Denon 1510AE of Marantz? Update: NAD versterker geworden, maar welke cd speler?

Started by obiwan, November 6, 2011, 16:53:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

obiwan

Vond met mijn muziek, rock en pop, de NAD versterker het mooist. Het is de NAD C355BEE versterker i.c.m. MA RX 6 speakers. Nu nog een cd speler. Twijfel nog tussen NAD C545BEE en Marantz cd 6004. Jullie mening?


twani

Houd rekening met een klank volgens de nieuwe Denon klanksignatuur, veel meer helder dan het oude warme Denon, moet je willen.
Zijn onder zware (speaker) last niet de meest stabiele versterkers, wel waardevast bij wederverkoop.

obiwan

Het is voor achter een Monitor Audio RX 6 speakers. Zie dat de Marantz 6004 versterker en cd speler produkt van het jaar zijn bij What Hifi. Goede optie?

Pjotr

De beoordelingen van What Hifi kun je gerust met een flinke korrel zout nemen. Erg objectief zijn deze niet. Zelf gaan luisteren naar verschillende versterkers i.c.m. je Monitor Audio RX 6 speakers is het beste advies.

Tip: ik heb zelf destijds naar verschillende merken versterkers geluisterd tot €800. Uiteraard Denon, Cambridge Audio en Marantz geluisterd. Uiteindelijk is er voor mij Music Hall uitgekomen. Gewoon een no-nonsense versterker die muziek weergeeft. Voor meer informatie:
http://www.number4audio.nl/musichall_intro.html
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Xstream

Hier is Marantz (SR8500) icm de RX6 iig een mooie combo. Al is de klank van de Marantz tegenwoordig ook iets neutraler dan voorheen, dus ook iets veranderd.
Overigens klinken de RX6 ook geweldig op Emotiva.
Zelf luisteren is 't beste.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

obiwan

De Marantz 6004 combinatie lijkt mij wel erg aantrekkelijk. Maar is het zwaar genoeg voor de speakers? Aangezien ik geen sacd's heb voldoet een cd speler.

CZ79

De versterker kan de luidsprekers wel hebben, de luidsprekers hebben een gevoeligheid van 91dB.
Ik weet niet wat je van plan bent uit te gaan geven maar er staat hier op het forum een hele mooie versterker te koop:
Marantz PM15s1, als je deze zou kopen stijg je wel gelijk kwalitatief een best stuk t.o.v. de 6004
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

obiwan

Ik kan ook nog een z.g.a.n. Marantz 8003 combinatie kopen. Is dit echt beter dan de 6004 combinatie? Wat speuren op internet levert voor de 8003 nl. wat gemengde reacties op. Overigens draai ik voornamelijk rock en pop. En vind dat Marantz dit vaak het beste weergeeft. Zijn vaak niet zo best opgenomen cd's en ik wil dat het wel lekker luisterbaar is.

CZ79

Ga voor dat budget dan voor de PM15 die is op alle fronten echt een heel stuk beter (imo)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

obiwan

Totaal verkeerde kleur in een AV-meubel waarin alles zwart is. En nee; wil niet meer verschillende kleuren. Bovendien ben ik helemaal niet zo overtuigd van de geluidskwaliteit van de 15-serie , zeker niet met mijn muziek. En de versterker is al helemaal niet bijzonder. Vind juist de goedkopere Marantzen vaak het fijnste klinken.

CZ79

Als het je kleur niet is dan is het idd geen goede optie. Als je de goedkopere series mooier vindt klinken  :butbut:, dan is denk ikd e 8003 de beste keuze
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

rexp

Over welke 8003 combinatie gaat het hier? De AV/MM of de PM/SA?
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

obiwan

Het gaat tussen de pm 8003 en Sa 8003 en de pm 6004 en cd 6004. SACD speler heb ik niet nodig. En zijn ook trager dan cd spelers.

rexp

De PM8003 zie je hier niet zo vaak, die is al een tijdje uit de Range verdwenen (zat misschien de Pearl Lite in de weg?). Heb ik nog nooit geluisterd dus durf er weinig van te zeggen. Qua specs lijkt hij op de 6004; ook een ringkerntrafo, wat meer vermogen; maar heeft wel de HT passthrough die de 6004 niet heeft en is dual mono uitgevoerd. Fwiw.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

obiwan

Knoop doorgehakt. Ga voor de cd 6004. Is een pure cd speler en dat is wat ik zoek.

Alleen versterker twijfel ik nog. De lovend geteste pm 6004 die natuurlijk wel het beste bij de cd 6004 past of de zwaardere pm 8003.

twani

Quote from: obiwan on November  7, 2011, 23:01:46
Totaal verkeerde kleur in een AV-meubel waarin alles zwart is. En nee; wil niet meer verschillende kleuren. Bovendien ben ik helemaal niet zo overtuigd van de geluidskwaliteit van de 15-serie , zeker niet met mijn muziek. En de versterker is al helemaal niet bijzonder. Vind juist de goedkopere Marantzen vaak het fijnste klinken.
Dit is een boude uitspraak zeg, dat zijn echt heeeeel veel mensen niet met jou eens.

Deleted User

En deze uitspraak dan: "SACD speler heb ik niet nodig. :clapping: En zijn ook trager dan cd spelers." :clapping: Droom lekker verder..... Ben al jaren zeeeer tevreden met een Marantz SA8400 vM... Draait nu op een PM7001KI, stuurt electrostaten aan icm een Velodyne Sub...

CZ79

Ik denk ook dat je met de PM15 een veel mooiere versterker in huis haalt.
En de SACD spelers zijn zeker niet trager dan de gewone cd spelers (vergelijk met sa15s1 en cd6003) dus ik denk dat dat verhaal niet helemaal opgaat.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

ronnydepony

Dan schrijven we maar meteen de duurdere versterkers af, vuilbak ermee.
een 6004 die beter klinkt dan een 15 s1, nu ja dan zijn mijn oren toch verkeerd geplaatst denk ik.

CZ79

 :clapping: :clapping: :clapping: Ja die is wel mooi vindt je niet.

@TS Ik zou toch serieus de PM15 eens beluisteren en vergelijken met een 6004, maar goed je moet natuurlijk datgeen doen waar jij je goed bij voelt.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika