Welke setup 2.0 of 2.1 max E1000,-

Started by RDG8600, November 2, 2011, 22:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: azrael1953 on November  7, 2011, 21:45:00
Met een hoger vermogen gaat bij de fabrikanten ook meteen de kwaliteit omhoog, en het belangrijkste is de kwaliteit.
de speakers zijn gemakkelijker aan te sturen, lees dat het geluid beter "los" komt van de speaker en de boel beter onder controle is.
Bij b.v. de onkyo die een z.g. WRAT versterker heeft, d.w.z. een frequentiebereik heeft van 5.....100000hz, terwijl je HK een bereik heeft van 20...20000hz, en dat is met de rf62 duidelijk hoorbaar.
WRAT betekent: Wide Range Audio Techniek.
Het wordt zo wel een technisch verhaal, maar ik weet het niet anders uit te leggen.

GR. Rob

En jij hoort met je oren het verschil tussen beide frequentiebereik?

painore

Quote from: azrael1953 on November  7, 2011, 21:45:00
Met een hoger vermogen gaat bij de fabrikanten ook meteen de kwaliteit omhoog, en het belangrijkste is de kwaliteit.
de speakers zijn gemakkelijker aan te sturen, lees dat het geluid beter "los" komt van de speaker en de boel beter onder controle is.
Bij b.v. de onkyo die een z.g. WRAT versterker heeft, d.w.z. een frequentiebereik heeft van 5.....100000hz, terwijl je HK een bereik heeft van 20...20000hz, en dat is met de rf62 duidelijk hoorbaar.
WRAT betekent: Wide Range Audio Techniek.
Het wordt zo wel een technisch verhaal, maar ik weet het niet anders uit te leggen.

GR. Rob

Nu zorg je ervoor dat hij alleen nog maar naar vermogens gaat kijken, deze zeggen vrij weinig aangezien ieder merk dit weer anders meet en natuurlijk onder de voor hun geldende optimale omstandigheden die jij nooit zult bereiken.

@RDG8600
Laat je niet opnaaien, volgens mij vind jij het heerlijk klinken dus laat het lekker staan! Er zijn altijd leukere dingen, koop je nu weer een Onkyo dan wil je volgende keer weer een Marantz, dan weer een Lavardin, en ga zo maar door. ALs je de garantie hebt dat je hem mag omruilen kun je altijd gaan luisteren naar een andere versterker, en dan moet je voor jezelf bepalen of je het verschil het geld waard vindt.
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

azrael1953

Quote from: painore on November  7, 2011, 22:26:31
Nu zorg je ervoor dat hij alleen nog maar naar vermogens gaat kijken, deze zeggen vrij weinig aangezien ieder merk dit weer anders meet en natuurlijk onder de voor hun geldende optimale omstandigheden die jij nooit zult bereiken.

Nee, ik heb geschreven dat kwaliteit het belangrijkste is. :bigsmile: :bigsmile:

painore

Quote from: azrael1953 on November  7, 2011, 22:43:14
Quote from: painore on November  7, 2011, 22:26:31
Nu zorg je ervoor dat hij alleen nog maar naar vermogens gaat kijken, deze zeggen vrij weinig aangezien ieder merk dit weer anders meet en natuurlijk onder de voor hun geldende optimale omstandigheden die jij nooit zult bereiken.

Nee, ik heb geschreven dat kwaliteit het belangrijkste is. :bigsmile: :bigsmile:
Je baseert kwaliteit op vermogen, wat dus eigenlijk nergens op slaat:
QuoteMet een hoger vermogen gaat bij de fabrikanten ook meteen de kwaliteit omhoog.
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

Midcall

Quote from: azrael1953 on November  7, 2011, 21:45:00
Met een hoger vermogen gaat bij de fabrikanten ook meteen de kwaliteit omhoog, en het belangrijkste is de kwaliteit.
de speakers zijn gemakkelijker aan te sturen, lees dat het geluid beter "los" komt van de speaker en de boel beter onder controle is.
Bij b.v. de onkyo die een z.g. WRAT versterker heeft, d.w.z. een frequentiebereik heeft van 5.....100000hz, terwijl je HK een bereik heeft van 20...20000hz, en dat is met de rf62 duidelijk hoorbaar.
WRAT betekent: Wide Range Audio Techniek.
Het wordt zo wel een technisch verhaal, maar ik weet het niet anders uit te leggen.

GR. Rob
Een hoop 'onzin' bij elkaar  ;). Ik betwijfel ten zeerste of je ooit van je leven meer dan 10W aan vermogen nodig hebt gehad. Een gemiddelde speaker heeft een rendement van pak hem beet 89dB... dat is dus 89dB geluid bij een vermogen van 1 Watt (gemeten op 1m afstand). Je wil niet weten hoeveel herrie er uit een speaker komt als je er 10 Watt aan vermogen op zet, laat staan 30 Watt, iets van zelden iemand nodig zal hebben in woonkameromstandigheden. En het marketing geneuzel van (HT-)merken met WRAT, D.R.I.V.E., Dynamic Audio Expander (M-Dax), UHC-MOS (ieder merk heeft zo zijn eigen afkortingen met bijhorend verhaal bedacht), gewoon negeren, het gaat er om hoe iets klinkt, niet om wat men op het apparaat schrijft.

Overschat verschillen in geluidskwaliteit van de diverse merken in deze prijsklasse niet. In de praktijk zal je niet of nauwelijks verschil horen tussen versterkers in de 300/400 euro segment. Hetgene wat vooral van belang is, is functionaliteit (kan ik alles aansluiten wat ik wil en op de wijze die ik wil) en de gewenste ondersteuning van de verschillende geluidsformaten die in de loop van de jaren allemaal zijn bedacht. Vergelijken van cijfers in specs is uitermate onzinnig. Het enige regeltje in de specs waar ik enige waarde aan hecht wat betreft de kwaliteit van de versterker is het gewicht van de versterker. In de praktijk in deze prijsklasses is meestal hoe zwaarder hoe beter. 6 kanaals versterkers van 8kg, daar word ik nooit echt vrolijk van.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

RDG8600

#30
Bedankt voor jullie oprechte reacties! Een bezoek aan de verkoper leert dat de HK niet teruggebracht kan worden, enkel een tegoedbon (jammer dan!) De verkoper ondersteunt jou argument inderdaad van het Wattage per speaker; dit maakt geen verschil in kwaliteit. Een demo van een versterker van een paar tientjes klonk hetzelfde!!!
Het enige was dat het vermogen zich vertaalde in het volume (en wat gekraak wanneer bijna volledig opengedraaid).

Misschien had ik me niet zo snel een HK moeten laten verkopen (mist HDMI, afstellingsgemak, en THX). Anderzijds is de geluidskwaliteit prima en zal ik weinig verschil horen als beginnend home-theater-beluisteraar. En dat voor E199,-

Iemand hier een andere mening over toebedeeld?

painore

Het gaat om het geluid, ik betwijfel of een instapmodel van Onkyo zoals een 608 veel verschil zal geven. Enige wat je nu mist zijn de aansluitmogelijkheden, die zijn hadnig maar niet noodzakelijk. Als je nu alles hebt aangesloten en je vindt het lekker klinken dan laat het leuk zo :thumbs-up:
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore