2.1 receiver met bluray ?

Started by dronebone, November 16, 2011, 20:41:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dronebone

Ik ben voor mijn vriendin een eenvoudig TV 2.0/2.1 setje aan het samenstellen.

Haar voorkeur gaat uit naar de Everything But The Box Pluto's luidsprekers, ze heeft reeds de rode variant op haar bureel staan in combinatie met een Olive 3HD streamer, V-DAC en Trends versterkertje, en nu wil ze 't zelfde in de living maar voor haar TV setup.

Dus speakers worden deze (al beslist):



We willen er een passende receiver bij vinden (moet geen high-end zijn, wel goed genoeg): ze wil bluray kunnen kijken, radio en cd's spelen. En het moet ook aansluitbaar zijn op haar telenet digibox. En ze wil vooral geen veelvoud aan losse toestellen en kabels.

Dus vandaag toen we in de Media Markt liepen, ging mijn aandacht naar deze mooie Marantz receiver:



http://marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=Systems&SubCatId=0&ProductId=MER803MelodyMovie

Listprijs zo'n 999 EUR. Is dit een goede receiver voor een 2.0 setup, waar ooit misschien nog een subwoofer bijkomt.

Enig nadeel dat ik kan vinden, zijn geen digitale ingangen, dus haar digibox gaat dus analoog naar de Marantz, maar het nogal platgecomprimeerde geluidssignaal dat bij TV uitzendingen zit komt wordt volgens mij toch niet echt veel veel beter als je er een high-end setup aan hangt.

Opinies welkom natuurlijk!
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Rob Eric Blank

Ik denk dat dit een mooie oplossing is. Je tv geluid zal niet denderend zijn, maar dat is digitale doorvoer ook niet altijd.

dronebone

#2
Quote from: Rob Eric Blank on November 17, 2011, 10:57:30
Ik denk dat dit een mooie oplossing is. Je tv geluid zal niet denderend zijn, maar dat is digitale doorvoer ook niet altijd.

ze heeft nog een vdac, dus worst case hangen we die tussen de digibox en de marantz
maar ik denk niet dat dat voor tv geluid echt veel beter gaat worden, gezien tv geluid toch altijd platgecomprimeerd zowel kwa dynamische compressie als de gebruikte lossy codec en veeeeeeeeeeeeeeel minder is dan dvd of bluray

zaken zoals dynamiek, podiumgevoel, staging, ruimtebeeld, finesse zijn bij zware lossy compressie toch nooit denderend dus ik verwacht echt niks
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

WickedGame

Denon S5-BD lijkt mij een iets mooiere optie nog dan de genoemde Marantz.




Inzetbaar als 2.1 maar eventueel uitbreidbaar als 5.1. En heeft digitale ingangen

Rob Eric Blank

Als je een HDMI digibox hebt kan die ook in de Denon, die heeft nl. 2 HDM ingangen.

dronebone

De Denon heeft meer features maar is een beetje over budget.
Dus ik denk dat de Marantz momenteel de enige keuze is.

Valt me op dat NAD nog geen Viso met bluray heeft.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

WickedGame

Quote from: dronebone on November 17, 2011, 12:13:12
De Denon heeft meer features maar is een beetje over budget.
Dus ik denk dat de Marantz momenteel de enige keuze is.

Valt me op dat NAD nog geen Viso met bluray heeft.

Marantz is 999,- de Denon is al te verkrijgen rond de 1299,- niet een te groot verschil lijkt mij.

htandre

Quote from: WickedGame on November 17, 2011, 12:23:44
Marantz is 999,- de Denon is al te verkrijgen rond de 1299,- niet een te groot verschil lijkt mij.

30% is geen kattenpis.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Rob Eric Blank

Quote from: WickedGame on November 17, 2011, 12:23:44
Marantz is 999,- de Denon is al te verkrijgen rond de 1299,- niet een te groot verschil lijkt mij.
33%....is niet gering te nomen.

WickedGame

#9
Quote from: Rob Eric Blank on November 17, 2011, 12:41:43
33%....is niet gering te nomen.

Laat ik het anders stellen. Want zo lijkt het een mega verschil, maar zet eens af wat de Denon meer kan tegenover de Marantz. En daarnaast nog eens dat de Denon onderhandelbaar is (wat verouderd model aan het worden). Als je dan toch 1000,- euro uitgeeft kan je dit eventueel toch overwegen.

Tuurlijk is 300,- euro een flink verschil. Maar listprice Denon was 1999,-

Overigens niks mis met de Marantz. Maar als alternatief dacht ik direct aan deze Denon  ;D

dronebone

#10
ik zit zelf in de sector dus korting is voor mij geen criterium

ik kijk louter naar de features vs adviesprijs en dan lijkt de marantz voor de toepassing van mijn vriendin de beste koop
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

H&C Hifi

Beste Droneboy,

Ik neem aan dat je de speakers al hebt ? de fatman speakers zijn namelijk niet meer in productie.
De M-ER803 is al te krijgen voor 799,00 Euro ::)

De Marantz klinkt waarschijnlijknog beter dan de Denon, de Denon heeft idd alleen wat meer mogelijkheden (en is veel lelijker  :ph34r:)

Grt,

Marcel

dronebone

bedankt voor de tips, het wordt de marantz
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

xplodm

Quote from: HcHifi.nl on November 17, 2011, 15:01:49
Beste Droneboy,

Ik neem aan dat je de speakers al hebt ? de fatman speakers zijn namelijk niet meer in productie.
De M-ER803 is al te krijgen voor 799,00 Euro ::)

De Marantz klinkt waarschijnlijknog beter dan de Denon, de Denon heeft idd alleen wat meer mogelijkheden (en is veel lelijker  :ph34r:)

Grt,

Marcel

Als het nu eens de Fatman speakers zouden zijn ... die speakers zijn van EBTB en zijn nog altijd in productie ...
Fatman liet die OEM maken bij EBTB in Bulgarije :-)
Nadien hebben ze geprobeerd om een kopie te maken in China, maar dat is nogal verkeerd gelopen


sr7000

Als grootte, design en geluidskwaliteit belangrijk zijn, lijkt mij de Marantz de beste keuze. Sterker nog: het lijkt zowat de enige keuze te zijn.
Het lijkt mij, dat er best wel vraag is, naar dit soort oplossingen. Best verrassend, dat merken als Cyrus en Arcam hier nog niks voor hebben. Waarschijnlijk zitten er toch best wel hoge ontwikkelingskosten in.

Als geluidskwaliteit belangrijker is, dan grootte, dan zou je voor het zelfde bedrag ook een losse stereo versterker kunnen nemen icm een losse blurayspeler. Bijvoorbeeld een Marantz UD5005 icm een Marantz pm6003. Is wel meteen een stuk groter, maar klinkt waarschijnlijk wel weer wat beter. Maar ik neem aan dat ze liever een mooi klein kastje wil. :)

dronebone

Quote from: sr7000 on November 18, 2011, 12:01:27
Als grootte, design en geluidskwaliteit belangrijk zijn, lijkt mij de Marantz de beste keuze. Sterker nog: het lijkt zowat de enige keuze te zijn.
Het lijkt mij, dat er best wel vraag is, naar dit soort oplossingen. Best verrassend, dat merken als Cyrus en Arcam hier nog niks voor hebben. Waarschijnlijk zitten er toch best wel hoge ontwikkelingskosten in.

Als geluidskwaliteit belangrijker is, dan grootte, dan zou je voor het zelfde bedrag ook een losse stereo versterker kunnen nemen icm een losse blurayspeler. Bijvoorbeeld een Marantz UD5005 icm een Marantz pm6003. Is wel meteen een stuk groter, maar klinkt waarschijnlijk wel weer wat beter. Maar ik neem aan dat ze liever een mooi klein kastje wil. :)

Ja, ze nu zelf al aan 't zagen dat ze een van de logo'tjes van Pluto luidsprekers niet meer vindt die op de speakers horen te zitten onder de woofer dus go figure.
Heb de Pluto's net eens op een stevige Ayon buizenbak gezet van 2x 100 Watt, en valt klankmatig voor een designspeaker zeer mee.

Je zou kunnen zeggen dat het een beetje de kop van de Nautilus 802 is, maar dan voor een belachelijk prijsje.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results