'eagle eye' Mouse en keyboard op PS3

Started by bafke, November 10, 2011, 15:11:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bafke

Ik ben dus een ex PC gamer (UT '99) en heb vele jaren stil gezeten.
Nu ik een volledige surround/beamer opstelling heb begon het weer wat te kriebelen en heb ik dus een PS3 gekocht voor FPS.

Battlefield BC2 en MOH voornamelijk en dan nu BF3.
Ik word dus afgemaakt dat het geen naam heeft :(

Het lijkt me dat die jongens zo precies zijn met die pads dat het me wat 'ongeloofelijk' leek.
Nu ben ik dus eens online gn kijken en heb me een 'eagle' eye' aangeschaft.
Dit laat je toe een mouse en keybord op de PS3 aan te sluiten.
Gisteren aangesloten en dat werkt dus perfect.
Hoeveel man denken jullie dat hiermee speelt?
En is dit in jullie ogen 'cheaten'?
Console gaming was all about 'relax'. Iedereen speelde met dezelfde handicap (dacht ik).
Nu twijfel ik daar dus over en lig me lekker te frusteren :)

Nu moet ik dus gewoon nog een goede keyboard layout vinden voor die 14 knopjes die op die ps3 pad staan en kan ik gelijk gaan rulen........

Wat zijn jullie gedachten?

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Erik

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik zag gisteren 2 spellen op tv (gamekings) die voor de ps3 zouden uitkomen en die waren zo ongelooflijk mooi. Dat ik ook wel even dacht een ps3 te willen voor erbij alleen die pookjes...
Als ik er een muis en kb op zou kunnen aansluiten zou dat wel tof zijn. Alleen werkt zoiets in de praktijk net zo makkelijk/goed als een pc game met M+K?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aMUSEd

Ik heb er alle begrip voor (ik ben ook een ex-pc fps speler) maar het benadeelt wel de controllergebruikers en verpest dus het spel imo. Als het overigens tegek wordt met muis/keyboardgebruikers dan zal ik er ook aan moeten geloven ;D

jasjenl

Hm, ik kende dit ding nog niet maar dit lijkt me wel een uitkomst voor first person games. Persoonlijk kan ik in de first person view totaal niet overweg met analoge controller pookjes maar met zo'n kastje als dit zou menig PS3 game voor mij wellicht ineens speelbaar worden :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Erik

Koop jij hem, als het bevalt koop ik hem ook ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Thunder

Ik heb van het weekend een Aimon PS van Tuact gekocht. Komt wel uit Hong Kong, dus zal nog wel ff duren voordat hij binnen is. Voordeel van deze oplossing vind ik dat je niet alsnog een toetsenbord en muis moet aanschaffen. Ook is de movement controller een analoge stick, want daar heb je niet echt een keyboard voor nodig. Het is meer de muis die je wil heben.

Daarnaast is de compatibility list van de Eagle Eye nou niet super groot. Elk stukje hardware moet apart worden ingesteld en je hebt daar ook nog weer een PC voor nodig. De Eagle Eye is trouwens op Ebay te koop incl. een Logitech G500 muis, wat ongeveer de meest gebruikte muis voor deze oplossing is en zeker weten compatibel.

Kijk maar eens op Youtube naar de diverse filmpjes. Ik heb gisteren een goed deel van de dag zitten kijken wat een betaalbare oplossing is om als ex-PC-gamer wel enigzins mee te kunnen komen op de console.

Dat sommigen dit als cheaten zien, is niet mijn probleem. Het staat eenieder vrij om een dergelijke setup aan te schaffen. Anders zouden ze ook alle andere hardware als Geluid en Beeld moeten uniformeren. De speler met een 7.1 headset of een goede surroundset, zal ook zeker voordeel hebben tov van een speler die alleen zijn TV speakers gebruikt.

Omdat ik op de bank natuurlijk wat moeilijker een muismat kan plaatsen heb ik ook nog een schoot laptop tafeltje gekocht. Daar kan straks de muismat op en de muis van de Aimon.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Erik

Cheaten zou ik me idd niet druk om maken. Eerder benieuwd of zoiets nou werkt in de praktijk, misschien keert hij wel te snel of te langzaam. En of het ook met elk spel lekker werkt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Thunder

Filmpje wat ik zag over de Aimon, is dat je de gevoeligheid van de muis behoorlijk snel kan aanpassen. Het enige wat je dan nog te doen staat is de gevoeligheid ingame aan te passen. Het blijft een lapmiddel natuurlijk totdat er daadwerkelijk mouse en toetsenbord wordt ondersteund native ingame en door de PS3.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

bafke

Na lange tijd gisteren toch een aantal uurtjes gehad om dit hele ding eens aan te sluiten.

Het loopt nog niet perfect (ik game met een prul DELL muis zonder muismatje :( ) maar desondanks scoorde ik toch lekker de 1te positie.

Het maakt je natuurlijk niet onoverwinbaar in een game als BF3 (de kogel komen nu eenmaal van overal) maar ik garandeer je dat je er minstens eentje terugschiet.
Met al die kills (al dan niet assist) lopen de punten dus goed op.

Ik moet zeggen dat het me best meer plezier geeft dan het keypadje!!!

Laat me er wel bij zeggen dat het redelijk wat werk/miserie is om alles goed op te zetten/in te stellen.
De compatibiliteit is ook beperkt, dus niet elke muis werkt zonder meer!

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Mausman

hoi,

waar kan je zo'n eagle eye het beste kopen? Want ik wil er waarschijnlijk ook eentje aanschaffen.

alvast bedankt,
maurice

bafke

Ik heb de mijne besteld bij 'gamegear.be'.
best goede service van die jongens!

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Mausman

Quote from: bafke on November 30, 2011, 09:09:02
Ik heb de mijne besteld bij 'gamegear.be'.
best goede service van die jongens!

Adriaan

Ok thanx, niet toevallig ook een dealer in Nederland bekend?

bafke

neen maar ik denk dat die jongens wel willen shippen hoor.

Mail ze is op [email protected]

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J@cco



Heb net een eagle eye besteld op ebay, gratis shipping vanuit Hongkong en nog steeds 20 euro goedkoper dan de enige officiële reseller hier in nederland.
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

Roeland

Mediamarkt heeft ook een poosje geleden de splitfish fragfx shark in hun folder gehad

Nunchuck + muis

Is het cheaten?
Nee er zijn een hoop gamers die dan nog liever met een controller gamen en daar sneller mee zijn.
Je zult merken dat er een hoop games die een controller gewend zijn niet met k-board en muis overweg kunnen en visa versa.
Ook op pc gebied is er een hoop verschillen tussen de muizen

Erik

En hoe bevalt die tot nu toe, kun je echt elk schiet en hakspel er uiteindelijk goed mee spelen? 60 euro is niet duur voor als het het werkt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Thunder

Quote from: Thunder on November 14, 2011, 10:15:52
Ik heb van het weekend een Aimon PS van Tuact gekocht. Komt wel uit Hong Kong, dus zal nog wel ff duren voordat hij binnen is. Voordeel van deze oplossing vind ik dat je niet alsnog een toetsenbord en muis moet aanschaffen. Ook is de movement controller een analoge stick, want daar heb je niet echt een keyboard voor nodig. Het is meer de muis die je wil heben.

Daarnaast is de compatibility list van de Eagle Eye nou niet super groot. Elk stukje hardware moet apart worden ingesteld en je hebt daar ook nog weer een PC voor nodig. De Eagle Eye is trouwens op Ebay te koop incl. een Logitech G500 muis, wat ongeveer de meest gebruikte muis voor deze oplossing is en zeker weten compatibel.

Kijk maar eens op Youtube naar de diverse filmpjes. Ik heb gisteren een goed deel van de dag zitten kijken wat een betaalbare oplossing is om als ex-PC-gamer wel enigzins mee te kunnen komen op de console.

Dat sommigen dit als cheaten zien, is niet mijn probleem. Het staat eenieder vrij om een dergelijke setup aan te schaffen. Anders zouden ze ook alle andere hardware als Geluid en Beeld moeten uniformeren. De speler met een 7.1 headset of een goede surroundset, zal ook zeker voordeel hebben tov van een speler die alleen zijn TV speakers gebruikt.

Omdat ik op de bank natuurlijk wat moeilijker een muismat kan plaatsen heb ik ook nog een schoot laptop tafeltje gekocht. Daar kan straks de muismat op en de muis van de Aimon.

Even een update.

Heb de Tuact Aimon PS Elite binnen en na binnenkomst meteen getest met Killzone 3. Vond het in de game nog een beetje tegenvallen qua richten en lopen, maar je moet toch eerst wennen aan deze nieuwe controller en aan de manier waarmee de game ermee overweg gaat. Daarna eigenlijk er niet meer mee gegamed, daar ik weinig tijd ervoor had en meer aan het racen was.

Gister kreeg ik eindelijk mijn copy van Battlefield 3 Limited Edition binnen. Meteen de game in de PS3 gedrukt, laten installeren en updaten. Daarna de online key uitgeprobeerd (Game was 2de hands met werkende key) en de DLC opgehaald. In de tussentijd de Aimon aan de laptop gehangen om nieuwe firmware te laden en de setting voor BF3 erin te zetten.

Had via het forum van Tuact settings gevonden voor de game. Nadat alles klaar was, de game gestart en bezig. Weer viel het tegen. Microaiming niet strak en bij wat snellere bewegingen van de muis teveel movement. Het geheel was gewoon niet vloeiend. Na 2 levels de game even gestopt en de Aimon weer aan de laptop gehangen. Daarna de standaard settings van Tuact voor BF3 geladen en weer proberen. WOW, wat een verbetering! Muis is nu vloeiend, microaiming werkt perfect, lagere snelheid met aimen als je ingezoomd bent. Heb gister nog maar 1 level gedaan SP, maar de movement en aiming was echt stukken beter. Aim Assist staat uit in de game, want dat zou niet nodig moeten zijn met deze controller. Ik ben erg happy, want ik kan het gewoon niet spelen met de PS3 controller.

Of anderen het zien als cheaten of niet, zal me eerlijk gezegd aan me achterwerk oxideren. Feit is gewoon dat het vrijelijk te koop is en ik speel gewoon voor de fun, niet voor de stats. Op de PC gamede ik ook erg veel en ik heb me nog nooit druk gemaakt over mijn Kill/Death ratio enz enz. Nu kan ik lekker op de bank hangen met een fijne controller en een super game. Heerlijk!  :smile:
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

bafke

"lagere snelheid met aimen als je ingezoomd bent."

Dit kan je aanpassen in de eagle eye.
Je hebt een toets instellen waarmee je je zoomsnelheid kan verhogen.
Ik stel hem gelijk met mijn gewone snelheid en beide (zoomen en speedchange) op linkermuisknop.
Werkt best goed zo :D

Ik ga vandaag nieuwe muis en muispadje bestellen wat ik denk dat de DELL+houten ondergrond me toch wat tegenhoudt ;)

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Erik

Help me even want ik snap hem niet. Eerst werkte het niet lekker op je ps3, toen hing je hem aan je laptop en toen pas werkte alles lekker ???
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bafke

Erik,

Je moet bij al deze devices de config laden via de laptop.
En daar komt meer bij te zien dan je denkt.
Het is dus niet echt plug and play.


Key assignments is 1 ding maar dan komt er nog sensitivy, deadzone etc aan te pas.

Vandaar dus dat een kleine reconfig (aan laptop hangen) een wereld van verschil kan maken!

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Thunder

Idd.

Bij de Aimon kan je ook on the fly settings aanpassen, maar om het helemaal mooi te doen of een kant en klare config te laden voor een game, moet je de USB dongle ff aan je laptop hangen, setup software starten, settings aanpassen en/of laden, saven en dan de dongle weer in je PS3 douwen. Nog geen 2 minuten werk, maar mijn geval met BF3 had het veranderen van een paar settings een wereld van verschil in bediening.

Wat veel mensen niet beseffen is dat elk apparaat wat je ervoor gebruikt, (Eagle Eye, Tuact Aimon PS (Elite), FragnStein, Splitfish producten) een simulatie doet van een standaard controller. Muis input wordt vertaald naar controllerinput voor de PS3, waardoor de Playstation en de game nog steeds gebruik maken van dezelfde setup en instellingen. Bij een PC is dat heel anders, daar wordt de muis qua movement 1:1 gebruikt en heb je geen profielen per game nodig, buiten eventuele keymappings. Bij de PS3 moet je dus je muis + keyboard (of nunchuck) qua settings per game instellen, daar elke game andere buttonmappings hebben, andere sensitivity, deadzones, enz enz.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Erik

Ok nou snap ik hem bedankt.

Die configs op je dload je die kant en klaar van internet bij de fabrikant of maak je die zelf?
Quote from: bafke on December  7, 2011, 13:01:29
Erik,

Je moet bij al deze devices de config laden via de laptop.
En daar komt meer bij te zien dan je denkt.
Het is dus niet echt plug and play.


Key assignments is 1 ding maar dan komt er nog sensitivy, deadzone etc aan te pas.

Vandaar dus dat een kleine reconfig (aan laptop hangen) een wereld van verschil kan maken!

Adriaan
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Klinkt verder goed trouwens. Is er nog een beste model of type om aan te schaffen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Thunder

Quote from: Erik on December  7, 2011, 16:08:19
Ok nou snap ik hem bedankt.

Die configs op je dload je die kant en klaar van internet bij de fabrikant of maak je die zelf?

De Tuact Aimon PS Elite die ik heb, daar kan je met de software gewoon kant en klare profielen downloaden met de setup software. Als dat profiel niet naar wens is, kan je altijd nog kijken in hun forum of er nog andere setups zijn waar anderen meer succes mee hebben. Als je een voor jezelf perfecte setup hebt gemaakt, kan je deze lokaal opslaan en elke keer weer laden als je hem nodig hebt.

Wil je persé een keyboard voor je movement e.d., dan heb je een Eagle Eye nodig. Kan je wel met een analoge stick overweg om te lopen en te strafen, dan kan je denken aan de Tuact Aimon PS Elite. Als je op de bank zit tijdens het gamen, lijkt me dat een fijnere optie dan een grote ramplank op je schoot te moeten hebben, met daarnaast iets van een tafeltje voor je muis. Ik heb nu alleen dat tafeltje voor de muis nog nodig en kan me andere hand gewoon op de bank leggen, met de nunchuck om te lopen en wat andere buttons te bedienen.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable