Apple verkoop verbod mobiele apparaten in Duitsland

Started by EJ, November 5, 2011, 14:19:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EJ

Quote from: danielo on November  6, 2011, 11:06:08
Ze hebben NIETS gedaan ze hebben dit 'verloren' omdat ze NIET kwamen opdagen, Ik ga er vanuit dat Apple patenten geschonden hebben want met zoveel code is het bijna onmogelijk dat niet te doen probeer jij maar eens zeg 40.000 regels code te maken zonder  een patent te schenden. Het spel gaat niet over schenden maar of je mee wil doen in het grote cross-license spel.

Daniel.

PS: ik ben tegen software patenten van wie ze ook zijn.

Fout in meerdere opzichten. Het is een ex parte rechtszaak. Daarbij wordt de tegenpartij nadrukkelijk niet van de rechtszaak op de hoogte gesteld, alleen van het resultaat. Er is derhalve geen sprake van 'verliezen' wegens 'niet op komen dagen'. Tevens betreft het geen software- maar hardware patenten. Die zijn in de meest letterlijke zin nogal hard. Vandaar dat deze een zeer grote (en voor apple zeer negatief stuk) hefboom vormen.

Perfectionist

Punt is dat het de comsument niet boeit, die wil gewoon een IPhone. Dus dat betekent dat de Duitse consumenten bv in NL gaan bestellen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

punt is dat Apple DE z'n target niet gaat halen en de hele duitse channel incl. operators over de zeik gaat.  :D
JBL PRX Power!

EJ

Quote from: Perfectionist on November  6, 2011, 12:18:07
Punt is dat het de comsument niet boeit, die wil gewoon een IPhone. Dus dat betekent dat de Duitse consumenten bv in NL gaan bestellen.
Je kent de duitse markt niet begrijp ik? :D

Perfectionist

Quote from: EJ on November  6, 2011, 12:21:34
Je kent de duitse markt niet begrijp ik? :D

Die ken ik heel goed zelfs, kom vaak bij de Oosterburen. Ik denk eerder dat jij consumentengedrag niet goed inschat. Mensen willen gewoon een IPhone, en met de globalisering boeit ze niet of die uit land a of b komt.  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

danielo

Zoals ik al eerder aangaf ik ben geen deskundige ik link daarom naar oa een stuk van de persoon die het nieuws bracht en daar zie ik niet zulke stellige uitspraken. We merken het wel over een week of niet ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Raphie on November  6, 2011, 11:47:23
BE, helemaal juist!

Is er ook maar iemand in deze of veel van de andere onderwerpen die iets anders zeggen, Iedereen die denkt dat hier geen spelletjes worden gespeeld is denk ik echt een 'fanboy' ik zie dat heel weinig hier. Zeker in dit gevecht wat uitgebroken is tussen bijna alle telefoon bouwers is er nu niet bepaald iets nieuws onder de zon en zijn er zeker geen onschuldige partijen die 'niets' gedaan hebben.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

EJ

Quote from: Perfectionist on November  6, 2011, 12:23:34
Die ken ik heel goed zelfs, kom vaak bij de Oosterburen. Ik denk eerder dat jij consumentengedrag niet goed inschat. Mensen willen gewoon een IPhone, en met de globalisering boeit ze niet of die uit land a of b komt.  ;)
Nou, ik heb 14 jaar rondgelopen op de duitse markt, en als iets niet uit het land zelf komt is het niet goed. Wij hadden speciaal daar voor een duitse verkoop vestiging. Mind you, onze grote concurrent kwam uit Duitsland.

Duitsers zijn uiterst behoudend en niet echt geneigd om over de grens te kijken en al helemaal niet over de grens te kopen.

Perfectionist

Quote from: EJ on November  6, 2011, 12:40:17
Nou, ik heb 14 jaar rondgelopen op de duitse markt, en als iets niet uit het land zelf komt is het niet goed. Wij hadden speciaal daar voor een duitse verkoop vestiging. Mind you, onze grote concurrent kwam uit Duitsland.

Duitsers zijn uiterst behoudend en niet echt geneigd om over de grens te kijken en al helemaal niet over de grens te kopen.

Dat is alleen waar als het wezenlijk andere produkten betreft. Ik woon in de grensregio en bij dezelfde zaken die goedkoper zijn winkelen Duitsers in NL en omgekeerd. Voor dezele IPhone zal iemand uit Duitsland rustig in NL willen kopen.
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Als Apple INC niet meer aan Apple DE mag leveren, kan dat niet niet via een omweg in bijvoorbeeld NL?
Dus Apple Inc --> Apple NL --> Apple DE? Of is dat ook dichtgetimmerd of op andere manieren niet te doen? Of is het dat Apple DE niets meer mag kopen? Want dan houdt mijn verhaal natuurlijk helemaal op :) (zit hier met een katertje van vannacht, dus slecht gelezen in dit topic :P)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FDLARRY

Quote from: Perfectionist on November  6, 2011, 12:18:07
Punt is dat het de comsument niet boeit, die wil gewoon een IPhone. Dus dat betekent dat de Duitse consumenten bv in NL gaan bestellen.
Kleine nuance is wel op zijn plaats denk ik, de consument die het mooiste product wil en het niet erg vind om daarvoor te betalen koopt een iphone, en ja de iphone is de meeste verkochte smartphone, is ook niet gek ze hebben een goed product en ze maken slechts elke keer een type, op dit moment verkoopt Samsung wereldwijd de meeste smartphones, maar die hebben weer veel meer types. dus ....
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

blue-eyes

Quote from: FDLARRY on November  6, 2011, 15:10:04
Kleine nuance is wel op zijn plaats denk ik, de consument die het mooiste product wil en het niet erg vind om daarvoor te betalen koopt een iphone..............

Als jij dat dan ook even doet (nuanceren), je geeft je mening als waarheid. Ik vind bijv. de Apple helemaal niet de mooiste :)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FDLARRY

Quote from: Blue-Eyes on November  6, 2011, 15:20:48
Als jij dat dan ook even doet (nuanceren), je geeft je mening als waarheid. Ik vind bijv. de Apple helemaal niet de mooiste :)


Je hebt helemaal gelijk, ik vind de Iphone idd de mooiste, mijn excuses, ik heb trouwens een Samsung Galaxy S2. ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

squeek

Quote from: Blue-Eyes on November  6, 2011, 15:20:48
Als jij dat dan ook even doet (nuanceren), je geeft je mening als waarheid. Ik vind bijv. de Apple helemaal niet de mooiste :)



Das gewoon omdat je er zelf geen hebt  :tongue2:



Wat een gemem feitelijk dat apple/other smartphone sellers gedoe. Het is altijd Apple vs iemand. Zo zie je maar dat ze een succesvol product hebben. En wat verdraagt een ander niet? Wat een ander beter heeft  :D :D Tis feite allemaal bullshit. Ze kopen/verkopen allemaal onderdelen van elkaar en ondertussen liggen ze elkaar rechtzaken aan mekanders been te lappen. Ipv eens een keer bij elkaar te gaan zitten en een akkoord te sluiten. Het is al goed dat wij als consument een keuze hebben/krijgen van wat we graag hebben. Maar dat zie je hier nooit voorbij komen natuurlijk, eens iemand een iphone koopt is zijn product het beste (is wel zo met de iphone  :D) de samsung koper zegt hetzelfde. Discussies hier zijn niet meer te overzien en is een straatje zonder eind duidelijk. Kabeldraadje zoveel  :hehe:

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Quote from: FDLARRY on November  6, 2011, 15:32:54
Je hebt helemaal gelijk, ik vind de Iphone idd de mooiste, mijn excuses, ik heb trouwens een Samsung Galaxy S2. ;)

Kijk, das nu eens eerlijk wat je ervan vindt, en niet een gezaag en geklaag van 'ik heb het niet dus is het niet goed'  :pompom:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Erik

Al met al is de consument straks de pineut want die mag al die patenten waarmee ze elkaar aanklagen gaan betalen in de vorm van een duurdere telefoon.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

ach zijn de moderne kraaltjes en spiegeltjes zullen we maar denken, alleen de vraag is dan natuurlijk, wat maakt dat jullie?  :clapping:
JBL PRX Power!

squeek

Quote from: Raphie on November  6, 2011, 15:41:50
ach zijn de moderne kraaltjes en spiegeltjes zullen we maar denken, alleen de vraag is dan natuurlijk, wat maakt dat jullie?  :clapping:

Dom waarschijnlijk, want we leggen de euro's er toch voor neer. Had jij niet een set b&w 803's te koop staan die je 'beu' bent omdat 'je iets anders wilt'? Blijft zelfde aspect hoor, gewoon een ander product.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Raphie

Quote from: squeek on November  6, 2011, 15:45:00
Dom waarschijnlijk, want we leggen de euro's er toch voor neer. Had jij niet een set b&w 803's te koop staan die je 'beu' bent omdat 'je iets anders wilt'? Blijft zelfde aspect hoor, gewoon een ander product.
Belg toch?
JBL PRX Power!

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

blue-eyes

Quote from: squeek on November  6, 2011, 15:37:27
Das gewoon omdat je er zelf geen hebt  :tongue2:


;)

Ik heb er inderdaad geen (2 maal Nokia X6).



Je andere opmerking: geld....... that simple. Gaat om miljarden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

Quote from: Blue-Eyes on November  6, 2011, 15:54:00
;)

Ik heb er inderdaad geen (2 maal Nokia X6).



Je andere opmerking: geld....... that simple. Gaat om miljarden.

Bel je in stereo of zo  :omg:  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

blue-eyes

Prive en zakelijk. Na 3/4 dag wissel ik de batterijen om, ik bel de hele dag, dat trekt ie niet :D :D




Maar goed, ontopic maar weer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

donaldk

Quote from: EJ on November  6, 2011, 10:36:31
Ja, apple heeft iets doms gedaan. Patenten geschonden. ;)

Das niet dom, das harstikke slim, iedereen doet dat en iedereen weet dat van elkaar en zo houden ze elkaar een beetje onder controle, als jij over ons klaagt dan klagen wij over jou... Dus als jij ietjes meer kunt maken dan een potentiele concurrent dan ben jij de winnaar en Apple kwam overal mee weg...