Bye Bye Mac Pro

Started by Raphie, November 2, 2011, 13:25:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Tuurlijk geen enkel probleem. Er zijn al sata oplossingen alleen nog zonder port multiplying, en dat komt hoop ik wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J-B

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  5, 2011, 10:05:37
Geef mij gewoon een krachtige desktop zonder monitor met een paar sloten en ik ben blij :D
MacPro of MacDesk whatever :D

Ja voor mij hetzelfde :)


Xstream

#27
Wat mij het meest dwars zat met de Mac Pro is dat evt. uitbreiding / upgrade vaak erg beperkt was in hardware keuze (en overdreven duur natuurlijk).
Daarom zag ik de meerwaarde niet van een Mac Pro t.o.v. een Macbook Pro welke mobiel is, kleiner, ook prima presteert en welke je ook niet upgrade.
Of anders gezegd, voor desktop zie ik gewoon veel meer voordelen van een "traditionele" PC, waarmee ik gewoon hardware normaal kan kopen en samenstellen zoals ik 't wil, en niet wat Apple mij aanbiedt/opdringt.
Enige is 't design, welke fraai is. Maar dan kun je net zo goed uit het 1001+ aanbod design kasten iets zelf kiezen en deze verder naar vrijheid invullen. Dan kun je gerust een paar keer upgraden zodat je snel blijft en dan ben je nog steeds goedkoper uit ook ;)

Dus ik snap wel waarom de animo voor de Mac Pro afneemt en het ook een beetje overbodig is geworden. Tijd voor wat nieuws misschien, of gewoon meer focus en doorontwikkeling van de laptops.

Want de grootste reden is dat de Mac laptops gewoon zo mooi klein en handzaam zijn. Ze zijn lichter en compacter dan menig concurrent. Daar betaal je dan ook wel wat voor, maar vind ik hun grootste USP. Het 17" formaat is bijna net zo compact/zwaar als menig 15" alternatief op de markt.
Maar als concurrenten dadelijk ook die slag gaan maken, dan wil ik 't nog weleens zien of Apple ook hier overeind blijft. Al zul je altijd een percentage houden die duidelijk de voorkeur geven aan Mac OS (maakt mij niet zoveel uit). Maar het marktaandeel zal toch wel een stuk kleiner worden, zeker als de prijzen goedkoper worden. (Misschien wel goed, dan moet Apple ook mbt de prijs concurreren).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Gaeje

Quote from: danielo on November  5, 2011, 10:02:18

Verder is het niet APPLE die deze richting inzet maar de klanten, kijk maar naar de verkoop cijfers. Het zijn de klanten die inzien dat vaak een macmini server meer geeft voor hun dan een oude xserver of een snelle imac een macpro vervangt. Apple volgt hun markt niet andersom ook al denkt de 1% daar anders over.


ja, ze hebben gewoon een hele hoop nieuwe klanten (consumers en prosumers) die zich idd laten voelen in de verkoopscijfers, maar ze vergeten hun oude klanten, de pro's (in de A/V, photography, publishing, webdesign, print sfeer).
Die nood hebben aan uitbouwbare machines, de mogelijkheid om externe monitoren (zonder gloss) (en zelfs van een andere fabrikant) aan hun machine te hangen. Wie koopt nu een iMac om foto's op te bewerken, en er dan nog eens een eizo aan te hangen ofzo? das toch belachelijk.

Maar daar gaat het dus inderdaad naartoe. Ik zou gewoon verwachten dat ze het vele geld dat binnenkomt via de diverse kanalen toch wel een beetje kunnen richtingen naar de niche markt van de pro's. Al is het om ook daar op nr1 te blijven staan. En ZEKER na wat er gebeurt is in de jaren '90

danielo

Quote from: Gaeje on November  8, 2011, 11:53:29
ja, ze hebben gewoon een hele hoop nieuwe klanten (consumers en prosumers) die zich idd laten voelen in de verkoopscijfers, maar ze vergeten hun oude klanten, de pro's (in de A/V, photography, publishing, webdesign, print sfeer).
Die nood hebben aan uitbouwbare machines, de mogelijkheid om externe monitoren (zonder gloss) (en zelfs van een andere fabrikant) aan hun machine te hangen. Wie koopt nu een iMac om foto's op te bewerken, en er dan nog eens een eizo aan te hangen ofzo? das toch belachelijk.

Denk niet dat ze die vergeten ik denk dat ze kijken in hun productlijn wat aanpassingen maken zodat de meeste wel hun werk/ding kunnen doen en het deel wat overblijft heeft gewoon pech. Dit is wat bedrijven doen zo simpel is het. En ik blijf erbij met de nieuwe machines en een externe bugs (thunderbolt) komen ze een heel eind.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

donaldk

#30
OSX update is via Apple alleen verkrijgbaar via de app store, maar alleen als je de laatste versie van het OS had, anders kwam je de appstore niet in. Dus voor de overgang naar 'the cloud', nog effe snel mensen in een onnodig zware machine douwen en 'em daarna killen, typisch Apple.

Ik herinner me nog de frustratie vanuit de broadcast wereld toen ze het aantal slots gingen minimaliseren en Avid Apple dreigde te verlaten.

Joris1971

Quote from: Raphie on November  2, 2011, 16:59:09
tis nogall arrogant om te denken dat mensen het 4voudige voor een standaard specced PC blijven betalen, dus het besluit is niet onverwacht, wees eerlijk een i7 PC of een Suzuki alto  :D

Omdat er mensen zijn die op een fatsoenlijk OS willen werken ipv dat bagger windows.

Erik

Quote from: Joris1971 on November  8, 2011, 19:26:24
Omdat er mensen zijn die op een fatsoenlijk OS willen werken ipv dat bagger windows.
Oh jee er heeft weer iemand kortsluiting in zijn hoofd gekregen komt er allemaal onzin uit. ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: donaldk on November  8, 2011, 17:32:18
OSX update is via Apple alleen verkrijgbaar via de app store, maar alleen als je de laatste versie van het OS had, anders kwam je de appstore niet in. Dus voor de overgang naar 'the cloud', nog effe snel mensen in een onnodig zware machine douwen en 'em daarna killen, typisch Apple.

Ik herinner me nog de frustratie vanuit de broadcast wereld toen ze het aantal slots gingen minimaliseren en Avid Apple dreigde te verlaten.

Update kan je gewoon kopen in de winkel prijs is lager dan van een ander groot OS, En de frustratie jaren geleden ten spijt is het aandeel van apple in de video/montage markt sinds dien enorm gestegen niet gedaald. Er was een enorme frustratie toen we naar intel gingen wat is daar van over gebleven ?

Enorm gezeur dat apple geen flash op zijn mobiele devices wilde doen en vandaag de aankondiging dat adobe gaat stoppen met flash voor mobiel je kan apple verwijten dat ze soms te vroeg een richting inzetten maar meestal hebben ze wel gelijk.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

#34
Quote from: danielo on November  9, 2011, 09:49:22
Enorm gezeur dat apple geen flash op zijn mobiele devices wilde doen en vandaag de aankondiging dat adobe gaat stoppen met flash voor mobiel je kan apple verwijten dat ze soms te vroeg een richting inzetten maar meestal hebben ze wel gelijk.

Daniel.
Dat is natuurlijk geen kwestie van "gelijk hebben". Ze hadden gewoon onenigheid met Adobe. Verder is het ook meer een nadeel voor Apple geweest dan een voordeel. Dat ze daardoor Flash ook nadelig hebben beinvloed heeft misschien wel anders ontwikkelingen voor mobiel (HTML5 e.d.) wel versneld. Omdat er gewoon asap een standaard moet komen waar Apple ook gewoon aan meedoet. IMO niet meer een een kwestie waar MS altijd op veroordeeld werd. Raar hoe zo'n Apple kronkel bij mensen het perspectief geeft dat als Apple het doet, 't wel positief en goed is. Geeft eens te meer aan hoe gehersenspoeld "we" zijn. Audio, video formaten etc ... Overal doen ze eigenwijs in, maar als MS het doet, dan is 't "slecht".

Laat dit soort ontwikkelingen maar komen: http://tweakers.net/nieuws/77922/asus-kondigt-nieuwe-eee-pad-transformer-aan.html :)
Apple gaat 't nog zwaar krijgen de komende jaren. Vandaar dat ze zo triest om hun heen aan 't slaan zijn met al die rechtzaken ipv te doen waar ze ooit sterk in waren: door innoveren en de rest voor blijven.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

MaxxMark

Dat doet me denken aan een comic die ik ooit eens las, ging over gegevens verzamelen. Toen Microsoft het deed ging iedereen over de zeik. En als google het doet is het tof.

(was uit de tijd dat google nog extreem tof was en MS door het afvoerputje werd gestampt, iets waar overigens menigeen op terug is gekomen)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

sj0er-D

Inmiddels van een engineer begrepen dat de Mac Pro blijft bestaan. voornamelijk voor het osx server platform en gebruikers die wat meer power nodig hebben. Ik heb tevens begrepen dat de macbook pro gewoon macbook gaat heten en de standaard macbook verdwijnt.

VlisChris

Lekker helder als je het in de toekomst over je laptop hebt.
Weet je niet of je het over de oude of de nieuwe hebt.
Maar fijn om te horen dat de MP blijft bestaan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

#38
Quote from: Xstream on November  9, 2011, 16:11:24
Laat dit soort ontwikkelingen maar komen: http://tweakers.net/nieuws/77922/asus-kondigt-nieuwe-eee-pad-transformer-aan.html :)
Apple gaat 't nog zwaar krijgen de komende jaren. Vandaar dat ze zo triest om hun heen aan 't slaan zijn met al die rechtzaken ipv te doen waar ze ooit sterk in waren: door innoveren en de rest voor blijven.

Geen zin om op eerste stuk in te gaan als iemand die zijn geld verdient met oa flash weet ik prima dat apple op technisch gebied gelijk had. Over de rechtzaken er zijn meer rechtzaken richting apple dan andersom en de meeste zijn ze zelf niet eens gestart geeft je misschien ook stof tot nadenken wie het gevoel hadden dat hun geld aan het verdwijnen was richting wie.

Over innovatie pffff we hebben geen idee wat ze aan het doen zijn enigste wat we weten dat ze in de afgelopen 10 jaar, 5 jaar en 3 jaar meer gedaan hebben dan de meeste van de bedrijven waar ze nu mee overhoop liggen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

MaxxMark

#39
Dat er meer rechtzaken richting Apple zijn en dat dat aangeeft dat Apple dus slecht is vind ik wel erg kort door de bocht.

Je moet er wel rekening mee houden dat het erg vaak voorkomt dat wanneer bedrijf A,B,C,D  iets doet en faalt, en bedrijf  E iets soortgelijks doet en succes heeft, de andere bedrijven vaak jaloers zijn en het dan maar op "gejat" gooien. Zulke acties zie je erg vaak.

Nu wil ik daarmee niet zeggen dat alles wat Apple doet goed of slecht is, of dat alles wat de anderen doen goed of slecht is, alleen dat succesvolle bedrijven vaker rechtzaken of verwijten krijgt die eerder voortvloeien uit jaloezie dan uit noodzaak.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Xstream

#40
Ik doel op dat Apple rechtszaken aanspant. Dan ze nu een reactie daarop krijgen is te verwachten. Apple is vrij agressief bezig de laatste tijd, of is je dat ontgaan?

Quote from: danielo on November 10, 2011, 10:25:17
Geen zin om op eerste stuk in te gaan als iemand die zijn geld verdient met oa flash weet ik prima dat apple op technisch gebied gelijk had. Over de rechtzaken er zijn meer rechtzaken richting apple dan andersom en de meeste zijn ze zelf niet eens gestart geeft je misschien ook stof tot nadenken wie het gevoel hadden dat hun geld aan het verdwijnen was richting wie.
Ik verdien geen geld meer met Flash. Althans, weinig meer. Dat het een ontwikkeling is die al jaren terug is ingezet geef ik je gelijk in. Flash is ten dode opgeschreven, puur omdat er een plugin voor nodig is, en met de nieuwe ontwikkelingen niet die ook meer dynamiek brengen zoals HTML5, JS/jQuery e.d. Waar ik zelf tegenwoordig ook voornamelijk m'n geld mee verdien. Ik gebruik gewoon de toepassing / technologie die 't beste past bij de wensen en doelstellingen. Dus ik ben niet anti-zus of zo. Jij schijnbaar wel.

Mijn punt was dat het Apple het puur deed om Adobe dwars te zitten. Want Flash ondersteunen totdat de nieuwe technologie zover is om Flash vaarwel te zeggen had ook prima gekund.
Door zulke opmerkingen als die jij maakt denk ik meteen: fanboy. Die kan niet meer helder denken.

Ik ben de eerste die toegeeft dat Apple de afgelopen jaren trendsetter was en met mooie innovaties is gekomen. (ik heb overigens ook gewoon een MBP en gebruik dus ook vrijwel dagelijks OSX) Ik waardeer ze ook daarom, maar laten we aub niet gaan afdwalen in een droomwereld waar Apple alles goed doet en de rest alles slecht. Daar kan ik altijd zo slecht tegen. Zoals Apple nu tekeer gaat werkt op mij negatief in ieder geval. Ander bedrijven worden veroordeelt als ze zulke dingen doen, maar bij Apple is alles goed, pff ... zegt al genoeg eigenlijk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

Adobe dwars zitten is het stomste wat ze kunnen doen, net als andersom.
Een groot gedeelte van de grafische en tegenwoordig video markt draait met Macs en daar is maar een echt dominante speler.... Adobe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: Xstream on November 10, 2011, 13:47:48
Mijn punt was dat het Apple het puur deed om Adobe dwars te zitten. Want Flash ondersteunen totdat de nieuwe technologie zover is om Flash vaarwel te zeggen had ook prima gekund.
Door zulke opmerkingen als die jij maakt denk ik meteen: fanboy. Die kan niet meer helder denken.

Hoe trek je deze conclusie ?, Werkte in 2007 niet goed genoeg op mobiel, in 2008 niet goed genoeg op mobiel, in 2009 niet goed genoeg op mobiel pas in 2010 zou je een punt kunnen maken dat je 'het had kunnen proberen' maar dat is nog een heel eind van 'ze deden het alleen om ze dwars te zitten'. Hoe hadden ze flash op een zinnige manier kunnen ondersteunen en is/was dat niet adobe's werk ? Iets wat ze nu toegeven dat ze niet voor elkaar kregen ?.

Pas met flash 10/11 doen ze wat zinnige dingen als hardware support en dat is dan nog erg brak (trust me). Als adobe een prima oplossing had die Apple had kunnen gebruiken heb je een punt het was HUN product niet van apple.

Zelfde met bv installers, vind aantal adobe producten best ok maar @$$%@# installeren is een ramp en dan nu zeuren dat apple een zinnige manier gaat eisen met de appstore je voelt de bui alweer hangen. Adobe wordt gerund door een stel sukkels die langzaam hun producten aan het vergooien zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

Het punt is dat Adobe en Apple in conflict kwamen m.b.t. Flash. Adobe gaf te weinig aandacht om 't stabiel op Mac OS te laten draaien, en Apple vertikte 't (terecht) om 't zelf stabiel te maken. DAT is de reden dat Apple de stekker eruit trok m.b.t. Flash. Dat heeft niets met hun voortschrijdend inzicht te maken. Gewoon een conflict waar Apple naar handelde uit eigenbelang en om een punt richting Adobe te maken n.a.v. nalatigheid van Adobe. Dat is alleen waar ik op reageerde. Als in "Apple haalde geen gelijk" - ze waren gedwongen om 't zo te doen.

En dat Flash langzaam aan doodbloed heeft niks met Apple te maken. Dat was al duidelijk toen Apple 't nog wel ondersteunde.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

Quote from: Xstream on November 10, 2011, 18:35:48
Het punt is dat Adobe en Apple in conflict kwamen m.b.t. Flash. Adobe gaf te weinig aandacht om 't stabiel op Mac OS te laten draaien, en Apple vertikte 't (terecht) om 't zelf stabiel te maken. DAT is de reden dat Apple de stekker eruit trok m.b.t. Flash. Dat heeft niets met hun voortschrijdend inzicht te maken. Gewoon een conflict waar Apple naar handelde uit eigenbelang en om een punt richting Adobe te maken n.a.v. nalatigheid van Adobe. Dat is alleen waar ik op reageerde. Als in "Apple haalde geen gelijk" - ze waren gedwongen om 't zo te doen.

En dat Flash langzaam aan doodbloed heeft niks met Apple te maken. Dat was al duidelijk toen Apple 't nog wel ondersteunde.


Conflict tussen Apple en Adobe duurt al veel langer, Apple heeft de stekker niet uit Flash voor iOS getrokken adobe heeft hem er nooit ingestopt. iOS heeft nooit flash gedaan en adobe was niet in staat een goed werkende versie te laten zien aan apple (of welk ander mobiel platform dan ook) hoe je het ook bekijkt is dat toch het begin punt het gebrek van adobe om iets te maken dat werkte. html5 is nog lang niet klaar (wat iedereen ook gilt) om de taken van flash over te nemen op video na.

Laten we aub deze discussie hier sluiten heeft niets met mac pro te maken anders dat Apple vaak nogal duidelijk is in het iets af te schieten om welke redenen dan ook.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.