Tim's Monolith Replica. Klaar om afgewerkt te worden. (LAB12 # MOSFET)

Started by T.Rodenburg93, November 28, 2011, 22:16:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

T.Rodenburg93

Quote from: RA SUBS on November 29, 2011, 23:21:04
Lijkt me prima te werken mits je 4 polige Neutrik connectors gebruikt.
En de minnen bij elkaar aansluit.

Oke top, en als ik gewoon die 10 meter neutrik zou kopen en die op maat maak dan kunnen die connectors daar ook op neem ik aan.
Ga ik dat van de week even regelen en daar PM ik dan nog wel over.

Ander goed nieuws, de bassreflexpoort, spikes en andere acc. zijn onderweg  :pompom: kunnen we dat ook allemaal op maat maken.
Twijfel alleen nog zal de getekende bracing in het sketchup model genoeg zijn?

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

T.Rodenburg93

Bij deze weer een updatetje.
De rest van de spulletjes zijn binnen op het hout na dan.

Vandaag binnen gekomen:
Jetset 100 poort
Spikes
Nippeltjes voor vast zetten speaker doek.

Zie hier:



Het hele setje bij elkaar.



De spikes voor onder sub.



De versterker in een overzicht van schakelingen.

En om dit allemaal in perspectief te zetten:

Sketchup model 2.0



Is de bracing in het model aangegeven voldoende?

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase


T.Rodenburg93

Quote from: morca on November 30, 2011, 20:52:37
Mooi spul  :thumbs-up:
Hoe doe je dat met het hout trouwens,een goeie houthandel en op maat laten zagen?


Ik twijfel nog een beetje of ik het niet gewoon bij de gamma laat zagen en het verstek zelf.
Of mijn vader alles zelf dat zou helemaal super zijn. Weet jij nog goede houthandels in de beurt van leiden morca?

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

morca

Quote from: T.Rodenburg93 on November 30, 2011, 21:43:12
Ik twijfel nog een beetje of ik het niet gewoon bij de gamma laat zagen en het verstek zelf.
Of mijn vader alles zelf dat zou helemaal super zijn. Weet jij nog goede houthandels in de beurt van leiden morca?

Tim
Als je vader handig is,meteen laten doen  :thumbs-up:
Gamma heeft volgens mij ook dat goeie bouw mdf ,van die harde persing,of er in de buurt van jouw een Fillipo zit weet ik niet daar ga ik altijd heen,ouwe makker van me.

blue-eyes

De Gamma staat niet bekent om zijn uitstekende zaag kwaliteiten.......

Fillippo is een veel betere zaak.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

T.Rodenburg93

Quote from: Blue-Eyes on November 30, 2011, 21:53:45
De Gamma staat niet bekent om zijn uitstekende zaag kwaliteiten.......

Fillippo is een veel betere zaak.

Oke top ik zal er eens op zoeken, in de buurt zit ook nog de houtwerf maar weet niet of ze daar voor niet bedrijven willen zagen.

(heb even gezocht maar de Fillippo is mij net even te ver weg) ;)

Daarbuiten heb ik ook vandaag natuurlijk nog mijn reflexpoort binnen gekregen maar deze is 38 centimeter in plaats van de aangeraden 46/47 cm.
Nu blijkt dat wanneer ingevoerd in WinIsd dit toch weinig verschil maakt in het frequentie verloop. (23Hz in plaats van 21Hz tuning)
Maar nu had ik dus de snelheid in de poort geplot maar heb het idee dat dit aan de hoge kant (is op maximale SPL) maar scheelt amper met 46/47cm.



Is dit inderdaad te hoog?
ik hoor het graag van jullie.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

morca

Quote from: Blue-Eyes on November 30, 2011, 21:53:45
De Gamma staat niet bekent om zijn uitstekende zaag kwaliteiten.......

Fillippo is een veel betere zaak.
Ik weet het,de mijne komt ook van de Fillipo,niet de bouwmarkt,maar de bouwafdeling eigenlijk alleen voor aannemers,stevig MDFje.

T.Rodenburg93

Het hout voor de binnenkist heb ik ook binnen ondertussen, toch maar naar de Gamma gegaan en moet zeggen is best netjes gezaagd.
Dus deze kan ik van het weekend alvast even in elkaar zetten  :pompom:
Zodra het de moeite waard is om m'n voortgang te fotograferen zal ik dat zeker doen.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Wijx wondere wereld

Ik ga meestal naar de doeland, bijvoorbeeld die in Sassenheim. Gaat meestal wel goed. Gamma Leiden Noord kan het ook heel netjes. Die kerel zaagt al jaren. Wel van te voren even aangegeven. Eventueel even met de frees bijwerken. Alleen het mdf van de gamma is niet zo best
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

morca

Quote from: Wijx wondere wereld on December  1, 2011, 20:58:47
Ik ga meestal naar de doeland, bijvoorbeeld die in Sassenheim. Gaat meestal wel goed. Gamma Leiden Noord kan het ook heel netjes. Die kerel zaagt al jaren. Wel van te voren even aangegeven. Eventueel even met de frees bijwerken. Alleen het mdf van de gamma is niet zo best
Formido ook al niet echt hard,beter bouw MDF gebruiken met een hardere persing.
Draaien er ook geen schroeven dol  ;)

T.Rodenburg93

Nou ik dacht ik probeer het gewoon kan ik van het weekend tenminste alvast beginnen en is de binnenkist nog maar dus als hij maar luchtdicht is.
Maar het zagen valt me niks tegen verder, alleen mijn interpretatie van mijn gemaakte model. Laat ik het zo zeggen ik ben blij dat ik wat MDF extra heb.  :'(
Maarja mijn schuld ik maak er nog wel wat van.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

ruud2

Hallo Tim,

Op je vraag van 30/11 of de bracing voldoende is in je sketch upmodel , zelf zou ik dwars op de bestaande bracing eenzelfde
bracing plaatsen zodat voor en achterzijde ook gekoppeld zijn.
Komt de stijfheid van de box zeer ten goede.

groet, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

T.Rodenburg93

Quote from: ruud2 on December  2, 2011, 08:07:19
Hallo Tim,

Op je vraag van 30/11 of de bracing voldoende is in je sketch upmodel , zelf zou ik dwars op de bestaande bracing eenzelfde
bracing plaatsen zodat voor en achterzijde ook gekoppeld zijn.
Komt de stijfheid van de box zeer ten goede.

groet, Ruud

Zit ik ook zeer zeker nog aan te denken om er in te zetten ik ga morgen eerst de voorlopige 'test'kast in elkaar zetten en kijk dan wel of het stijf genoeg is.
Waarschijnlijk ga ik ook nog voor een dikkere buitenlaag van 18mm ipv. 8mm waarmee ik in totaal op 36mm kom.
Zal morgen wel even voorlopige foto's posten van de kast.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

T.Rodenburg93

Bij deze mijn eerste foto'tje van de binnenkast in z'n natuurlijke habitat  8)
Wat mij opvalt is dat de kast toch al vrij stijf is (18mm) en dat zelfs tijdens het inspelen het gemak van de LAB12 tov. mijn XXLS400 veel groter is.
Deze week ga ik maar eens aan de gang het met bestellen van de buitenkast en de afwerking beslissen, wordt waarschijnlijk pianolak zwart.
Wederom een jammerlijk slechte iphone foto.



Wordt vervolgd...

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

yorkie13


T.Rodenburg93

Tja, als hij straks is afgewerkt gaat dat sowieso niet meer gebeuren hoor  :devil:



;D

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

vJac

Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

yorkie13


T.Rodenburg93

Quote from: RA SUBS on December  8, 2011, 12:54:52
Hoe staat het ermee, andere kast ook al klaar ?

Ik heb deze week nog niet erg veel tijd gehad om er aan verder te klussen, moet ook nog m'n studie in de gaten houden  ;)
Maar ik ga er van uit dat ik dit weekend weer lekker wat kan doen. Ik heb wel het idee, kan aan mij liggen, dat hij op het moment toch minder laag gaat dan mijn XXLS400. Dus ik zit er nog wel aan te denken om de poort toch te verlengen naar een cm of 45/50 ipv. de 38 die standaard bij de Jetset100 geleverd is.
Ik houd jullie op de hoogte.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

yorkie13


T.Rodenburg93

Ja klopt dat wist ik. Ik kon alleen geen buis vinden die op die eindstukken past dus dacht ik laat ik 38cm maar eens proberen.
Was een tuning van 23 ipv. 21 Hz uit mijn hoofd gezegd.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

yorkie13

Als je een verlengstuk voor de baspoort nodig hebt, dan hoor ik het wel

T.Rodenburg93

Zo eindelijk vakantie  ;D,

kan ik eindelijk weer eens verder aan de subwoofer. Maandag gelijk maar het MDF halen voor de buitenkast.
Gelijk zit ik er heel stiekem nog aan te denken om de sub DF te maken ipv de FF versie nu gemaakt.
Wat zou concreet het voordeel zijn van een DF tov van een FF of is dit alleen esthetisch?
Ik heb toch namelijk het gevoel dat ik nog een aantal dingen mis aan de sub namelijk.

Namelijk (heb hierbij mijn BK XXLS400 als vergelijk genomen)

Een deel diepgang (hierbij bijvoorbeeld mis ik sommige lage tonen in films als The dark knight, Iron man en een scene in Mirrors 2 rond de 32 minuten zit een imo heel erg diepe toon ongeveer tussen de 15 en 20 Hz welke ik bij mijn XXLS400 zeer duidelijk kan voelen en ervaren maar met mijn Monolith replica mis)
Een deel volume (hier kan ik mij in vergissen maar ik heb het gevoel dat ik volume mis op sommige momenten, en dus het idee heb dat ik zit met een ongelijke frequencie responce. Zou dit mechanisch zijn of door de plaatsing zoals hier onder beschreven komen)

Deze problemen kunnen ook te maken hebben met de plaatsing van de woofer welke op het moment niet ideaal is (onder dichtgewerkte trap), waardoor ik geloof ik te maken heb met heel erg veel roomgain.

Zullen deze problemen opgelost worden wanneer de subwoofer weer op zijn normale plek staat, of heb ik mij misschien teveel voorgesteld van het eindresultaat?
Of kan dit ook nog voor een deel aan het inspelen van de woofer te wijten zijn? (ik heb er nu ongeveer 3 films mee gekeken en een aantal uur muziek geluisterd)
Zal het geluid verbeteren wanneer ik de kast toch ombouw naar DF?
Graag zou ik hier jullie meningen en ervaringen ed. over horen.

Ik heb gelukkig ook nog prettiger nieuws te vermelden, ik zit namelijk in dubio over de vorm die de uiteindelijke kast gaat krijgen namelijk:

Rechtoe rechtaan vorm of tapstoe laten lopen (Velodyne Spl Oa.)

Dus daar houd ik mij nog wel even mee zoet.
Een hele lap tekst ik weet het maar morgen beloof ik weer wat foto's van de voortgang te posten.

Tim

Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

yorkie13

begin eerst maar met een poort van 43 cm.