5.0 set voor in de woonkamer

Started by Yrroth, November 11, 2011, 20:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yrroth

Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik via dit forum een 2e hands set aangeschaft. Dit voldeed altijd prima in mijn studentenkamer. Nu ga ik echter verhuizen naar een 'echt' huis en wil graag een volwaardige set voor in de woonkamer aanschaffen. Ook wil ik graag van het gebruik van mn pc af. Hiervoor wil ik een mediaspeler gaan aanschaffen, eventueel ook een NAS als centrale opslag.

Mijn audio 'eisen' zijn dat het eigenlijk gewoon goed moet klinken. In de huidige set hoor ik weinig detail in de muziek, die wil ik graag meer horen. Ik weet dat het altijd beter kan maar dat dat ook heel veel geld gaat kosten. Mijn totale budget is +/- E1000,-. Zal dit mogelijk zijn?

Op het internet zag ik deze set staan.

Pioneer VSX-921 AV-Receiver + Jamo S 606 HCS 3 voor E795,- (edit: blijkt niet zo heel goed te zijn)

Dan blijft er nog +/- E200,- over voor een mediaspeler.

De vraag is of dit de juiste set is voor dit geld of dat er nog iets veel beter voor dit geld te krijgen.

Alvast bedankt voor het advies.

Bart




painore

Ik maak uit je verhaal op dat je graag muziek luistert, dan zou ik eerder voor stereo kiezen. Speakers zijn dan vele Malé beter dan zo een Jamo setje.
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

Yrroth

Dat klopt, ik luister idd graag muziek. Maar zou toch wel graag een surround opstelling willen hebben omdat ik ook vaak films kijk. Aan jouw reactie te zien is de set die ik gezien had dus niet echt je van het. Maar ik snap ook dat het beste niet met zo'n budget te halen is. De vraag is dan of goed wel te halen is. Qua merken ben ik niet echt bekend. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik de set meer visueel gebied uitgezocht heb.

Door je reactie heb ik nog eens nagedacht en kan ik denk ik wat beter formuleren waar ik naar op zoek ben.

Namelijk, een receiver die zowel goed te gebruiken is voor normaal stereo muziek luisteren en surround voor de films.
Goede speakers met voldoende laag zodat ik geen sub nodig heb (ivm de buren).
En omdat het budget niet te royaal is redelijke center en rear speakers voor tijdens de film.

En dat voor een bedrag van rond de 800 euro.

Graag zou ik wat suggesties krijgen qua merk en types willen zodat ik wat verder uit kan zoeken.

painore

Begrijp me niet verkeerd, de Jamo set is een hele leuke set voor het geld! Maar als je hetzelfde budget uitgeeft aan 2 speakers dan zijn die natuurlijk beter dan 5 speakers voor hetzelfde bedrag.
Denk je er trouwens aan dat de rear speakers monitoren zijn, dus je moet ook nog stands kopen a minimaal 100 euro.
Ga vooral eens lekker luisteren, overigens is een goede subwoofer niemand tot last, mits hij goed is ingesteld. Ook een aanrader is de Boston Acoustics A25, dan wel met een subje. Ook Klipsch heeft leuke zuilen, F2 bijvoorbeeld.
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

zzr600

Kijk uit naar een set gebruikte q5's van KEF. Hele mooi speakers zowel optisch als qua klank. Is mijn mening en smaak is en blijft persoonlijk natuurlijk. Dus zelf kijken en LUISTEREN met eigen apparatuur, bij voorkeur in je eigen ruimte is mijn advies......suc6