Beeld en geluid van Ipad draadloos afspelen op tv

Started by jeepee, November 27, 2011, 07:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Is er een apparaatje waarmee je het geluid en beeld van je Ipad kan afspelen op de tv. Ik meen dat Airport express alleen maar geluid doet. En ik wil er niet een apple tv bij. Moet dus via een apparaatje kunnen.

J.A.F._Doorhof

Beste is gewoon de appletv2 te kopen. Ik zat met hetzelfde idee (geen extra apparaat) maar ben helemaal in mijn nopjes met de appletv2, vooral de trailer sectie is gewoon geniaal en vimeo en YouTube zijn ook dikke entertainers hier in huis. AirPlay werkt geniaal.

Ik raad je dat dus van harte aan, plus dat je er net zoveel voor betaald onderhand als voor een airport ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeepee

Dank voor de reactie.
Dus dan is alleen een apple tv2 nodig die ik aansluit op de tv en op mijn netwerk? En dan maak ik gewoon via het netwerk connectie met appletv 2? Dus geen extra apparaten?

J.A.F._Doorhof

De iPad of iPhone zitten neem ik aan gewoon op je huidige wifi netwerk ?
Dan ja.
Heb je nog geen wifi, dan nee.
Je moet wel een willekeurige wifi router of modem gebruiken, de meeste mensen hebben echter al een modem met wifi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeepee

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 28, 2011, 08:12:00
De iPad of iPhone zitten neem ik aan gewoon op je huidige wifi netwerk ?
Dan ja.
Heb je nog geen wifi, dan nee.
Je moet wel een willekeurige wifi router of modem gebruiken, de meeste mensen hebben echter al een modem met wifi.

Ok dat is duidelijk. Dank voor alle hulp. Dan ga ik maar een Apple tv2 aanschaffen.
Lees trouwens veel over versies met jailbrake. IS dat aan te raden? weet iemand wat evt voordelen en nadelen zijn? Of ga ik nu te veel off topic?

J.A.F._Doorhof

Als je alleen airplay wilt gebruiken en gewoon youtube, vimeo etc. gewoon lekker origineel laten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Ik zag dit weekend een Apple TV2 met Plex, zag er gelikt uit hoor. Jammer dat er geen 1080P support is maar voor de rest een leuk ding voor bijna geen geld.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: jeepee on November 28, 2011, 14:34:57
Ok dat is duidelijk. Dank voor alle hulp. Dan ga ik maar een Apple tv2 aanschaffen.
Lees trouwens veel over versies met jailbrake. IS dat aan te raden? weet iemand wat evt voordelen en nadelen zijn? Of ga ik nu te veel off topic?

Nee zou het niet doen als het niet nodig is. Wil je echt een aantal dingen die je alleen kan als die gehacked is zou ik er 2 kopen (dat heb ik gedaan). Indien je iemand kent die hem uit de states kan meenemen is het helemaal mooi daar zijn ze nu te vinden voor $89 dat is bijna 2 voor de prijs van 1 :).

Indien je hem wel wil aanpassen kan ik deze aanraden : http://firecore.com/atvflash-black

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Quote from: danielo on November 28, 2011, 15:35:18
Nee zou het niet doen als het niet nodig is. Wil je echt een aantal dingen die je alleen kan als die gehacked is zou ik er 2 kopen (dat heb ik gedaan). Indien je iemand kent die hem uit de states kan meenemen is het helemaal mooi daar zijn ze nu te vinden voor $89 dat is bijna 2 voor de prijs van 1 :).

Indien je hem wel wil aanpassen kan ik deze aanraden : http://firecore.com/atvflash-black

Daniel.
Ik heb mijn ATV1 ook met de firecore gehacked, en gebruik hem als muziekserver.

Hoe werkt de Hack voor de ATV2 eigenlijk? De website is erg summier. Kun je bijvoorbeeld ook video's streamen vanaf een schijf zonder ze eerst in itunes geïmporteerd te hebben? Met de Hack zou hij tenslotte bijna alles afspelen. Ik moet nu alles via iTunes syncen.

Ik wacht in elk geval tot de versie uitkomt die ook 1080P kan uitsturen. Maar dat lijkt me slechts een kwestie van tijd aangezien de iphone 4S dat inmiddels wel kan.

danielo

Quote from: Teejoo on November 28, 2011, 16:29:23
Ik heb mijn ATV1 ook met de firecore gehacked, en gebruik hem als muziekserver.

Hoe werkt de Hack voor de ATV2 eigenlijk? De website is erg summier. Kun je bijvoorbeeld ook video's streamen vanaf een schijf zonder ze eerst in itunes geïmporteerd te hebben? Met de Hack zou hij tenslotte bijna alles afspelen. Ik moet nu alles via iTunes syncen.

Ik wacht in elk geval tot de versie uitkomt die ook 1080P kan uitsturen. Maar dat lijkt me slechts een kwestie van tijd aangezien de iphone 4S dat inmiddels wel kan.

Je kan/kon altijd al streamen vanaf een andere itunes lib. Maar inderdaad met de hack kan je ook video's streamen vanaf het netwerk. Ze hebben een interne player of via plex/xmbc. De interne player ziet er veel meer uit als de normale itunes manier en dat gaat prima. Het moet wel een netwerk drive zijn je kan niet lokaal een drive aansluiten op de appletv2. Het hacken is redelijk eenvoudig en daarna doet die interne updates via het menu.

Ben het met je eens dat we binnen een paar maanden wel een appletv3 kunnen verwachten wat of een kleine update wordt (dus 1080p oa) of een wat grotere update met meer van apple's tv plannen :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.