Apple verkoop verbod mobiele apparaten in Duitsland

Started by EJ, November 5, 2011, 14:19:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EJ

Kan een kleine grijns toch niet onderdrukken: http://tweakers.net/nieuws/77856/duitse-rechter-verbiedt-verkoop-mobiele-apparaten-van-apple.html

:D O sorry, dat was geen kleine grijns. ;)

Mompelt iets van wat jij niet wilt dat u geschiedt... Tot en met het Ex Parte stuk aan toe.

Raphie

zei iemand SAMSUNG?   :clapping:  :withstupid:

Steve draait zich om in z'n graf, de jezusphone op hold in DE :D

JBL PRX Power!

jantje112

Wat een grap, vooral grappig om te lezen dat de reden dat google Motorola wil inlijven betrekking heeft op voorgenoemde grapjes.

EJ

Tsja, dat zat er aan te komen aangezien apple google niet rechtstreeks durft aan te vallen. Google heeft daarom defensief motorola gekocht (daar moet nog wel goedkeuring voor worden verleend) vooral voor de patenten. Het werd ingeschat dat google aan maar een paar patenten voldoende zou hebben om apple tot normaal gedrag te bewegen. Dat is nu dus gestart...

modde239


Raphie

totdat de voorraad op is, Apple corp mag namelijk niks meer aan Apple DE leveren
JBL PRX Power!

EJ

Quote from: modde239 on November  5, 2011, 14:59:10
Storm in een glas water.....

http://www.nu.nl/gadgets/2660102/motorola-wint-patentzaak-apple-in-duitsland.html

Apple kan gewoon doorgaan met verkopen.....
Nee, dat is de uitleg van Apple. Tweakers is actueler. Apple kon wel eens een nare verrassing krijgen als ze dit standpunt in denken te mogen nemen. En nee, het is niet bepaald een storm in een glas water. Dit heeft veel meer impact dan je denkt.

Nosoforos

Zullen we een wedje leggen? Ik heb in het verleden wel vaker goed geboerd met wedjes op Apple  ;D

Erik

Ok als je verliest stop je iPhone in een plek waar de zon niet schijnt ;D en als jij wel gelijk hebt...............

ook ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

EJ


danielo

Quote from: Nosoforos on November  5, 2011, 16:18:31
Zullen we een wedje leggen? Ik heb in het verleden wel vaker goed geboerd met wedjes op Apple  ;D

Als ze echt niet meer kunnen leveren dan heeft apple iets doms gedaan maar dan zegt het nog niets
over de waarheid van de claims. Net als jij gok ik dat apple precies wisten dat ze dit konden doen en
de DE tak de zaak oppakt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

EJ

Ja, apple heeft iets doms gedaan. Patenten geschonden. ;)

danielo

Quote from: EJ on November  6, 2011, 10:36:31
Ja, apple heeft iets doms gedaan. Patenten geschonden. ;)

Elke developer die meer dan een week iets maakt schend een aantal patenten, Wat er aan de hand is dat ze een spel aan het spelen zijn ipv normaal een license. De zaak is/wordt niet inhoudelijk behandeld in dat deel dat is waarom apple het heeft laten varen, Indien dit inhoud dat ze nu niet meer mogen verschepen is dat een enorme fout maar heeft niets te maken of ze wel of niet iets gedaan hebben hoe graag je dat ook wil.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Nee Apple heeft "niks" gedaan, staat ook voor niks voor de rechter, Hoe jij over patenten denkt, de hoeveelheid ervan heeft niks te maken met het leentje buur spelen met elkaars code.

voorlopig is de boel dus op slot, Duitsland kan nog een weekje of 2 uitzingen met bestaande voorraad, maar Apple DE zal niks meer ontvangen van Apple Corp.
blijkbaar is het bewijs significant genoeg. Nu hebben ze ook nog steeds het proces lopen met SAMSUNG over hun iphone design en camera, daar zal een deze dagen ook wel een uitspraak in volgen. Apple is groot en niet meer heilig, kijk de naar de miljarden processen van MS in de afgelopen jaren, zelfs voor het meeleveren van een browser en mediaplayer.

Nu is Apple aan de beurt, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind :D

JBL PRX Power!

squeek

Quote from: Raphie on November  6, 2011, 10:53:37
Nee Apple heeft "niks" gedaan, staat ook voor niks voor de rechter, Hoe jij over patenten denkt, de hoeveelheid ervan heeft niks te maken met het leentje buutr spelen met elkaars code.
voorlopig is de boel op slot, Duitsland kan nog een weekje of 2 uitzingen met bestaande voorraad, maar Apple DE zal niks meer ontvangen van Apple Corp.



oh god, dat maakt je dag wel he  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Raphie

Quote from: squeek on November  6, 2011, 10:56:07

oh god, dat maakt je dag wel he  :D
Nee hoor zou mij worst wezen, maar Danielo die als een sektelid ALLES van Apple probeert goed te praten, kan wel wat tegengas gebruiken.
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Raphie on November  6, 2011, 10:57:36
Nee hoor zou mij worst wezen, maar Danielo die als een sektelid ALLES van Apple probeert goed te praten, kan wel wat tegengas gebruiken.

bla die bla, ik geef alleen aan wat ze doen. Als ze dit verkeerd gedaan hebben is dat nogal dom van apple. hoe ben ik nu een sekte lid ?. Feit is dat ze het bewust hebben laten gaan omdat ze er vanuit gaan dat geen reactie nodig was.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Raphie on November  6, 2011, 10:53:37
Nee Apple heeft "niks" gedaan, staat ook voor niks voor de rechter, Hoe jij over patenten denkt, de hoeveelheid ervan heeft niks te maken met het leentje buur spelen met elkaars code.


Ze hebben NIETS gedaan ze hebben dit 'verloren' omdat ze NIET kwamen opdagen, Ik ga er vanuit dat Apple patenten geschonden hebben want met zoveel code is het bijna onmogelijk dat niet te doen probeer jij maar eens zeg 40.000 regels code te maken zonder  een patent te schenden. Het spel gaat niet over schenden maar of je mee wil doen in het grote cross-license spel.

Daniel.

PS: ik ben tegen software patenten van wie ze ook zijn.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

voorzieningenrechter is wat anders als verstek laten gaan hoor. En tevens is er voldoende bewijs, anders gaat de boel niet op slot in top3 land in Europa
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Raphie on November  6, 2011, 11:07:56
voorzieningenrechter is wat anders als verstek laten gaan hoor. En tevens is er voldoende bewijs, anders gaat de boel niet op slot in top3 land in Europa

We zullen zien, als er echt geen iphones verkocht kunnen worden heeft apple een enorme inschattingen fout gemaakt en dat is niet dat ze patenten geschonden hebben. Je schrijft het een feit is en het 'gaat' op slot we komen over 6 a 7 dagen terug en zullen zien dat is meestal de voorraad bij apple.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Mi.i. dacht Appe Samsung op een nogal smerige manier uit de markt te gooien.
Nu is Apple met zijn eigen wapens aangepakt door iemand anders. Ze hebben nieuwe wapens op het strijdveld geïntroduceerd, nu zijn ze zelf verantwoordelijk voor hun eigen schade.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

klopt, 2 fouten
- Patenten schenden
- Het managen van het daaropvolgend proces door apple corp (of het gebrek aan coordinatie tussen US & DE)

lekker goed getimed ook zo voor het Kerst seizoen als je handel afhangt van consumer meuk  :D
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Raphie on November  6, 2011, 11:16:09
klopt, 2 fouten
- Patenten schenden
- Het managen van het daaropvolgend proces door apple corp (of het gebrek aan coordinatie tussen US & DE)

lekker goed getimed ook zo voor het Kerst seizoen als je handel afhangt van consumer meuk  :D

Lees even het hele verhaal :

http://fosspatents.blogspot.com/2011/11/motorola-mobility-apparently-won.html

Ik kan nog niet beslissen of ze een fout gemaakt hebben en zelfs de persoon wie als eerste het nieuws bracht weet niet goed wat de redenen zijn en al helemaal niet wat de gevolgen zijn. Maar het is fijn om te weten dat we hier een Raphie hebben die nooit twijfels heeft om ons te helpen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

blue-eyes

Hoe dan ook, hoe fijn we een bepaald merk ook vinden. Bedrijven doen dit bewust...... Ook Apple.
Hoe fijn jij een product van hun ook vindt, het gaat hun om het geld, that simple.
En hoe meer hoe beter. Eerlijkheid komt daar niet voor.
Zo naief zijn we toch niet?
Ook het bedrijf waar Raphie voor werkt (ik zal de naam niet noemen) doet dat.

Wordt bewust gedaan, ook negatieve publiciteit is publiciteit, en ook al betaal je een boete, het komt best vaak voor in dit soort zaken dat je er meer uithaalt door de extra publiciteit en verkopen.

Alle grote bedrijven zijn domweg vies bezig. Daar ben ik al lang van overtuigd. Ik kan fan zijn van bepaalde producten van een bedrijf, niet van het bedrijf zelf!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

JBL PRX Power!