Marantz en Denon (Massimo Consumer) in zwaar stormweer.

Started by Fr@nk, October 23, 2023, 18:20:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fr@nk

Prijsdalingen en een golf van ontslagen.

Voor wie de taal van onze oosterburen machtig is.

https://www.4kfilme.de/denon-und-marantz-in-der-krise-kuendigungswelle-und-preisverfall-beim-hersteller/
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

FS249

Lijkt me logisch als de aandelen door pillendraaiers gekocht worden. Te triest voor woorden dit.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

N1v3K


Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

FrankBe

Net ontdekt... inderdaad triest. Waarschijnlijk ook de reden dat het achter de schermen zo traag gaat met Dirac...

Xander32

... daar gaan weer een tweetal mooie merken met een hele historie (Marantz)naar de knoppen 😖
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kjelt

Ik zie weinig prijsdaling in de hoogste modellen

FrankBe

Quote from: Xander32 on November 25, 2023, 22:04:22... daar gaan weer een tweetal mooie merken met een hele historie (Marantz)naar de knoppen 😖

Niet zo fatalistisch denken ;) komt vast wel goed!

Xander32

Ik help je 't hopen, het zou echt zonde zijn.

Quote from: FrankBe on November 25, 2023, 22:31:06Niet zo fatalistisch denken ;) komt vast wel goed!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

GH

Vrees dat het gewoon een trend is die doorzet. Gewoon steeds minder mensen die in de markt zijn voor de uitgebreidere sets. De concurrentie met de Sonos/streaming achtige oplossing en de soundbars lijkt gewoon slecht uit te pakken voor de conventionele hifi/home cimema fabrikanten.

jaco

Ik lees:

Patrick Schappert von Grobi.tv nennt keine Namen von Kollegen, die betroffen sind, seine Aussage, es wurden Leute gekündigt ,,...die ich als DNA der Firma bezeichne", sagt jedoch so ziemlich alles aus. Er merkt z.B. an, dass es wohl keine Videos mehr zu Produktvorstellungen von Denon und Marantz geben wird, wohl auch genau aus diesem Grund.

Als ik dan denk aan de masimo "training" video's zat daar ook niet de persoon die op mij zo kundig overkwam.
Bij de product introducties van eerder met de losse componenten op tafel waren er vaak betere mensen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Eigenlijk verbaasd het me alles niet zozeer.
Het einde van verbeteringen is zo'n beetje in zicht gekomen.
Het enigste wat er de afgelopen paar jaar is gebeurd op hifi en home cinema gebeuren incl de projectoren is de prijs verhogen.
Maar beter of mooier nauwelijks.

Het enigste dat ik nog kan bedenken voor Marantz om te verbeteren zou perfecte HDR tonemapping zijn. Maar dan kom je aan oplossingen van vele duizenden euros uit die je dan als consument beter in een dedicated video processor/pc koopt.

Dus ik zie helaas het hele ht gebeuren richting amerikaanse miljonairs als doelgroep opschuiven en massa producten uitgefaseerd worden of hergeproduceerd worden. Nieuwe ontwikkelingen ? Welke dan , waarvoor mensen met hun huidige genatie av processoren zouden overstappen ?

FrankBe

Quote from: jaco on November 26, 2023, 08:25:17Ik lees:

Patrick Schappert von Grobi.tv nennt keine Namen von Kollegen, die betroffen sind, seine Aussage, es wurden Leute gekündigt ,,...die ich als DNA der Firma bezeichne", sagt jedoch so ziemlich alles aus. Er merkt z.B. an, dass es wohl keine Videos mehr zu Produktvorstellungen von Denon und Marantz geben wird, wohl auch genau aus diesem Grund.

Als ik dan denk aan de masimo "training" video's zat daar ook niet de persoon die op mij zo kundig overkwam.
Bij de product introducties van eerder met de losse componenten op tafel waren er vaak betere mensen.

Die Oliver Kriete is inderdaad niet om aan te horen. Phil Jones daarentegen brengt de zaken een pak vlotter, al vond ik zijn laatste video over MultEQ-X te weinig in de diepte gaan en meer reclame voor de Definitive Technology speakers.

jaco

Ik ben naar jaar of 5 weer begonnen.
Een Av10 gekocht om 9.4.6 te kunnen gebruiken. Wides wilde ik altijd al maar kon in mijn vorige ruimte niet. Nu wel.

Qua beeld is alles naar 4k gegaan, dus ook maar nieuwe projector en dan een afspeler voor 4k. Daarna houd het voor mij ook weer op.

Meer speakers dan deze AV10 aan kan lijkt me nu niet nodig met een (1) zitrij. Dat kunnen duurdere processoren dan wel, meerdere side speakers.
Voor heel brede schermen, ook nog speakers tussen L/R en Center.
Maar dan is het phantom kanalen maken van een L/R en C kanaal lijkt me. Native is daar geen track voor in welke consumenten codec dan ook.

Ik zie nu de high end merken in stappen op room nodes onder controle te krijgen.
Dat zou massimo ook in hun lijnen kunnen verwerken wellicht. 4 woofers zal alleen niet genoeg zijn, wellicht een poor people versie ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

FrankBe

Quote from: jaco on November 26, 2023, 13:57:28Ik ben naar jaar of 5 weer begonnen.
Een Av10 gekocht om 9.4.6 te kunnen gebruiken. Wides wilde ik altijd al maar kon in mijn vorige ruimte niet. Nu wel.

Qua beeld is alles naar 4k gegaan, dus ook maar nieuwe projector en dan een afspeler voor 4k. Daarna houd het voor mij ook weer op.

Meer speakers dan deze AV10 aan kan lijkt me nu niet nodig met een (1) zitrij. Dat kunnen duurdere processoren dan wel, meerdere side speakers.
Voor heel brede schermen, ook nog speakers tussen L/R en Center.
Maar dan is het phantom kanalen maken van een L/R en C kanaal lijkt me. Native is daar geen track voor in welke consumenten codec dan ook.

Ik zie nu de high end merken in stappen op room nodes onder controle te krijgen.
Dat zou massimo ook in hun lijnen kunnen verwerken wellicht. 4 woofers zal alleen niet genoeg zijn, wellicht een poor people versie ?

9.4.6 is al een heel aardige setup voor inderdaad maar 1 zitrij. Hoeveel mensen zouden trouwens nog op 5.1 spelen?

Eerst komt Dirac DLBC bij Denon & Marantz en in een later stadium volgt Dirac Art. Dat zou alle problemen met room nodes netjes uit de weg moeten werken  ;)