Versterkermodule voor inbouw in kunst-installatie op 230 V

Started by garmtz, November 2, 2011, 16:05:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik zoek voor een kunstproject een stereo versterkermodule die je in een sokkel zou kunnen schroeven om speakers aan te sturen en die werkt op 230 V... Ideeën?

EDIT: dus GEEN subwoofermodule, maar full-range. En niet te duur... ;)

jantje112


garmtz


jantje112

Even een gainclone in elkaar zetten of op ebay een klein module versterkertje scoren. Youtube staat vol met demo filmpjes.

garmtz

Quote from: jantje112 on November  2, 2011, 17:01:20
Even een gainclone in elkaar zetten of op ebay een klein module versterkertje scoren. Youtube staat vol met demo filmpjes.

Bedankt voor de suggestie. Maar ik ga niet prutsen en solderen (is namelijk ook niet voor mijzelf). Moet echt ready-made zijn... En ook robuust trouwens. Liefst 50-150 W.

Interficior

Quote from: garmtz on November  2, 2011, 17:18:56
Bedankt voor de suggestie. Maar ik ga niet prutsen en solderen (is namelijk ook niet voor mijzelf). Moet echt ready-made zijn... En ook robuust trouwens. Liefst 50-150 W.
Bedoel je zo iets? http://www.bkelec.com/Modules/Amplifiers.htm
Take it or lease it

yorkie13

nee, dat kan toch niet waar zijn, een velodyne dealer die BK map gaat gebruiken  :D

Interficior

Quote from: RA SUBS on November  2, 2011, 18:10:32
nee, dat kan toch niet waar zijn, een velodyne dealer die BK map gaat gebruiken  :D
Wat een rebelse daad zou dat zijn! :hehe:
Take it or lease it

Dirk

ik heb zelf goede ervaringen met deze installatiereeks
http://www.apart-audio.com/products/productDetails.aspx?id=81

mijn concrete ervaring = 4 stuks in gebruik voor het aansturen van 16 speakers vd "achtergrondmuziek" in onze magazijnen, wat betekent dat ze zo'n 80u per week draaien en dat nu al 6 jaar, zonder ook maar één probleem en zonder onderhoud van onze kant :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Dynky komt het meest in de buurt van wat ik bedoel... Dan zou deze alleen nog een mogelijkheid moeten hebben hem in een MDF sokkel te schroeven, zodat hij niet 'APART' ;)  meegenomen hoeft te worden. De losse modules zijn NIET wat ik bedoel. Ik wil echt een versterker in een kastje die je met schroeven aan een MDF sokkel kunt monteren/schroeven.

Volgens mij heb ik het al gevonden: http://bryston.com/pp60_m.html

Maar misschien iets goedkopers?

garmtz

Of zoek ik gewoon een car-audio versterker? :D   Moet wel op 230V kunnen dan...

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

garmtz

Goede tip, mag iets ruimer in vermogen, maar dit is wel een contender. Wel helaas zelf een mogelijkheid verzinnen het ding te monteren, dat is eigenlijk de belangrijkste eis. Meer nog dan grootte en gewicht en werkingssprincipe.

Kjelt

Denk wel aan de warmteafvoer  ;)
12v is goede optie dan hoef je alleen een stevige voeding e rvoor te schakelen, zie Conrad

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Christof_G

Dayton Audio MCA2550E te verkrijgen bij Parts Express
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

phmeijer

Quote from: Wijx wondere wereld on November  2, 2011, 20:28:55
klinkt een beetje alsof je dit zoekt http://www.amphony.com/products/t-amp.htm

Die hebben wij in het assortiment.
De A200 is een heel mooi versterkertje, presteert erg goed voor zijn afmetingen met met een 24v voeding buiten het object ook minder koelingsproblemen!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

hvlemmi

Quote from: phmeijer on November  4, 2011, 09:38:49
Die hebben wij in het assortiment.
De A200 is een heel mooi versterkertje, presteert erg goed voor zijn afmetingen met met een 24v voeding buiten het object ook minder koelingsproblemen!

Stel je zou een paar maanden in het buitenland zitten... Zou zo'n T-amp, gecombineerd met een DAC en een laptop een prima audio-reispakket zijn nietwaar? Hoef je daar alleen nog maar boxen te halen....
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.