Herken Phishing websites, doe de test bij VeriSign

Started by Pjotr, November 15, 2011, 09:26:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr

De laatste tijd weer meer gevallen van phishing bekend. Op een site van VeriSign staat een handige test die je duidelijk maakt waar je bij websites op moet letten om zo te herkennen of het om een originele of phishing website gaat:
https://www.phish-no-phish.com/

Handig om te weten, zeker voor wat minder computervaardige familieleden en kennissen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Kjelt

Quote from: Pjotr on November 15, 2011, 09:26:20
Handig om te weten, zeker voor wat minder computervaardige familieleden en kennissen.
Er zaten anders twee vrij lastige tussen vond ik, altijd handig om te checken ook als je wel computervaardig bent  ;)

J.S.

Ik hen 'm ook even gechecked, maar een van die vragen is wel erg flauw (trustedbank vs. trusted-bank); daar kan je dus nooit iets aan zien, tenzij er sprake is van extended validation....

hoekie

Ook ff gedaan... en inderdaad die met trustedbank is wel beetje sneaky..

Maar, ik had m goed, ik had zoiets: banken/domeinnaam met een - ertussen zie je niet vaak...

Kjelt

Ik vraag me wel af hoe een phishing website aan een certificaat komt van BANK-NAAM ipv BANKNAAM ik mag hopen dat de certificate authorities hier streng op letten bij het verstrekken van zo'n certificaat.