JVC X3 transmitter en Xpand brillen binnen. En nu?

Started by Stress!!!!!, November 2, 2011, 20:05:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stress!!!!!

Ik heb vandaag alle spullen binnen gekregen die mijn bios gaan upgraden naar een 3D theater. De JVC Emitter (bedankt Annewiek voor de snelle service) en een 4-tal Expand 103 brillen. De brillen ingesteld op JVC (6x knipperen), de emitter aangesloten, alles aan op stand 3D, en kijken maar...
Tenminste dat dacht ik. Ik heb eerst vanaf mijn ACRyan Playon HD Avatar half sbs naar mijn X3 gestuurd. Twee beelden naast elkaar en niks 3D...
Daarna de Oppo aangezet met een Resident Evil 3D erin maar dat blijkt een rood/cyaan te zijn. Al met al een bittere teleurstelling tot op heden.

Wat heb ik nou precies nodig om half sbs vanaf usenet in 3D af te kunnen spelen op mijn X3. Mogelijk een andere mediaspeler? Of doe ik iets fout?

Gaarne jullie input...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

evilniek

Je moet de media player instellen op 720P/60Hz, of 1080P/60Hz, anders werkt SBS-3D niet idd. Misschien heb je een dvd van RE: Afterlife? of weet je zeker dat het een 3D Blu-ray is?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Stress!!!!!

Quote from: evilniek on November  2, 2011, 21:49:14
Je moet de media player instellen op 720P/60Hz, of 1080P/60Hz, anders werkt SBS-3D niet idd. Misschien heb je een dvd van RE: Afterlife? of weet je zeker dat het een 3D Blu-ray is?

De ACRyan op 1080P60 gezet en geen verschil.. Wel de BR van RE: Afterlife kunnen zien in 3D. Verkeerde versie gekozen. Moest Real3D zijn.
Maar iemand nog enig idee hoe de ACRyan aan de praat te krijgen op 3D?
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

evilniek

Ook al geprobeerd om de PJ handmatig in te stellen op side-by-side?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Stress!!!!!

Quote from: evilniek on November  3, 2011, 17:38:24
Ook al geprobeerd om de PJ handmatig in te stellen op side-by-side?

Ik zou niet weten hoe dat te doen bij de X3. Ik kan het nergens vinden in de menu's...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

scoc

Op een JVC DLA-X3 moet je eerst de projector via de remote op 3D zetten.
Default staat de 3D ingesteld op Auto wat goed werkt voor Blu Ray 3D maar niet voor SBS e.a. Hiervoor moet je in het menu van de JVC gaan en verder gaan naar de HDMI instellingen en daar dan de 3D mode veranderen van Auto naar bvb SBS. Men had dat mischien iets eenvoudiger kunnen maken via de remote maar dit werkt toch op mijn X3 wanneer ik een SBS 3D uitzending wil bekijken via mijn digitale tv box.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Stress!!!!!

Quote from: scoc on November  3, 2011, 23:31:29
Op een JVC DLA-X3 moet je eerst de projector via de remote op 3D zetten.
Default staat de 3D ingesteld op Auto wat goed werkt voor Blu Ray 3D maar niet voor SBS e.a. Hiervoor moet je in het menu van de JVC gaan en verder gaan naar de HDMI instellingen en daar dan de 3D mode veranderen van Auto naar bvb SBS. Men had dat mischien iets eenvoudiger kunnen maken via de remote maar dit werkt toch op mijn X3 wanneer ik een SBS 3D uitzending wil bekijken via mijn digitale tv box.

Ga ik vanavond proberen...  :clapping: Hartelijk bedankt voor de tip. Ik laat weten hoe het is gegaan.
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Stress!!!!!

Quote from: Stress!!!!! on November  4, 2011, 06:25:28
Ga ik vanavond proberen...  :clapping: Hartelijk bedankt voor de tip. Ik laat weten hoe het is gegaan.

En gelukt! Na een beetje klooien heb ik uiteindelijk Avatar 3D kunnen opstarten. De release die ik had was slecht maar ik heb 3D kunnen zien. Heel indrukwekkend. Maar gauw een nieuwe versie aan het halen...

bedankt voor de tips en hulp.
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU