Subwoofer alternatieven voor bij Monitor Audio Radius 90HD?

Started by Gurney, November 25, 2011, 01:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gurney

Zoals de topictitel al aangeeft zou ik graag willen weten of er alternatieven zijn qua Subwoofer voor bij een set Monitor Audio Radius 90HD. Normaal zou ik deze koppelen aan een MA Radius 360HD Sub uit dezelfde serie.

Ik heb het idee dat je voor € 550,- (liefst onder de 500,-) en ongeveer dezelfde omvang (zo klein/strak mogelijk) een betere Subwoofer zou moeten kunnen vinden gezien de matige reviews die ik lees over de 360HD en goede berichten die ik lees over producten van BK en MJ Acoustics, Velodyne, etc. Of is het eigenlijk niet zo verstandig om daar een "vreemde eend" tussen te zetten?

Ik heb niet zo heel veel ervaring met Subs dus vandaar de vraag. De Sub moet het laag wat ontbreekt bij de boekplank speakers kunnen aanvullen, vooral op muzikaal gebied. Het wordt in ieder geval een 2.1 set die speelt vanaf een midrange Onkyo of Denon AV Receiver.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Denon | B&W | Panasonic | Apple | Sony | Humax | Dynaudio | The Chord Company

Martijnst1990

Voor subwoofers is het veel minder belangrijk om hem van hetzelfde merk/serie te hebben als je andere speakers. Zoals je al aangeeft krijgt de MA sub net hele goede reviews en dat lees je vaker van merken die zich voornamelijk op de speakers focussen. Met jou budget zou ik zeker eens kijken naar een BK XXLS400, die is voor film en muziek gewoon erg goed. En sowieso de markt sectie eens goed in de gaten houden hier, komen vaak leuke subs voorbij in jou budget.

Is hij trouwens voor muziek, film of beide?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Gurney

Quote from: Martijn90 on November 25, 2011, 10:27:07
Is hij trouwens voor muziek, film of beide?