Tim's Monolith Replica. Klaar om afgewerkt te worden. (LAB12 # MOSFET)

Started by T.Rodenburg93, November 28, 2011, 22:16:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

En vergeet inspelen natuurlijk niet

zeker 50 uur nodig om in te spelen

T.Rodenburg93

Quote from: RA SUBS on December 17, 2011, 22:17:29
begin eerst eens met de poort te verlengen naar 47 cm ipv de 38 cm

de Lab 12 woofer gaat gewoon niet diep genoeg nu .

Verder kan de opstelling een hele hoop doen.

Dat staat ook zeker nog in de planning, maar dan moet ik nog wel het verlengstuk hebben ;)
Maar die paar Hz die ik dan in mijn opzicht hooguit zou winnen op bijv -6db, daarvan ga ik er niet van uit dat dit zeer duidelijk hoorbaar zal zijn.
Maar niet geprobeerd... Zal Df nog een verschil maken in het geluid (meer dat onderbuik gevoel)?
50 uur inspelen zit ik inderdaad nog lang niet aan maar ik doe mijn best, eerst de kast maar weer helemaal afmaken voor ik hier mee verder ga.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ik mij er te veel van voorstel hoor.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

yorkie13


T.Rodenburg93

Zo,

Na een klein oponthoud ivm. nekklachten is het morgen middag eindelijk weer zo ver en kan ik weer aan de slag. Helaas heb ik vandaag geen tijd gehad om MDF te halen dus dat gaat morgen gebeuren en dit ga ik zelf nog verstek zagen morgen. Ook ga ik het als het even mee zit nog even netjes frezen ook.
Ik zal proberen om de voortgang enigzins te documenteren door middel van foto's.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

knubbe

Quote from: T.Rodenburg93 on December 19, 2011, 22:36:00
Zo,

Na een klein oponthoud ivm. nekklachten is het morgen middag eindelijk weer zo ver en kan ik weer aan de slag. Helaas heb ik vandaag geen tijd gehad om MDF te halen dus dat gaat morgen gebeuren en dit ga ik zelf nog verstek zagen morgen. Ook ga ik het als het even mee zit nog even netjes frezen ook.
Ik zal proberen om de voortgang enigzins te documenteren door middel van foto's.

Tim

Succes morgen! Ik ga ook morgen aan de slag. Ben benieuwd naar je update :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

T.Rodenburg93

Quote from: knubbe on December 20, 2011, 00:20:12
Succes morgen! Ik ga ook morgen aan de slag. Ben benieuwd naar je update :)

Gaat wel redelijk lekker heb net even m'n freeskunsten weer een beetje op peil gebracht en ga nu maar eens aan het echte werk zagen.
Had gehoopt om meer klus tijd te hebben maar dat viel een beetje tegen ivm met de verbouwing van de keuken waar ik ook mijn handen maar even uit de mouwen moest steken.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

mtissink

Quote from: T.Rodenburg93 on December 20, 2011, 16:02:06
Had gehoopt om meer klus tijd te hebben maar dat viel een beetje tegen ivm met de verbouwing van de keuken waar ik ook mijn handen maar even uit de mouwen moest steken.

Tim
Belangrijke dingen gaan voor.., toch!?
Hup, afbouwen die sub! :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

T.Rodenburg93

Quote from: mtissink on December 20, 2011, 20:59:19
Belangrijke dingen gaan voor.., toch!?
Hup, afbouwen die sub! :P

Haha, ik moet toch nog een beetje mijn vader te vriend houden die man is al zo gestrest deze december maand. :P
Maar ik zal er aan denken, morgen ga ik prioriteiten stellen!

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

mtissink

Hahhaa..., neem em vooral niet serieus (mijn opmerking dan he..!)
Er zijn veel belangrijkere dingen dan subwoofers maken!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

T.Rodenburg93

Quote from: mtissink on December 20, 2011, 21:13:51
Hahhaa..., neem em vooral niet serieus (mijn opmerking dan he..!)
Er zijn veel belangrijkere dingen dan subwoofers maken!

Weet ik ;D Het klussen is in ieder geval een welkome afwisseling van de studie.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

T.Rodenburg93

Eventjes mijn voortgang posten, heb helaas niet erg veel foto's van het klussen omdat ik hier gewoonweg tijdens het klussen niet aan heb gedacht.
Klaar om afgewerkt te worden:



Ik heb ook eens een met REW een sweep gedaan van 10 tot 100Hz op verschillende plaatsen in de kamer maar het resultaat valt mij tot nu toe nog erg tegen.
Ik ga binnenkort maar eens een Radioshack Db meter bestellen om alles netjes in kaart te brengen denk in ieder geval dat er veel meer uit te halen moet zijn.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

T.Rodenburg93

Ik doe nog steeds mijn best maar over het algemeen zal ik daar in mijn optiek niet op eens een heel gedeelte extensie onder de 30Hz aan winnen.
Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, ik wacht eerst maar eens tot de kerstboom de deur weer uit gaat dan kan hij eindelijk op zijn uiteindelijke plekje komen te staan.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

T.Rodenburg93

Zo eindelijk weer een update van mijn kant, de kast is nu wat betreft het frezen en grove kluswerk helemaal klaar. Alleen ben ik nog bezig met het frontje welke er voor komt.
De kast zit inmiddels al in de grondverf en wordt al met de dag strakker. Nu nog even de verf uitzoeken welke ik ga gebruiken, iemand nog tips wel merk.
Zit er namelijk aan te denken om de spuitverf van de action erop los te laten daar ik hier goede ervaringen mee heb.
Ik zal morgen nog wel even een foto'tje maken van de voortgang.

Tim

Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

knubbe

Quote from: T.Rodenburg93 on January  3, 2012, 21:20:33
Zo eindelijk weer een update van mijn kant, de kast is nu wat betreft het frezen en grove kluswerk helemaal klaar. Alleen ben ik nog bezig met het frontje welke er voor komt.
De kast zit inmiddels al in de grondverf en wordt al met de dag strakker. Nu nog even de verf uitzoeken welke ik ga gebruiken, iemand nog tips wel merk.
Zit er namelijk aan te denken om de spuitverf van de action erop los te laten daar ik hier goede ervaringen mee heb.
Ik zal morgen nog wel even een foto'tje maken van de voortgang.

Tim



Ben benieuwd naar het resultaat ! Welke kleur gaat de afwerking worden?
Welke grondverf heb je gebruikt? Met de kwast, roller of gespoten?
De mijne moet ook bijna in de grondverf vandaar :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

T.Rodenburg93

Quote from: knubbe on January  3, 2012, 23:32:57
Ben benieuwd naar het resultaat ! Welke kleur gaat de afwerking worden?
Welke grondverf heb je gebruikt? Met de kwast, roller of gespoten?
De mijne moet ook bijna in de grondverf vandaar :P

De kast gaat Hoogglans zwart worden en misschien de voor en achterkant gefineerd. De grondverf heb ik bij de Gamma vandaan en was gewoon acrylverf (zelfde als de later aan te brengen lak, deze heb ik met een rollertje aangebracht en vervolgens nog een beetje geschuurd. Ook heb ik ondertussen een proefstukje gemaakt met 1 laagje hoogglans zwarte lak er op welke ik heb opgeschuurd met p240/p400 en gepolijst met Commandant scratch remover. Zelf ben ik erg te spreken over het resultaat van het stukje het is echt mooi spiegelend ook al is het maar 1 laagje en is door het schuren de grondverf er al doorheen te zien.

Hoop dat je er wat aan hebt  ;)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

wupsie

Quote from: T.Rodenburg93 on December  8, 2011, 16:09:15
Ik heb deze week nog niet erg veel tijd gehad om er aan verder te klussen, moet ook nog m'n studie in de gaten houden  ;)
Maar ik ga er van uit dat ik dit weekend weer lekker wat kan doen. Ik heb wel het idee, kan aan mij liggen, dat hij op het moment toch minder laag gaat dan mijn XXLS400. Dus ik zit er nog wel aan te denken om de poort toch te verlengen naar een cm of 45/50 ipv. de 38 die standaard bij de Jetset100 geleverd is.
Ik houd jullie op de hoogte.

Tim

linkwitz transformer
Dat is het toverwoord :)
De BK sub heefd een plate amp die van dit ding is voorzien, en deze zorgt ervoor dat het sublaag een stevige oppepper krijgt
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

yorkie13

klopt,maar een LT is bedoeld voor een GESLOTEN systeem, dus niet zomaar toepasbaar voor een basreflex subwoofer.

T.Rodenburg93

Klopt de XXLS400 wordt met de linkwitz strak getrokken maar dit gaat ook ten koste van de uiteindelijke Max SPL bij bijv. 20Hz doordat je de Xmax al snel overschijdt. Voor m'n monolith replica zullen de toverwoorden zowel plaatsing zijn als DSP. Daarnaast zit ik te twijfelen of ik de kast welke ik nog steeds niet helemaal heb afgewerkt om te bouwen naar een gesloten syteem van +/- 50 liter of een passieve radiator (maar kan er geen vinden die zo gauw matched met de eigenschappen van de LAB12 zal wel iets van een scan-speak of peerless PR moeten zijn met grote Xmax) om hem net iets leefbaarder te maken. Tegen die tijd houd ik mijn topic zeker weer up to date.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

wupsie

Kijk, dat zijn goede berichten, ga dit topic zeker in de gaten houden, bedankt voor de info :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

T.Rodenburg93

Quote from: wupsie on May 13, 2012, 15:45:38
:D Zijn er nog vorderingen?  :D

Helaas, heb ik het enorm druk op het moment met zowel de studie als verhuizen naar mijn nieuwe kamer dat ik nog niet verder ben gegaan. Ook zit ik nog een beetje te bedenken wat ik nu echt ga doen met de subwoofer. Of ik hem ga afwerken of dat ik een nieuwe kast ga maken met een ander ontwerp, en misschien zelfs wel een andere woofer. Ook zit ik mij een beetje in te lezen over bijv. Linkwitz transformers om een gesloten ontwerpje te maken.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

wupsie

De door jou toegepaste BK plate amp heb toch een aantal boost opties
Kun je daar niet iets mee?
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

T.Rodenburg93

Quote from: wupsie on May 14, 2012, 07:38:28
De door jou toegepaste BK plate amp heb toch een aantal boost opties
Kun je daar niet iets mee?

Nee, dit is de gewone plate-amp van de Monolith en heeft geen boost functie. Daarom zat ik ook van alles te lezen over het in elkaar zetten, of geassembleerd aanschaffen van (weet niet of dit uberhaupt mogelijk is) van een linkwitz transform. En dan gaan voor een gesloten sub met de LAB12 of met iets in de zin van een XLS10/12 ook die HiVi SP10 lijkt mij wel wat maar die heeft een behoorlijk hoge Fs dus denk ik dat ik meer vermogen dan de 300W die ik nu heb nodig zal hebben om hem laag te krijgen. Punt is, Spl output zegt mij niet zo veel het gaat mij vooral om de diepgang.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Timvg

Quote from: T.Rodenburg93 on May 14, 2012, 14:59:08
Nee, dit is de gewone plate-amp van de Monolith en heeft geen boost functie. Daarom zat ik ook van alles te lezen over het in elkaar zetten, of geassembleerd aanschaffen van (weet niet of dit uberhaupt mogelijk is) van een linkwitz transform. En dan gaan voor een gesloten sub met de LAB12 of met iets in de zin van een XLS10/12 ook die HiVi SP10 lijkt mij wel wat maar die heeft een behoorlijk hoge Fs dus denk ik dat ik meer vermogen dan de 300W die ik nu heb nodig zal hebben om hem laag te krijgen. Punt is, Spl output zegt mij niet zo veel het gaat mij vooral om de diepgang.

Tim


Maar om die diepgang te merken moet je spelen op heus wat volume hoor.. anders wordt het gewoon gemaskeerd door de hogere bassen en belast je de amp en de unit onnodig.. Hoe lager de frequentie, hoe harder het moet om effect te hebben..