Houten kistje bouwen , hoe doe je dat?

Started by hifiman, November 12, 2011, 09:48:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Hallo allemaal,

Zie de foto, een houten plankje met elco's waar 2x 100V gelijkspanning opstaat en dus levensgevaarlijk om aan te raken  :D
Ik wil er eigenlijk gewoon een simpel kistje van maken zodat het veilig is er ook wat netter eruit ziet.
Het plankje staat met 4 rubber voetjes op de PS Audio Powerplant P1000.

Hoe doe je zoiets het beste? Ik ben een absolute leek op het gebied van hout. Schroeven? Spijkeren? Lijmen? Combinatie?
Het hout laat ik uiteraard zagen en het is al een hele uitdaging dat in de exact de juiste maten te laten doen  :bored:

Tips zijn welkom.

Groetjes,

Ronald

Jumping Jack

Als het hout er dik genoeg voor is: deuvels en wat houtlijm.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kjelt

Dat doe ik altijd met domino's van Festool, je kunt het zelf doen met deuvels. Als je tot de 18e geduld hebt wil ik de dominomachine wel voor je meenemen, als je hem dan bij de beamertagen maar weer terugbrengt, ik wil hem niet te lang missen.  ;)  Ik heb net een nieuw 4mm dunne domino freesje gehaald dus die zijn daar perfect voor.
Oftewel je boort/freest gaten voor deuvels (domino) in de dunne zijkanten van het hout op dezelfde plek (de domino machine heeft een standaard offset zodat je altijd goed zit) lijmt een domino in het gat en drukt de andere kant er tegen aan. Als je eerst de zijkanten doet en deze vervolgens op de boven of onderkant monteert (wat makkelijker is) dan kun je daarna met lijmklemmen de boel goed aandrukken.

Eventueel kun je het ook doen met gewone schroeven maar die blijf je wel zien tenzij je ze verzinkt en daarna met wat houtpulp en lijm verstopt

Deleted Member 2

Quote from: Audioloog on November 12, 2011, 09:48:41
Hallo allemaal,