Monster 3D Vision

Started by Zymotic, November 22, 2011, 20:12:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

Heeft iemand ervaring met deze 3D brillen? Lees er goede verhalen over.

home@the movies

Heb net een setje binnen maar moet ze nog testen, Optoma gebruikt deze brillen ook, voordeel op het eerste gezicht is vooral de grote glazen en uiteraard de RF functie ipv infra rood.

Zymotic

Ik ben ERG benieuwd! Je kan deze brillen toch ook afzonderlijk afstellen?

Zymotic

Quote from: home@the movies on November 23, 2011, 19:54:56
Heb net een setje binnen maar moet ze nog testen, Optoma gebruikt deze brillen ook, voordeel op het eerste gezicht is vooral de grote glazen en uiteraard de RF functie ipv infra rood.

En heb je al kunnen testen?

home@the movies

QuoteEn heb je al kunnen testen?
nog niet neen, moet even een andere plug aan de emitter solderen, deze past niet op de sony toestellen.

Zymotic

Werkt deze niet op de standaard emitter die bij de VH30 zit? Dacht namelijk dat deze bril redelijk universeel was.

john2910

Zijn deze brillen ergens in nederland verkrijgbaar?

john2910


Zymotic

Quote from: home@the movies on November 25, 2011, 11:50:57
  nog niet neen, moet even een andere plug aan de emitter solderen, deze past niet op de sony toestellen.

Inmiddels al kunnen testen?

home@the movies

QuoteEn heb je al kunnen testen?

heel snel even met de JVCX30 maar dan echt heel snel  ;D, hopelijk deze week even wat meer tijd.

QuoteZijn deze brillen ergens in nederland verkrijgbaar?
De brillen zijn exact dezelfde als diegene die optoma gebruikt, je kan ze dus bij eender welke Optoma dealer bestellen.

home@the movies

QuoteEn heb je al kunnen testen?

heel snel even met de JVCX30 maar dan echt heel snel  ;D, hopelijk deze week even wat meer tijd.

QuoteZijn deze brillen ergens in nederland verkrijgbaar?
De brillen zijn exact dezelfde als diegene die optoma gebruikt, je kan ze dus bij eender welke Optoma dealer bestellen.

Zymotic

We houden het in de gaten   :smile:

THX-UltraII

#12
Even dit inmiddels niet meer actieve topic opnieuw onder de aandacht brengen:

Ik heb sinds vorige week de Sony VW95 in huis. Na veel lezen op het AVS forum ben ik erachter gekomen dat de MV3D brillen (MonsterVision 3D brillen = Optoma RF brillen) stukken beter presteren op de VW95 dan de standard Sony brillen. De MonsterVision brillen resulteren in iets meer licht, maar het belangrijkste, minder ghosting.
Dus ik heb bij de VW95 meteen 2 Optoma brillen gekocht met bijbehorende 3D RF emitter (grootste vierkante kastje op plaatje). Het probleem is echter dat de benodigde IR receiver (kleinste kastje met snoer op plaatje) enkel bij de MonsterVision kit wordt geleverd en niet bij de Optoma set. Ik heb het vermoeden dat deze IR receiver in heel Europa niet verkrijgbaar is omdat Optoma deze niet levert, enkel MonsterVision (waarom dit zo is vraag ik me af maar goed).
Om de Optoma brillen werkend te krijgen op de VW95 zijn er 2 mogelijkheden:

1.
IR receiver in de US bestellen die, naar alle waarschijnlijkheid (kan dit niet bevestigen omdat ik nog geen gebruikers met deze combinatie heb gevonden), zal werken met de Optoma BC-100 emitter. Hierdoor krijg je de volgende setup: plaatje 2 is IR receiver die is aangesloten op de Optoma BC-100 emitter. (plaatje 3). Voordeel van deze setup is dat je zowel de Optoma als Sony brillen tegelijk kan gebruiken.

2.
Custom kabel maken waarmee je de Optoma BC-100 emitter direct aansluit op de Sony VW95. Nadeel: geen idee hoe deze kabel te maken :) en Optoma en Sony brillen niet tegelijk te gebruiken. Op het AVS forum wordt ingegaan op het maken van deze custom kabel. Heeft iemand hier daar toevallig al ervaring mee?

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar optie 2 aangezien dit de goedkoopste oplossing is. Maar ja, hoe maak ik die kabel...... Ben bezig op het AVS forum om te kijken of degene die met het idee is gekomen van deze kabel een guide kan mailen naar me hoe deze kabel te maken. Een gebruiker uit Frankrijk zou het ook weten maar ben er nog niet achter wie dit is


Dan is er nog het volgende probleem:
Ik heb de Optoma BC-100 emitter aangesloten op mijn pc om te kijken of de firmware is te updaten. Heb de manual op de site van MonsterVision doorgenomen (omdat de Optoma BC-100 exact gelijk zou zijn aan de MV3D emitter) en heb getracht de firmware te updaten van de BC-100. De firmware update gaat exact zoals beschreven in de manual (http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=5938&loadT=11&WPR=1) en het lijkt erop dat firmware versie 1.05.010 op de BC-100 emitter wordt gezet. Echter, na het opnieuw inpluggen van de BC-100 emitter geeft de MonsterVision software utility nog steeds aan dat firmware 1.05.004 op de emitter zou staan. OF er zit een bug in de software, OF de nieuwe firmware wordt inderdaad niet goed naar de Optoma BC-100 emitter geladen en het is nog steeds de oude 1.05.004 die erop staat......

O ja Werner, je hebt mail  ;)

DTS-ES-Extreme

Quote from: home@the movies on November 23, 2011, 19:54:56
Heb net een setje binnen maar moet ze nog testen, Optoma gebruikt deze brillen ook, voordeel op het eerste gezicht is vooral de grote glazen en uiteraard de RF functie ipv infra rood.

Dag Werner, ik ben nog steeds super tevreden van de Optoma brillen ik heb al veel 3D films gezien en is nog geen ene keer uit zijn sync geweest of andere slechte eigenschappen. gewoon een dikke 10 voor de brillen. Bye the way ik ben Manu  ;)

THX-UltraII

Iemand die wijs kan uit het volgende?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=21718614&postcount=2852

Zo zou de custom made kabel gemaakt moeten worden die ik nodig heb.....

SpeedyAndré

#15
Dat ziet er vrij eenvoudig uit ...
Ik neem aan dat de RJ45 op de Sony zit.
Deze levert een 12V dc voeding en een data uitgang voor de transmitter.
De transmitter werkt op 5V dc, daar wordt een LM7805 stabilisator voor gebruikt met wat afvlak c'tjes.

Je zou ook een eigen 5V voeding kunnen nemen zodat je geen losse componenten nodig hebt maar alleen bedrading.
In dat geval verbind je alle 0V lijntjes van de voeding, RJ45 en de jack plug met elkaar en laat je de 12V van de Sony weg.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

THX-UltraII

#16
Quote from: SpeedyAndré on March 20, 2012, 11:05:17
Dat ziet er vrij eenvoudig uit ...
Ik neem aan dat de RJ45 op de Sony zit.
Deze levert een 12V dc voeding en een data uitgang voor de transmitter.
De transmitter werkt op 5V dc, daar wordt een LM7805 stabilisator voor gebruikt met wat afvlak c'tjes.

André  8)

thxz voor je reply André
Klopt inderdaad, op de Sony zit een RJ45 aansluiting. In het voedingsverhaal heb je ook gelijk want heb op het AVS forum gelezen dat met deze kabel geen externe mini-usb voeding meer nodig is.

Kun jij zo n kabel voor me bouwen tegen een kleine vergoeding?

SpeedyAndré

Ik had m'n reply ge-edit vanwege een mogelijke extra voeding.
Je kan de 5V eventueel ook van een usb aansluiting betrekken als je die in de buurt hebt (op de Sony?).
En ja, ik wil wel wat in elkaar frutselen ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

THX-UltraII

Quote from: SpeedyAndré on March 20, 2012, 11:12:36
Ik had m'n reply ge-edit vanwege een mogelijke extra voeding.
Je kan de 5V eventueel ook van een usb aansluiting betrekken als je die in de buurt hebt (op de Sony?).
En ja, ik wil wel wat in elkaar frutselen ;)

André  8)

Op de Sony zit geen usb aansluiting en een usb heb ik niet zomaar in de buurt van mijn projector. Vandaar dat deze 'alles-in-een' kabel ook zo n mooie oplossing zou zijn: de voeding zit dan in de kabel en wordt vanuit de VW95 gehaald (dit is alleen maar info die ik heb ingewonnen, heb er zelf geen verstand van :)).

THX-UltraII

SpeedyAndre heeft tegen een kleine vergoeding de benodigde kabel voor me gemaakt. BEDANKT daarvoor Andre!!

Ik zal ervaringen zsm hier posten.

Zymotic

Ik lees het graag, dus testen maar  ;D

THX-UltraII

Quote from: Zymotic on March 21, 2012, 15:21:44
Ik lees het graag, dus testen maar  ;D

als het een beetje meezit wordt er morgen bij Home@themovies getest.

SpeedyAndré

Ik ben benieuwd, mijn enige houvast was dat schema op Avs maar daar vertrouw ik wel op als je ziet wie de maker is ;)
Dit werkt ook voor andere Sony 3d projectors heb ik begrepen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

THX-UltraII

Quote from: SpeedyAndré on March 21, 2012, 16:01:25
Ik ben benieuwd, mijn enige houvast was dat schema op Avs maar daar vertrouw ik wel op als je ziet wie de maker is ;)
Dit werkt ook voor andere Sony 3d projectors heb ik begrepen.

André  8)

Klopt, jouw oplossing (kabel) zou ook moeten werken voor de HW30. Ik laat zsm hier weten of alles werkt.

THX-UltraII

Kabel werkt (nog) niet maar wordt aan gewerkt. Om nog maar eens aan te geven wat voor winst er is te boeken met de Optoma brillen:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=20912072#post20912072  :o

Bij het laatste plaatje (Optoma bril) zie je dat de ghosting nagenoeg verdwijnt in tegenstelling tot de Sony of Xpand brillen.