Geen CD/RW op Pioneer A03 ?

Started by J.A.F._Doorhof, December 20, 2001, 12:25:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Mischien iemand nog een goede tip, maar ik kan geen CD/RW's branden op de Pioneer.

Sony weigert elke vorm van schrijven, herkenen, formateren.
Trust kun je perfect formateren en schrijven, maar wordt daarna niet meer herkend.

Heb ondertussen 2 A03's geprobeerd.
Windows XP, nieuwste NERO.

Iemand die een compatible merk heeft gevonden, gaarne even melden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#1
Is dit nog steeds een probleem?
Zou jammer zijn, met name voor al die gedownloade tv-series.
Die kijk ik liever op mijn projector dan op mijn pc. En om nu voor elke aflevering een cd-r te branden, wordt ook een beetje duur.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#2
Ik heb nog geen werkende CD-R/W gevonden.
Als er iemand tips heeft hou ik me aanbevolen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#3
Helaas...
Kun je dan een videocd-bestand zodanig op DVD-RW zetten, dat je het op je standalone DVD-speler kunt bekijken? Dus zonder het om te zetten naar mpeg2?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#4
Waarom niet gewoon transcoden naar DVD, als je mazzel hebt ziet het er dan ook nog wat beter uit.

Alle DVD paketten kunnen gewoon MPEG-1 bestanden naar MPEG-2 omzetten. Lijkt me betere resultaten geven dan rechtstreeks videoCD formaten, veel spelers kunnen daar wel eens "verslik" neigingen van krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#5
Lijkt me nogal wat werk. Op 3 kwartier video staat je pc waarschijnlijk uren te stampen. En veel beter zal het er niet op worden, vrees ik.
Maar misschien valt het in de praktijk mee?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#6
Zet in de avond een paar episodes klaar, en smorgens is het gebeurt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#7
Mijn A03 is net binnengekomen!
Enige nadeeltje is nog dat ie erg koud is  ;)
Ik ben de acclimatiseringstijd maar aan het doden met de handleiding. Wat betreft CD-RW staat er:
- schrijfsnelheid CLV 4X voor CD-RW
- schrijven op high speed CD-RW discs wordt niet ondersteund

Het zou dus moeten werken met langzame CD-RW discs, o.i.d.?

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#8
Ik heb alles al geprobeerd, en CD-R/W's pakt hij echt niet. Zelfs niet met de nieuwste firmware, alleen vreemd dat er niet meer over te vinden is op het net.

We testen hier altijd alle branders die de deur uit gaan, en het is dus ZEER zeker geen exemplarische fout.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#9
Wordt het dan geen tijd om met Pioneer contact op te nemen?
Op de doos en in de handleiding staat duidelijk dat ie cd-rw kan schrijven.
Anders schakel ik mijn leverancier wel even in. Die schijnt een goede service te hebben  ;)


Het installeren was trouwens zeer problematisch, totdat ik doorkreeg dat die japanners van rechts naar links schrijven, dus dat de jumper die volgens de handleiding op pin 2 (slave) moest, in werkelijkheid op pin 4 gezet moest worden  ::) ::)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#10
Tja,

Dat gaat bij mij nu al automatisch  ;D, gebruik bijna nooit meer een handleiding.

We hebben al contact gehad met Pioneer, en ze zoeken het uit, maar ja dat kennen we, daar hoor je nooit meer van.

Zal ze binnenkort nog eens bellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#11

Quote<ik> gebruik bijna nooit meer een handleiding.
Moet je misschien toch maar doen voortaan!
Ik heb de handleiding gevolgd, d.w.z. een gewone multi-speed (Fujifilm) CD-RW gekocht om te testen. De handleiding geeft nl. aan dat de speler niet met high-speed CD-RWs overweg kan.
Met behulp van de bijgeleverde VOB Instant-CD software is het geen probleem om CD-RWs te schrijven.
Ik heb om te testen de CD-RW ook nog eens zelf opnieuw geformatteerd en beschreven. Wederom geen probleem.

Helaas herkent mijn huidige DVD speler geen CD-RWs, maar mijn volgende vast wel  ;D
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#12
Ok,

Schrijven is me inderdaad ook gelukt, ook wel met Nero. En inderdaad op lowspeed CD-R/W's maar het uitlezen in een andere speler als de Pioneer is een absolute ramp en laat ook menige PC op slot gaan, terwijl de CD-r's het wel goed doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

#13
Hi

Sinds vorige week ook eigenaar van een A03 dus hier de volgende vragen! ;D

Als ik een kopie wil maken met Prassi (zeer fijn en makkelijk programma trouwens) doe ik dat met behulp van een "imagefile" maar als hij de 4 gig nadert geeft hij aan dat hij geen ruimte meer heeft om de file op te slaan?

Terwijl als ik een kopie maak met Nero hij deze melding niet geeft? Weet iemand hier een oplossing voor?

En nog een vraagje "hoe kopieer je het beste een dvd film?" en met wat voor software?

PS: Hier kan je trouwens de nieuwste firmware downloaden ,is hij gelijk regiovrij! ;D
http://digilander.iol.it/pioneerdvd/

FrankL

#14
??? En dat alles op een CD/RW ?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#15
Over illegale manieren wordt GEEN informatie gegeven, en inderdaad is het verkeerd gepost.

Ik werk niet met Prassi, maar met OF Nero of DVD fusion.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

#16
Wat is hier nou weer illegaal aan! ???

jaco

#17
Albert,

Als je vraagt:

En nog een vraagje "hoe kopieer je het beste een dvd film?" en met wat voor software?

Is het waarschijnlijk minder legaal..
Volgens mij moet je rekening houden dat je geen 4.7 GB op een DVD-R kwijt kan. Ik heb gehoord iets van 4,3 Gbyte.
Misschien dat dat die grens van 4 GB bij jou is ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

#18
4,31 GB om precies te zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"