Audiofiel stekkerblok maken

Started by KoenL, November 13, 2011, 13:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KoenL

Beste HT'ers,

Ik ben sinds een tijdje mij aan het inlezen op het gebied van stekkerblokken. Op dit moment ligt er een standaard verlengsnoertje, en ik zou graag iets degelijkers willen, wat misschien zelfs het geluid verbeterd.
Nou ben ik nog niet zo heel erg ervaren op het gebied van elektronica, en wil zodoende bij jullie wat info inwinnen.

Ik heb al 2 mogelijke componenten voor het blok, namelijk:

Kopp stekker


En ook nog een zeer degelijke kabel, die ik na het overlijden van mijn opa heb meegenomen bij hem thuis.
Deze kabel was een verlengsnoer voor zware machine's, als kolomboren, draaitafels etc.
Ik weet geen merk, en kaan dus ook geen gegevens verstrekken.




De aders zijn ong. 2mm dik, maar ik weet niet van wat voor 'n soort materiaal. Als ik ze vanaf het kopse eind bekijk, lijkt het koper, maar van de zijkant gewoon ijzer.
Zouden deze componenten goed zijn voor een blok?

Verder ben ik aan het zoeken geweest op internet naar een blok. Ik heb toen het volgende blok gevonden:
http://www.jouwhifi.com/a-19652467/stekkerblokken/zeer-fraaie-kwaliteit-audio-video-stekkerdoos

Ik vind dit blok (de 6-voudige variant) er degelijk uitzien, maar ook een beetje aan de buitenrand van mijn budget voor een blok zitten.
Verder heeft dit blok geen overspanningsbeveiliging (voor zover ik weet).
Is dit wenselijk, of kan ik ook zonder? Ik weet namelijk niet precies wat een overspanningsbeveiliging inhoud.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben m.b.t. de kabel, stekker en een mogelijk blok.

Alvast bedankt,

Koen :music:

dre73

de aders zijn van vertind koper.
lijkt me het proberen waard in ieder geval.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.