)

Kef is 100 watt. Pm80 2x100 8 ohm DIN: 2x110 8ohm Pulse: 2x135 8ohm
NAD 2x50 watt continue bij 8ohm en 110W, 160W, 210W IHF dynamisch vermogen. Maar NAD heeft wel maar twee uitgangen en dus kan ik niet switchen tussen boxen.

Ik gebruik de installatie voor zowel muziek als beamer. Welke van deze twee (3 incl sr 5400) aanraden.

Alvast bedankt voor de altijd zeer gewaardeerde adviezen!

Groetjes htbeginner

Ps ik hoop dat deze vragen hier goed staan. Had het eerder in een verkeerd topic staan. Excuses

Martinus

Ik heb de pm80 met setje dusons gedraait. Zit veel punch in, zoals dat mooi heet. Dat mis ik nog steeds. Geluid is warm en vol, als de kef wat flets/schel klinken heft mekaar dat mooi op.
............

erik s.

De Marantz is wel wat op leeftijd, maar lijkt me de betere keuze.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

htbeginner

Dank voor de reacties!! Nog wel een paar vragen vrees ik..

schiet de NAD qua vermogen trouwens tekort voor de KEF? kan ik daar nog problemen mee krijgen? clippen oid? 50 watt tov 100watt? een belangrijke reden voor mij om evt idd voor de marantz te gaan.

En de keuze voor stereo is beter? Die sr5400 überhaupt geen optie?

Hoor trouwens wel net van verkoper dat de pm80 wel reparatie heeft gehad. Verandert dit iets?

Een hoop vragen maar ben dan ook nog vrij groen achter de oren :)
Alle hulp is welkom want vind keuze nu erg lastig. Alvast bedankt!!

vr gr Htbeginner

H&C Hifi

Beste HTbeginnen,

Als de PM80 niet gerepareerd was geweest in het verleden zou ik hem zowiezo niet kopen  :P
De printkwaliteit van de PM80 is niet denderend en de eilandjes gaan na verloop van tijd bastjes vertonen
waardoor je storingen krijgt.
De PM80 is een lekker klinkende versterker, maar vraag duidelijk na wat er is gerepareerd.. ze zijn namelijk niet de
jongste meer en een reparatie is niet altijd de moeite..

Gr,

Marcel
Home&Car

htbeginner

Ha,

Dank voor de reacties. Maakt keuze wat makkelijker!

Gr. Htbeginner