Monster 3D Vision

Started by Zymotic, November 22, 2011, 20:12:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

QuoteKabel werkt (nog) niet maar wordt aan gewerkt. Om nog maar eens aan te geven wat voor winst er is te boeken met de Optoma brillen:

Hi Sander,

Ik heb ondertussen de kabel werkend, echter voorlopig wel met een externe voeding ik moet zeggen dat ik ook wel zeer tevreden ben met het resultaat.
Vandaag ga ik een volledige 3D film kijken met de Optoma brillen, maar alle stukjes die ik tot nu toe heb bekeken zien er veelbelovend uit, ik heb er om te testen een paar zeer moeilijke uitgekozen en daar is echt wel een zeer duidelijk verschil te merken in zowel helderheid als het verdwijnen van ghosting.

Goed nieuws dus.


THX-UltraII

Goed nieuws!

Denk je het euvel te kunnen vinden waarom het enkel werkt met externe voeding? Zo niet, dan wil SpeedyAndré kijken of hij daarvoor de oplossing kan vinden.

SpeedyAndré

Dan is de kabel toch grotendeels goed als het signaal er door komt en het resultaat beter is dan bij andere 3d brillen.
Misschien is de jackplug toch net anders en zou ik daar een andere voor moeten zoeken ...
Ik heb goede hoop dat het gaat werken.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

THX-UltraII

#28
Quote from: SpeedyAndré on March 28, 2012, 11:19:38
Dan is de kabel toch grotendeels goed als het signaal er door komt en het resultaat beter is dan bij andere 3d brillen.
Misschien is de jackplug toch net anders en zou ik daar een andere voor moeten zoeken ...
Ik heb goede hoop dat het gaat werken.

André  8)

Wat moet je precies weten voor de oplossing Andre? Dan kan ik dit namelijk op mijn beurt weer navragen op het AVS forum bij degene die de kabel heeft 'ontworpen'

home@the movies

QuoteDan is de kabel toch grotendeels goed als het signaal er door komt en het resultaat beter is dan bij andere 3d brillen.
Misschien is de jackplug toch net anders en zou ik daar een andere voor moeten zoeken ...
Ik heb goede hoop dat het gaat werken.

André  

Hi André,

ik heb een nieuwe kabel gemaakt zonder voeding, er kwam nl maar 4 volt uit de spanningsregelaar en dat was niet voldoende om de emitter aan het werk te krijgen.

Er is dus niets mis met de jackplug, ik kijk het spanningsgedeelte nog even na van zodra ik tijd heb.

Groeten

Werner

home@the movies

QuoteWat moet je precies weten voor de oplossing Andre? Dan kan ik dit namelijkop mijn beurt weer navragen op het AVS forum bij degene die de kabel heeft 'ontworpen'

Geen probleem Sander, ik bekijk het wel even.


THX-UltraII

Quote from: home@the movies on March 28, 2012, 11:57:49
Geen probleem Sander, ik bekijk het wel even.


Allright, thanks. Zie je mogelijkheid dat ik vanmiddag de kabel op kan/mag halen met werking van voeding? Heb vanavond gasten en zou leuk zijn als ik ze 'perfect' 3D zou kunnen laten zien

home@the movies

QuoteAllright, thanks. Zie je mogelijkheid dat ik vanmiddag de kabel op kan/mag halen met werking van voeding? Heb vanavond gasten en zou leuk zijn als ik ze 'perfect' 3D zou kunnen laten zien

dat gaat vrees ik niet meer lukken, maar kan je niet heel even met externe voeding werken? je kan bvb perfect de voeding van de 3D brillen (lader) van je Sony gebruiken daar komt exact de juiste spanning uit en die heeft de juiste stekker gewoon inpluggen en klaar is sander.  ;D ;D ;D

THX-UltraII

#33
Quote from: home@the movies on March 28, 2012, 12:11:34
dat gaat vrees ik niet meer lukken, maar kan je niet heel even met externe voeding werken? je kan bvb perfect de voeding van de 3D brillen (lader) van je Sony gebruiken daar komt exact de juiste spanning uit en die heeft de juiste stekker gewoon inpluggen en klaar is sander.  ;D ;D ;D

Ja, dat moet geen probleem zijn. Moet de emitter per se in de buurt van de Sony projector zijn? Ik heb geen voeding in de buurt waar de projector hangt maar zou dan bijv de netwerkkabel kunnen verlengen? Is het gelukt met het juist instellen van de emitter?

SpeedyAndré

Quote from: home@the movies on March 28, 2012, 11:54:47
Hi André,

ik heb een nieuwe kabel gemaakt zonder voeding, er kwam nl maar 4 volt uit de spanningsregelaar en dat was niet voldoende om de emitter aan het werk te krijgen.

Er is dus niets mis met de jackplug, ik kijk het spanningsgedeelte nog even na van zodra ik tijd heb.

Groeten

Werner

Dan zal de regelaar zelf te weinig spanning krijgen.
Het lijkt op verlies in de kabel, toch heeft hij 2 massieve aders voor zowel +12V als 0V, of de 12V van de VW95 stort in.
In dat laatste geval vraag ik me af hoe het toch heeft kunnen werken op Avs, er zouden daar al enkele kabels in gebruik zijn.
De 7805 die erin zit zou onbelast al bijna niets moeten verbruiken ...
Gelukkig is alles wel correct bedraad, anders zou die 4V er niet uit komen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

home@the movies

QuoteJa, dat moet geen probleem zijn. Moet de emitter per se in de buurt van de Sony projector zijn? Ik heb geen voeding in de buurt waar de projector hangt maar zou dan bijv de netwerkkabel kunnen verlengen? Is het gelukt met het juist instellen van de emitter?

De emitter is een RF emitter die kan je om het even waar leggen, je kan dus perfect een wat langere kabel gebruiken, instellingen van de emitter is een beetje uittesten, dat zal je zelf even moeten doen in jou situatie, je kan helderheid en sync dmv het kleine joy stickje instellen er is een pdf die ik je zal mailen met de gebruiksaanwijzingen.


THX-UltraII

Quote from: home@the movies on March 28, 2012, 12:22:41
De emitter is een RF emitter die kan je om het even waar leggen, je kan dus perfect een wat langere kabel gebruiken, instellingen van de emitter is een beetje uittesten, dat zal je zelf even moeten doen in jou situatie, je kan helderheid en sync dmv het kleine joy stickje instellen er is een pdf die ik je zal mailen met de gebruiksaanwijzingen.



duidelijk! Is het denk je beter om de USB te verlengen of de UTP kabel?

home@the movies

#37
Quote from: THX-ultraII on March 28, 2012, 12:26:08
duidelijk! Is het denk je beter om de USB te verlengen of de UTP kabel?

Als de UTP echt heel lang is zou ik eerder de usb voedingskabel langer maken.

PDF met user manual zit ondertussen trouwens in je mail  ;) ;)

SpeedyAndré

Nog even voor Sander, morgen middag ben ik helaas niet thuis, ik zie de kabel e.d. nu al aan komen  ::)
Met een externe voeding erbij kan ik trouwens wat makkelijker een testkabeltje maken voor RF op mijn 3d-xl.
Die lijkt dan veel op wat Werner nu heeft gemaakt.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

THX-UltraII

#39
Langskomen zal niet meer nodig zijn. Ik ga wel gewoon met een externe voeding werken. Anders blijf ik heen er weer rijden  :sleepy:

THX-UltraII

Werner, wat zijn de merkbare verschillen? Enkel minder ghosting of ook nog meer licht?

home@the movies

Quote from: THX-ultraII on March 28, 2012, 12:45:02
Langskomen zal niet meer nodig zijn. Ik ga wel gewoon met een externe voeding werken. Anders blijf ik heen er weer rijden  :sleepy:

Hi sander,

Ik sta op het punt om te vertrekken naar een klant, als je de kabel en je bril wil komen afhalen kan ik deze eventueel wel bij de buren klaarleggen als je dat wil.


home@the movies

Quote from: THX-ultraII on March 28, 2012, 12:47:26
Werner, wat zijn de merkbare verschillen? Enkel minder ghosting of ook nog meer licht?

wat ik nu heb gemerkt is vooral minder ghosting, lichtopbrengst lijkt visueel ook meer te zijn maar wil ik nog wel eens nameten, het is nl zo dat waneer je aan de instellingen aanpassingen maakt om de shutter tijd van de glazen te wijzigen dit uiteraard ook met zich meebrengt dat de helderheid wijzigt, (net als bij de sonys) het is dus een beetje afhankelijk hoeveel en wat je gaat aanpassen

THX-UltraII

#43
Quote from: home@the movies on March 28, 2012, 12:47:57
Hi sander,

Ik sta op het punt om te vertrekken naar een klant, als je de kabel en je bril wil komen afhalen kan ik deze eventueel wel bij de buren klaarleggen als je dat wil.


GRAAG! op welk nummer?

THX-UltraII

#44
Quote from: home@the movies on March 28, 2012, 12:50:46
wat ik nu heb gemerkt is vooral minder ghosting, lichtopbrengst lijkt visueel ook meer te zijn maar wil ik nog wel eens nameten, het is nl zo dat waneer je aan de instellingen aanpassingen maakt om de shutter tijd van de glazen te wijzigen dit uiteraard ook met zich meebrengt dat de helderheid wijzigt, (net als bij de sonys) het is dus een beetje afhankelijk hoeveel en wat je gaat aanpassen
en die aanpassingen zijn DELAY en LENS DUTY CYCLE correct?

Polariteit niks aan veranderen?

THX-UltraII

Lees op AVS zojuist een tip voor het afstellen van de emitter:

QuoteFirst reduce the lens duty cycle to minimum and then adjust delay until no ghosting is visible. Then come back to rize the duty cycle parameter until ghosting start to reappear. Let the adjustments as is since the dongle will store them automatically.

home@the movies


THX-UltraII


john2910

Hallo ik heb intresse om zo een monstervision 3d kit te bestellen.

Alleen bezit ik helaas geen creditcard en in nederland zijn ze volgens mij niet verkrijgbaar.

Mischien als er meer mensen intresse hebben kunnen we een soort powerbuy doen.....

SpeedyAndré

#49
De Optoma versie is identiek aan de Monster en die kan je wel in NL krijgen, sterker nog voor minder dan €100 incl. de RF zender ;)
Aangezien dit niet bij een sponsor is plaats ik maar geen link.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp