William beginnend HT (nieuwe receiver en mediaplayer)

Started by 19william85, November 27, 2011, 16:35:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

19william85

Hallo allemaal,

na een tijd de site te hebben gevolgd wordt het nu wel tijd om mijn eigen bescheiden set te tonen.
Ik zal hieronder kort de situatie veranderingen in de loop van de jaren weergeven.

Een aantal jaren geleden besloot ik na een vakantie baantje mijn geld eens nuttig te besteden. Ik kocht
een HD ready tv van Samsung en daarbij een Home Cinema Pack van Yamaha. In die tijd keek ik al veel
films en dan kan het geluid van de tv natuurlijk echt niet. Dit moest dus beter.




Na een jaar of 2 begon het geluid van de Yamaha speakers me toch een beetje tegen te vallen. Een vriend
van mij had destijds een Harmon Kardon set aangeschaft met JBL 200.5 speakers waarvan ik het geluid al
een stuk aangenamer vond. Na de Yamaha speakerset goed verkocht te hebben kon ik bijna voor het
zelfde geld de JBL 200.5 set kopen. Ook in dezelfde periode heb ik mijn oude Samsung lcd ingeruild voor een
LG 42LH3300 full HD tv, waar ik tot op heden nog heel tevreden over ben. Het 3D gebeuren laat ik voorlopig
even aan me voorbij gaan.




Toch heb ik op mijn Yamaha receiver nooit een lekker geluid gekregen uit de JBL 200.5 set. Vooral aan de
center speaker irriteerde ik me mateloos. Dus tijd om stapje voor stapje de set aan te pakken. Zoals al
aangegeven ben ik begonnen net de centerspeaker. Het merk Klipsch trok me erg aan (na een aantal keer
luister bij de lokale Hifi zaak) en had dus ook de beslissing genomen om dit langzaam bij elkaar te zoeken.
Op MP liep ik snel tegen de Klipsch C1 center speaker aan. Van een collega kreeg ik op dat moment ook
2 zuilen (hele oude Hitachi) om die fronts van de JBL set ook te vervangen. Deze aanpassingen brachten
al een hele verbetering. Echter de Yamaha was mijn inziens echt te zwak en hier op het forum liep ik tegen
een Onkyo TX-SR707 aan. Dus hup in de auto en halen dat ding.




Hoewel ik op zich wel tevreden was over het geluid kriebelde het toch om de fronts te vervangen. Wat uiteindelijk
op korte termijn heeft geresulteerd in de Klipsch F2 als fronts de Hitachi's de schuur in.







Overzicht set:

LG 42LH3300
Onkyo TX-NR809
2 x Klipsch F2
1x Klipsch C1
JBL surrounds
JBL Subwoofer
Xbox360 Elite
AC Ryan Mini  Popcorn Hour A-300

Op de nominatie om te vervangen:

JBL subwoofer
JBL surrounds
Onkyo TX-SR707
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

Xander32

Welcome, veel lees- en postplezier hier! Enne, mooie set hoor, het was leuk om jouw ht-history door te lezen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

19william85

Thanks Sander. Heb de smaak aardig te pakken. Had het niet verwacht, maar het is toch wel echt verslavend. Valt nog wel een hoop te verbeteren, maar tot dus ver ben ik redelijk tevreden. Al zou een andere receiver geen straf zijn  8)
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

larzie

Leuk al die stappen en de foto's erbij. Niet alleen je set heeft een enorme upgrade gekregen, maar je woonkamer ziet er ook een stuk netter en sjieker uit zo!
Welkom op het forum!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Welkom hier!
Het HT-virus is een stuk hardnekkiger als een griepvirus.... Gaat je nog wat `zorgpolisjes` kosten  ;).

Veel plezier!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

19william85

Quote from: larzie on November 28, 2011, 08:21:56
Leuk al die stappen en de foto's erbij. Niet alleen je set heeft een enorme upgrade gekregen, maar je woonkamer ziet er ook een stuk netter en sjieker uit zo!
Welkom op het forum!

De eerste foto is nog uit mijn studentenkamer. Zoals te zien lekker vol dus ;-)

Quote from: Pinohelmond on November 28, 2011, 08:24:29
Welkom hier!
Het HT-virus is een stuk hardnekkiger als een griepvirus.... Gaat je nog wat `zorgpolisjes` kosten  ;).

Veel plezier!

Ja het zijn eerst stapjes van jaren, daarna maanden en dan opeens gaat het heel snel. Vooral mijn vriendin is er erg blij mee  8) Maar dan laat ik haar weleens wat zien van andere mensen, en dan lijkt dat van ons ineens weer heel bescheiden  :D
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

larzie

Quote from: 19william85 on November 28, 2011, 11:19:05
De eerste foto is nog uit mijn studentenkamer. Zoals te zien lekker vol dus ;-)

Ja het zijn eerst stapjes van jaren, daarna maanden en dan opeens gaat het heel snel. Vooral mijn vriendin is er erg blij mee  8) Maar dan laat ik haar weleens wat zien van andere mensen, en dan lijkt dat van ons ineens weer heel bescheiden  :D

Ik hou wel van bescheiden :D Ik heb ook zo'n "bescheiden" set. Met de tijd komt er iig nog een andere tv, sub en andere rears bij. En dan laat ik denk ik een ander tv meubel maken, zodat het allemaal wat netter en mooier staat. Dat ik ook mooi mijn enorme centerspeaker in het midden in of onder het meubel kan plaatsen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

19william85

Quote from: larzie on November 28, 2011, 12:15:16
Ik hou wel van bescheiden :D Ik heb ook zo'n "bescheiden" set. Met de tijd komt er iig nog een andere tv, sub en andere rears bij. En dan laat ik denk ik een ander tv meubel maken, zodat het allemaal wat netter en mooier staat. Dat ik ook mooi mijn enorme centerspeaker in het midden in of onder het meubel kan plaatsen :)

Is inderdaad een redelijk bescheiden centerspeaker die je daar hebt ja  :-X Denk dat het hier thuis niet op prijs wordt gesteld! Maar proberen kan natuurlijk altijd.

Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

larzie

Quote from: 19william85 on November 28, 2011, 18:54:55
Is inderdaad een redelijk bescheiden centerspeaker die je daar hebt ja  :-X Denk dat het hier thuis niet op prijs wordt gesteld! Maar proberen kan natuurlijk altijd.

Ik denk dat dat wel meevalt. Alleen je moet er wel voor zorgen dan denk ik mocht je een vrouw/vriendin hebben dat je de center meteen netjes weg kan werken in een meubel, zodat je alleen de voorkant ziet. Zolang het "in de weg staat" wordt het niet gewaardeerd denk ik. Gelukkig hoef ik me voorlopig nog geen zorgen te maken over WAF. Laat met de tijd een mooi meubel maken waar die centerspeaker mooi in valt.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Quote from: larzie on November 29, 2011, 07:23:16
Ik denk dat dat wel meevalt. Alleen je moet er wel voor zorgen dan denk ik mocht je een vrouw/vriendin hebben dat je de center meteen netjes weg kan werken in een meubel, zodat je alleen de voorkant ziet. Zolang het "in de weg staat" wordt het niet gewaardeerd denk ik. Gelukkig hoef ik me voorlopig nog geen zorgen te maken over WAF. Laat met de tijd een mooi meubel maken waar die centerspeaker mooi in valt.  :pompom:
Een center "wegwerken" in een meubel zou ik niet doen, dat gaat je veel kosten aangaande de klank.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

19william85

Zo heb in de tussentijd toch niet helemaal stil gezeten.

De Onkyo TX-SR707 heb ik vervangen voor Onkyo TX-NR809. Eigenlijk ging ik voor Marantz of Denon, maar met film heeft de Onkyo me toch echt overtuigd.



Ook de Ac Ryan Mini was eigenlijk al iets waar ik me steeds meer aan begon te irriteren. Voornamelijk heel traag en veel vastlopers. Na lang wikken en wegen tussen een Dune, Popcorn Hour of zelf een HTPC bouwen heb ik gekozen voor de Popcorn Hour A-300. Na een dagje spelen heb ik het gevoel de goede keuze gemaakt te hebben. Het is in ieder geval een verademing ten opzichte van mijn Ac Ryan.



Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

qinq

En nu komen er F2's bij als rears of ga je over op zwart ;D?

Zefanja

Leuke set heb je inmiddels staan.
En zoals hierboven genoemd.
Al plannen voor de rears?  :devil:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

qinq

Quote from: Zefanja on February 27, 2012, 15:17:46
Leuke set heb je inmiddels staan.
En zoals hierboven genoemd.
Al plannen voor de rears?  :devil:

Ik vroeg het niet zomaar haha. Mijn paartje F2's gaan naar ts toe. Inderdaad mooie set, als ik de ruimte had zou ik ook wel een paar hebben bijgekocht. Vooral voor films geeft de hoorn een dynamiek en volume die je echt totaal niet verwacht in deze prijsklasse. Ik speel zelf eigenlijk nooit hard maar deze speakers blijven nog absoluut zuiver spelen als de buren 2 verder al wakker worden.

Zefanja

Quote from: qinq on February 27, 2012, 17:21:37
Ik vroeg het niet zomaar haha. Mijn paartje F2's gaan naar ts toe.

Ik zag het net toevallig in de markt voorbij komen  ;D

Gefeliciteerd met de aanwinst William
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

19william85

De zwarte F2's van qinq zullen verhuizen naar de voorkant en de F2's in kersen naar de achterkant. Het afwachten is heel even hoe dit gaat aangezien de ruimte achter niet echt ideaal te noemen is. Zal ze naast de bank moet zetten en dan kijken op welke wijze ik het beste geluid krijg. Aan de rechterkant kan ik nog wel ruimte creƫren alleen links kan ik geen kant uit.

Heb wel een tijdje zitten te twijfelen maar ga het maar gewoon proberen, want die jbl's die nu als rear dienen zijn ook niet echt wat natuurlijk. Mocht het toch te krap zijn met de F2's gaat er een setje verkocht worden.
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300