the thing 2011

Started by m9, November 20, 2011, 14:19:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

m9

jaaaaaaa, hier verheug ik me wel op, volgens imdb zou deze 17 november uitkomen maar heb er nog niks van op de nieuwsgroepen gezien.
iemand die hier meer over weet of misschien al gezien heeft?

imdb link,

http://www.imdb.com/title/tt0905372/

Erik

De hoeveelste remake is dit nou weer ???
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

evilniek

Quote from: Erik on November 20, 2011, 18:16:07
De hoeveelste remake is dit nou weer ???

De eerste van "The Thing", in z'n algemeenheid, wat re-makes betreft de zoveelste, helaas. Alhoewel, een film als "True Grit" vormt de uitzondering op de regel.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

m9

deze film speelt zich af voor het origineel, we zullen dus the thing zien bij het kamp van de noren.
enige nadeel is dat je weet dat the thing ontsnapt aan het einde van de film.

alexander2

Willen ze het origineel overtreffen dan moet deze remake echt beter zijn dan de trailer want die vind ik bedroevend slecht.

m9

nogmaals, het is geen remake.

ik heb ook erg dikwijls indrukwekkende trailers gezien waarna de film erg tegenviel.

RonG

Is idd geen remake maar gaat over hoe het Noorse kamp de "the thing" vind.
De film eindigt waar de eerste begint.

evilniek

Quote from: m9 on November 20, 2011, 21:36:12
deze film speelt zich af voor het origineel, we zullen dus the thing zien bij het kamp van de noren.
enige nadeel is dat je weet dat the thing ontsnapt aan het einde van de film.

Nu je het zegt, idd, foutje van mijn kant.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Erik

Denk niet dat er veel verschil qua verhaal zal zitten, remake of prequel. Ik vermoed dat het ongeveer zo gaat. bemanning vind monster in ijs. Monster ontdooit en dood alle bewoners door als hun te vermommen.
Ja echt een heel ander verhaal nu ;D

Overigens noem  mij gek maar die trailer was wel lekker sappig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

alexander2


EdjeH

Even een correctie, The Thing uit 1982 is een remake van The Thing from Another World uit 1951 (www.imdb.com/title/tt0044121).

Quote from: evilniek on November 20, 2011, 21:01:45
De eerste van "The Thing", in z'n algemeenheid, wat re-makes betreft de zoveelste, helaas. Alhoewel, een film als "True Grit" vormt de uitzondering op de regel.
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

RonG

Gisteren gezien,
mij viel deze erg tegen. Het is dan weliswaar een prequel maar had toch zoiets van "been there done that".
Als het een op zich staande film (stel er was nooit een andere "the thing") geweest had ik de film waarschijnlijk wel goed gevonden maar nu viel hij me tegen helaas. Maar dat is mijn bescheiden mening. Dit komt mede ook door dat ik Carpenters versie geweldig vind en al meerdere keren gezien heb natuurlijk.
Vreemd genoeg vond ik de laatste scene het beste. Hierop had ik Carpenters versie gestart en dacht na een 10 tal minuten, ik ga verder, maar het was al laat in de avond en toch maar niet gedaan :D


m9

ok de blu ray rip staat in m`n downloadlijst, ga ik vanavond kijken.

hoop dat ie niet zo belachelijk donker opgenomen is als de laatste harry potter.

RonG

Quote from: m9 on December  6, 2011, 12:39:41
hoop dat ie niet zo belachelijk donker opgenomen is als de laatste harry potter.

Geen zorgen, dat is hij niet.

Grindtegel

Quote from: RonG on December  6, 2011, 08:34:21
Gisteren gezien,
mij viel deze erg tegen. Het is dan weliswaar een prequel maar had toch zoiets van "been there done that".
Als het een op zich staande film (stel er was nooit een andere "the thing") geweest had ik de film waarschijnlijk wel goed gevonden maar nu viel hij me tegen helaas. Maar dat is mijn bescheiden mening. Dit komt mede ook door dat ik Carpenters versie geweldig vind en al meerdere keren gezien heb natuurlijk.
Vreemd genoeg vond ik de laatste scene het beste. Hierop had ik Carpenters versie gestart en dacht na een 10 tal minuten, ik ga verder, maar het was al laat in de avond en toch maar niet gedaan :D



Grappig, The Thing van Carpenter is zelfs mijn nr. 1 film allertijden, maar ik vond de prequel juist wel helemaal geweldig. De 2011 versie zit prima in elkaar, redelijk goede acteerprestaties (gelukkig geen geile teenagers in de film daar wordt ik zo moe van...), goede effecten, goed beeld, goed geluid en als bonus Mary Elizabeth Winsted.

Dat het verhaal een rehash is van het origineel had ik niet anders verwacht, en de aansluiting op de carpenter versie is gewoon erg goed gedaan.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Raymen

Yes hier ben ik het volledig mee eens ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Snowmaster

Quote from: m9 on December  6, 2011, 12:39:41
ok de blu ray rip staat in m`n downloadlijst, ga ik vanavond kijken.

hoop dat ie niet zo belachelijk donker opgenomen is als de laatste harry potter.

Is dat zo? Viel mij niet op, film speelde zich ook grotendeels af in donker of slecht verlichte ruimtes. Er was best veel detail zichtbaar.
Misschien tijd voor een calibratie.....even Emmeloord bellen  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raymen

Harry potter Donker opgenomen, schaduw detail was geweldig, beeld was een dikke 9/10

Mischien toch eens een goede calibratie zoals snowmaster zegt ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

eduard

Net the thing 2011 gekeken vond hem wel vermakelijk.

paaj

#19
'wel vermakelijk' of 'goed'? Origineel was geweldig, een slap aftreksel hoef ik niet...


Origineel van Carpenter dus, die oudere ga ik ook eens opzoeken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

modde239

#20
Even voor de duidelijkheid het origineel is: The Thing from Another World (1951).... ;)



RonG

Quote from: modde239 on December 12, 2011, 14:29:40
Even voor de duidelijkheid het origineel is: The Thing from Another World (1951).... ;)




Idd, herinner me de scene waarin ze een deken over het ijsblok legden en toen begon te smelten.

Geert

#22
Die scene herineer ik me ook nog. Ik was nog op een leeftijd dat ik gedurende twee weken elke avond onder mijn bed keek. Zo eng vond ik die film destijds.  ;D
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

modde239

 :D
Quote from: Geert on December 12, 2011, 16:00:29
Die scene herineer ik me ook nog. Ik was nog op een leeftijd dat ik gedurende twee weken elke avond onder mijn bed keek. Zo eng vond ik die film destijds. 


:D

opicron

Deze re-make is echt slecht naar mijn idee. Vooral de sneeuw scenes, in het origineel zag je als kijker ook bijna niets maar nu zie je bijna alles door de paar vlokjes die vallen.

Erg jammer had er veel van verwacht. Ik kijk het origineel wel weer even om de nasmaak weg te spoelen ;).