voedingstrafo`s voor buizen, waar?

Started by m9, November 22, 2011, 14:34:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

m9

ik ben bezig met een buizen pre, waarschijnlijk unity gain (of -1db) maar ben nog op zoek naar trafo`s.
zat zelf te denken aan hammond trafo`s maar weet niet waar deze te koop zijn, dus iemand die het wel weet mag het zeggen.

heb 480vac center tapped nodig
1 keer 7 of 8vac en 1 keer 5vac.

het liefst heb ik aparte trafo`s voor de gloei en hoogspanning.

hifiman

partsconnexion verkoopt de hammond trafo's

en anders op maat laten maken bij AE Europe

m9

tx heb net even gekeken en het worden 3 trafo`s.
5v en 8v en 480v.

de 480 moet van mouser komen en die andere 2 van partsconnexion, tx.

de bestelling bij partsconnexion is gedaan, mouser volgt.... (heb zelf geen creditcard)


dre73

Quote from: Audioloog on November 22, 2011, 14:39:04
partsconnexion verkoopt de hammond trafo's

en anders op maat laten maken bij AE Europe

ae is er helaas mee gestopt......... :-\
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Quote from: dre73 on November 22, 2011, 19:47:54
ae is er helaas mee gestopt......... :-\
Waar gaat dat heen met ons land  :nopompom:

m9

te weinig diyers kennelijk, wel jammer dat ze gestopt zijn.

Erik van Voorst (in memoriam)

 :(

Ik wilde ze nog wel 2 zilveren trafo's laten wikkelen voor mijn projectje (staat niet op het forum).
Ze worden nu gewikkeld door AudioNote..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

m9

laat me raden, 2 opt voor een dual mono 300b set setup:thumbs-up:.

staat ook op m`n verlanglijstje.

paarslicht

Quote from: Erik van Voorst on November 24, 2011, 10:46:41
:(

Ik wilde ze nog wel 2 zilveren trafo's laten wikkelen voor mijn projectje (staat niet op het forum).
Ze worden nu gewikkeld door AudioNote..

Ik noem ze altijd Audionood  :blink:

phy

Quote from: Erik van Voorst on November 24, 2011, 10:46:41
:(

Ik wilde ze nog wel 2 zilveren trafo's laten wikkelen voor mijn projectje (staat niet op het forum).
Ze worden nu gewikkeld door AudioNote..
UGT's?
Die heb ik nog liggen voor een 300b versterker zilver gewikkeld op Rode en Schwarz C kernen van Vacuumschmelze
Maar ik neem niet aan dat je een 300b versterker gaat bouwen?

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paarslicht

Quote from: phy on November 24, 2011, 23:15:23
UGT's?
Die heb ik nog liggen voor een 300b versterker zilver gewikkeld op Rode en Schwarz C kernen van Vacuumschmelze
Maar ik neem niet aan dat je een 300b versterker gaat bouwen?

VAC(Vacuumschmelze) was vroeger (15-20 jaar geleden) een van mij favoriete merk c-kernen. Deze Duitse firma is gestopt, en met reden, met de productie van SiFe (SiliciumIJzer) c-kernen want ze kunnen niet concurreren met de lowbudget kernen uit Oost-Europa/Rusland of China. Een andere reden is echter dat ook de kwaliteit van hun, destijds erg goede, kernen achterhaald is.
Persoonlijk geef ik nu toch sterk de voorkeur aan de veel modernere HiB kernen.

Gelukkig voor VAC is dat ze nog steeds mooie kernen maken maar dan met nieuwe materialen als amorf en nanokristalein maar helaas geen c-kernen meer.

phy

#12
Ik ben eigenlijk niet meer zo van de Amorfe kernen als ugt
op 1 of andere manier ligt het geluid mij niet meer zo.

HiB AN kernen heb ik als uitgangstransformator in mijn dac en voorversterker zitten
de zilveren trafo's waar ik het over had heb ik eigenlijk nog nooit ergens in gebruikt er is nog nooit aan gesoldeerd
en ik heb geen idee hoe ze zijn maar ik denk dat het wel mooie zullen zijn.

paarslicht

Quote from: phy on November 25, 2011, 18:09:25
Ik ben eigenlijk niet meer zo van de Amorfe kernen als ugt
op 1 of andere manier ligt het geluid mij niet meer zo.

HiB AN kernen heb ik als uitgangstransformator in mijn dac en voorversterker zitten
de zilveren trafo's waar ik het over had heb ik eigenlijk nog nooit ergens in gebruikt er is nog nooit aan gesoldeerd
en ik heb geen idee hoe ze zijn maar ik denk dat het wel mooie zullen zijn.

Wat vind je het bezwaar van amorf?

phy

Amorf vind ik vaak meer precisie hebben maar ook een wat uitgekleed geluid het geeft meer detail maar mist een bepaalde vetheid en rondheid in het geluid wat ik in de loop van de tijd weer mooi ben gaan vinden
dit is puur persoonlijk
En als je vraagt wat klinkt beter dan moet ik zeggen amorf dat kan ik niet ontkennen
maar wat prettiger luistert op de langere termijn is een ander verhaal.
Natuurlijk is een versterker meer dan alleen de ugt maar mijn ervaring heb ik door wisselen van trafo's op een zelfde versterker. 

paarslicht

Quote from: phy on November 26, 2011, 14:12:33
Amorf vind ik vaak meer precisie hebben maar ook een wat uitgekleed geluid het geeft meer detail maar mist een bepaalde vetheid en rondheid in het geluid wat ik in de loop van de tijd weer mooi ben gaan vinden
dit is puur persoonlijk
En als je vraagt wat klinkt beter dan moet ik zeggen amorf dat kan ik niet ontkennen
maar wat prettiger luistert op de langere termijn is een ander verhaal.
Natuurlijk is een versterker meer dan alleen de ugt maar mijn ervaring heb ik door wisselen van trafo's op een zelfde versterker. 


Geheel gek klinkt je verhaal zeker niet. Amorf heeft nl ook nadelen: uitsturing en permeabiliteit zijn slechter dan SiFe.
Dat houdt in dat het laag soms in de problemen komt.
Ik maak o.a esl trafo's en daar zou ik  niet zo gauw een amorfe kern inzetten.

MdB

voedingstrafo`s voor buizen, waar?

Misschien is hier een keuze te maken: link
Beter duur dan niet te koop.

m9

ik heb een mailtje van ae gehad, dus misschien dat ze slechts bepaalde diensten geschrapt hebben.

helaas heeft tussen het moment van versturen en ontvangen ongeveer een week in beslag genomen en heb ik mede door de mededeling dat ae er mee gestopt zou zijn m`n trafo`s elders besteld.

ben uiteindelijk gezwicht voor een trafo van elektrodump 500va met 250-0-250 ct (precies hetgeen ik nodig heb plus nog andere aftakkingen) voor ietsjes minder dan 80euro incl verzenden.




dre73

ook ik heb na 4 weken antwoord gekregen!
trafo`s zijn weer leverbaar,levertijd tussen 6 en 8 weken.

gelukkig kan het weer! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

m9

oh ja, 6 tot 8 weken vind ik wel erg lang en was ook niet van plan zo lang te wachten dus had sowieso niet bij ae besteld.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: m9 on December  3, 2011, 12:21:52
oh ja, 6 tot 8 weken vind ik wel erg lang en was ook niet van plan zo lang te wachten dus had sowieso niet bij ae besteld.

Lang is relatief  ;D
Gisteren van Audionote een email gekregen dat mijn trafootjes zijn verstuurd.............besteldatum 30 mei  >:( :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on December  3, 2011, 13:35:07
Lang is relatief  ;D
Gisteren van Audionote een email gekregen dat mijn trafootjes zijn verstuurd.............besteldatum 30 mei  >:( :(

Wat voor trafo's had jij besteld? Maanijzerkern met uraniumgeneutraliseerd platinum wikkelingen?  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Arno P on December  3, 2011, 14:10:40
Wat voor trafo's had jij besteld? Maanijzerkern met uraniumgeneutraliseerd platinum wikkelingen?  :D


Nope...de zilvergewikkelde Audionote impedantie trafootjes voor mijn da converter niets bijzonders " stock " bij HIFI Collective.....tuurlijk totdat je je geld hebt overgemaakt.

KORTOM 2 bedrijven waar ik nooit meer mee in zee ga  ;)

Ik zal je verder het langdurige smoesjesvolle verhaal besparen....goede nieuws ik zit met de kerst weer heerlijk te
hobby-en....trafo's/processors/condensatoren ik ben er klaar voor   8)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

m9


paarslicht

Quote from: Arno P on December  3, 2011, 14:10:40
Wat voor trafo's had jij besteld? Maanijzerkern met uraniumgeneutraliseerd platinum wikkelingen?  :D

Audionote brengt kernen op de markt met Improved HiB, Super HiB en Ultra HiB materiaal. Dat zijn fantasie namen want
navraag bij de echte trafomateriaal fabrikanten levert op dat die namen niet voorkomen in hun catalogussen.
Ik schat in dat hun "Improved HiB" product minimaal 2x tot ca 3x te hoog geprijsd is en dat de "Ultra HiB" zeker 6x te hoog geprijsd is.
Dit alles uiteraard afgezet tegen andere HiB kernen.