Hi-res downloads?

Started by J.S., November 7, 2011, 20:14:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.S.

Onlangs maar eens begonnen met het bekijken van mijn hoge resolutie downloads om te bepalen of het inderdaad de moeite is om 16/44.1 te vervangen waar mogelijk.

Nu is er al het e.e.a. op het net over te lezen, maar laat ik het erop houden dat het, los van of de verschillen uberhaupt objectief te benoemen zijn, in een aantal gevallen behoorlijk twijfelachtig is. Twijfelachtig? Nou in het geval van Breezin' van George Benson in ieder geval niet:



In andere gevallen is het in ieder geval geen zuivere koffie en vraag ik me af of HR echt een voordeel met al die rotzooi in het spectrum (Tord Gustavson: Restored, Returned):



Het valt me op dat de tracks van Reference Recordings dan wel weer vrij netjes zijn (de albums die ik heb in ieder geval). Hier Queen of Sheba van Respighi:



En om af te sluiten, een voorbeeld van het album Ink van Livingston Taylor:



Dit zijn allemaal legaal gedownloade albums, waarvan Breezin' toch zeker weggegooid geld is. Het zal ongetwijfeld aan de opname liggen, maar om dit dan als high-res download aan te bieden... Zo zijn er vast nog wel meer voorbeelden in m'n verzameling te vinden.

Zijn er hier mensen die nog meer 'waardeloze' albums hebben/kennen? Dat zou me dan weer behoeden voor eventuele verdere miskopen.

twani

Bij een duits audioblad zat een Linn High Res "kraslot achtige" coupon bijgevoegd met een aardige diversiteit aan muziek. Uiteraard heb ik deze High Res opnames gedownload, het geluid is in één woord geweldig......Hier had ik ook nog wel voor willen betalen.
Wellicht in dit geval een compilatie van goede opnames, dat kan, maar ik heb natuurlijk vele goede opnames die niet high res zijn en die klinken toch echt minder.

J.S.

Linn opnames klinken inderdaad prima en wat ik ervan heb ziet er allemaal ongeveer zo uit (deze is van Bach - Matthew Passion):



Echt high-res dus :)

twani

Dan heb ik precies de goeie te pakken ;D  Moet wel zeggen dat ik ook heel blij kan worden van goede "gewone" 16/44 opnamen, haal daar ondanks de fijne highres ervaring echt mijn neus niet voor op, gelukkig maar................