Receiver voor Monitor Audio RS6 (stereo)

Started by stefanschreurs, November 7, 2011, 16:31:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefanschreurs

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van 2 Monitor Audio RS6 speakers. Tot een paar weken geleden werden deze aangedreven door een Onkyo tx-sr605 (ge-biamped). Deze heb ik verkocht omdat ik de combinatie met de heldere MA speakers niet zo mooi vond (te veel hoog en te weinig bas). Nu ben ik dus weer op zoek naar een receiver die wat 'muzikaler' is (wat warmer; meer bas/midden en milder in hoogste regionen). Ik luister voornamelijk jazz, gebruik de receiver 80% van de tijd voor muziek (in stereo dus). Ik heb een budget van ongeveer 600 euro. Zelf zit ik te denken aan een Marantz sr8002, omdat deze ook erg goed in stereo schijnt te zijn.
Ik ben erg benieuwd naar jullie aanbevelingen. Met welke receiver zouden jullie met dat budget de RS6 speakers matchen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Xstream

Marantz (SR8500) gaat hier in ieder geval erg lekker met RX6, al zijn dit andere speakers als de RS natuurlijk, die staan wel bekend om te problemen die je noemt. Al begreep ik dat de nieuwere Marantz-en ook een stuk neutraler zijn geworden en warmte hebben ingeleverd. Dus wellicht een iets oudere 2e hands opzoeken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

stefanschreurs

Bedankt voor je reactie. Marantz leek me zelf ook een goede combi. Op verschillende forums hoor je dat ook de combinatie met Yamaha erg goed is, omdat deze over het algemeen wat milder in de hoge tonen zijn, die de MA juist benadrukken. Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben?
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Xstream

Dit lijkt me een mooie optie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117250.0

Ik heb geen ervaring met Yamaha, al heb ik getwijfeld om de AS500 aan te schaffen, ook een erg mooi ding.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

stefanschreurs

Ja, mooi apparaat! Nadeel is dan alleen wel dat ik dan geen hdmi-apparaten kan aansluiten, en DTS HD, etc is dan ook niet mogelijk.
De Yamaha s500 zag ik laatst toevallig nog op marktplaats staan. De verkoper had ook ma rs6 speakers en in de advertentie stond dat hij de versterker niet krachtig genoeg vond voor de speakers.
Maar mijn voorkeur gaat dus toch uit naar een receiver met hdmi.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Xstream

Ja, die versterker is idd alleen stereo. Je hebt een 5.1 set staan?
Voor HDMI hoef je 't (in mijn ervaring) niet te doen. Doe ik met m'n SR8500 ook niet. Gewoon direct op TV aansluiten kan ook. Maar als je DTS wilt, dan wel uiteraard.

Emotiva zou nog kunnen, maar gezien je huidige problemen denk ik niet dat je hiermee oplost (ook vrij analytisch). Dan zou Marantz vermoedelijk beter matchen.
Een fatsoenlijke 2e hands receiver lijkt de beste optie. Of dat Marantz per se moet zijn weet ik niet. En dan heb je wellicht weer geen HD receiver. Dus kom je toch alweer op wat nieuwer spul uit.
Mijn Marantz klinkt iig een stuk warmer dan bijv. Emotiva. Verder heb ik niet zoveel vergelijkingsmateriaal.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

obiwan

Er zijn 2 merken die erg goed gaan met MA; Marantz en NAD. Zou je voor een stereo versterker gaan zou ik je NAD hebben aangeraden. Bij een receiver sla ik Marantz hoger aan.