Bestaat dit ?

Started by dronebone, November 17, 2011, 00:27:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dronebone

Stel je hebt een rip van een cd maar geen meta-data, dus enkel een stelletje wave of flac bestanden in de aard van track01.wav .... trackXX.wav ?

Hoe kan ik nu achterhalen welke cd het is? Geen zin om hem eerst te branden, en daarna met cddb of een andere database te laten herkennen via een rip programma.

Bestaat er een tooltje of methode om gewoon rechtstreeks de duur van die bestanden te vergelijken met cddb of een andere online database ?
Als dat tooltje ook de bestanden kan labelen en de meta-data updaten zijn we er.

Ik zou het zelf kunnen scripten, maar vermoedelijk heeft iemand deze vraag al opgelost.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Nahpets

#1
Volgens mij kan foobar dit rechtstreeks.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

dronebone

#2
h'mm zou niet weten hoe je dat met foobar gaat doen, ken dat programma van voor naar achter maar misschien leer ik nog wat bij ?

ik heb een makkelijke oplossing gevonden:

je installeert mp3tag, dit ondersteunt ook alle andere formaten zoals flac

je sleept een stapeltje files naar deze tool, en dan doe je:

tagSources (menu) -> freedb

dan doet hij een query naar freedb, en je moet aangeven dat je dat wil doen op basis van het stapeltje files "determine from selected files"

en klaar is kees

Howto: http://www.afterdawn.com/guides/archive/get_mp3_album_info_from_amazon.cfm
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

BernHardN

Volgens mij doe Banshee media speler dit ook wel, alleen heb je wel Ubuntu nodig.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN

Zie net dat het ook voor Windows is!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Nahpets

Quote from: dronebone on November 17, 2011, 15:24:06
h'mm zou niet weten hoe je dat met foobar gaat doen, ken dat programma van voor naar achter maar misschien leer ik nog wat bij ?


bestanden laden in foobar
bestanden selecteren in foobar
rechtermuisknop terwijl je op 1 van de geselcteerde nummers staat, tagging, get tags from freedb, Bob's your uncle.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack