Bye Bye Mac Pro

Started by Raphie, November 2, 2011, 13:25:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Waarom een smiley ?
Dit is voor veel mensen niet leuk....

Wij doen bv erg veel dat op een MacPro gewoon moet gebeuren, draai bv met 6 e-sata poorten.
Ik kan dit wel op een imac doen, maar die mist gewoon 6 e-sata poorten en omzetten naar TB is nog niet mogelijk.
Daarnaast heb ik 3 schermen nodig, wat in de toekomst mogelijk word maar nu nog niet.
Zelfde geldt voor videokaart en duo CPU systemen.

Ik GOK erop dat Apple met een macmini/MacPro combi gaat komen, dus 19% kast dat tussen de macpro/macmini in gaat zitten, of in ieder geval laten we het hopen, anders raakt Apple ENORM veel grafische klanten kwijt.

Aan de andere kant, mijn Sandy Bridge MBP is retesnel (sneller dan mijn vorige 8 core Mac Pro) en als ik daar 3 monitoren aan kan hangen en mijn externe schijfunits zie ik geen reden waarom ik een MacPro zou moeten gebruiken (moet dan alleen wel 16GB geheugen kwijt kunnen).

Smiley vind ik dus misplaatst, maar er zal ooit een andere machine komen die de MacPro zal gaan vervangen, maar helemaal verdwijnen zou erg dom zijn want ik haat de iMac schermen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

tis nogall arrogant om te denken dat mensen het 4voudige voor een standaard specced PC blijven betalen, dus het besluit is niet onverwacht, wees eerlijk een i7 PC of een Suzuki alto  :D
JBL PRX Power!

VlisChris

Gaan we weer Raphie.
ZUCHT. . . .

Spijtig dat ze er mee stoppen. Was voor mij in de toekomst een machine die ik graag had willen hebben.
Wel schijnt het zo te zijn dat Apple bezig is met een compleet vernieuwende machine, dus laten we eens afwachten wat de toekomst gaat brengen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

@raphie,
Je laat weer eens goed zien dat je 0 verstand hebt van waar je over praat.... zucht.
Kijk maar eens goed naar wat een MacPro van binnen heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

ehm laat me raden verouderde Core i7 x2, x58 chipset, Sata II, firewire, ATI of Nvidia PCIe kaart, ddr3  :yawnee:
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Je hebt er duidelijk nog nooit mee gewerkt :D
Dus laat maar.....
Maar reken voor de grap even uit wat een GOED systeem kost met 2x Intel Xeon (based on Nehalem microarchitecture and Westmere microarchitecture) En dan bedoel ik een GOED systeem.

Denk dat je schrikt.
En Ja de Macpro is duurder dan een PC met dit soort specs, maar in 2010 toen de laatste gereleased werd was dit verschil niet zo schokkend als vele denken.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Of een nieuw begin.
http://www.slashgear.com/refreshed-mac-pro-prototype-is-rack-friendly-xserve-alternative-22147880/

Denk via TB bv aan "brains" die aan elkaar gekoppeld kunnen worden als je meer snelheid nodig hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Ik vind het ook zwaar zonde, zit al een tijdje te  wachten op de refresh van de Mac Pro's.

Een iMac wil ik niet vanwege het glossy scherm. En een Mac Mini is net niet powerful genoeg. Enige wat dan overblijft is de Mac Pro.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Correct.
Ik zit wel stiekem te kijken naar een oplossing om zoveel schijven op een andere manier aan te kunnen sluiten, heb er nu 15 actief aangesloten en nog 3 in raid. En zijn ook allemaal nodig, enige oplossing op dit moment zou een USB 3.0 convertor zijn met portmultiplier, daar zou ik er dan 5 van nodig hebben, maar dat is niet bepaald een handige oplossing.

Hoop dus gewoon dat ze dingen gaan combineren, of wel een rackmount case met uitbreidingssloten voor een normale prijs. Dan verkoopt het wel. Grootste nadeel van de macpro is dat ze 1. Behoorlijk duur zijn, maar wel waar voor het geld (begrijp me goed) en 2. Gewoon zo verdraaid snel werken dat je simpelweg niet upgrade zomaar.

Je ziet bizar veel oudere macpro's bv bij productie huizen staan, om de simpele reden dat ze gewoon nog optimaal werken. Als Apple een combimachine maakt die een paar units combineerd voor het pro segment en daar een wat lagere prijs aanhangt met Sandy bridge en dual CPU boards, dan denk ik dat ze ineens de hele markt moeten upgraden en dat het een groot verkoop succes is, nu wachten mensen gewoon op de SB uitvoeringen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Former member 78


Gaeje

ze zijn sowieso zeer consumer gericht bezig daar bij apple...

Final cut pro gemold (of verminkt), geen non glossy schermen meer van het grootste type (damn! ik zat er al 4 jaar op te wachten) en nu misschien de mac pro. Makes sense vanuit business point of view, maar ze vergeten wie hen overeind heeft gehouden in de jaren 90. Zeer jammer

MaxxMark

Dat glossy heb ik ook gewoon nooit begrepen :(

Maar eerlijk is eerlijk, er zijn genoeg mensen die zich er niet aan storen. Ik vind het hinderlijk.

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Dell u3011. Uiteraard met antiglare en non glossy. Hoewel hij wel iets heeft van 'brilliance' (soort van kristal achtige fijnstructuur) is het velemalen minder hinderlijk dan in zo'n spiegel kijken :P

Maar nu ik dus een goede monitor heb, moet er eigenlijk nog een goede mac (pro) aan vast.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Waarom koop je met zo veel schijven gewoon niet een SAN of NAS? is toch veel sneller en schaalbaar?

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  2, 2011, 22:50:43
Correct.
Ik zit wel stiekem te kijken naar een oplossing om zoveel schijven op een andere manier aan te kunnen sluiten, heb er nu 15 actief aangesloten en nog 3 in raid. En zijn ook allemaal nodig, enige oplossing op dit moment zou een USB 3.0 convertor zijn met portmultiplier, daar zou ik er dan 5 van nodig hebben, maar dat is niet bepaald een handige oplossing.

Hoop dus gewoon dat ze dingen gaan combineren, of wel een rackmount case met uitbreidingssloten voor een normale prijs. Dan verkoopt het wel. Grootste nadeel van de macpro is dat ze 1. Behoorlijk duur zijn, maar wel waar voor het geld (begrijp me goed) en 2. Gewoon zo verdraaid snel werken dat je simpelweg niet upgrade zomaar.

Je ziet bizar veel oudere macpro's bv bij productie huizen staan, om de simpele reden dat ze gewoon nog optimaal werken. Als Apple een combimachine maakt die een paar units combineerd voor het pro segment en daar een wat lagere prijs aanhangt met Sandy bridge en dual CPU boards, dan denk ik dat ze ineens de hele markt moeten upgraden en dat het een groot verkoop succes is, nu wachten mensen gewoon op de SB uitvoeringen.
JBL PRX Power!

Gabor

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  2, 2011, 22:50:43
Correct.
Ik zit wel stiekem te kijken naar een oplossing om zoveel schijven op een andere manier aan te kunnen sluiten, heb er nu 15 actief aangesloten en nog 3 in raid. En zijn ook allemaal nodig, enige oplossing op dit moment zou een USB 3.0 convertor zijn met portmultiplier, daar zou ik er dan 5 van nodig hebben, maar dat is niet bepaald een handige oplossing.

Hoop dus gewoon dat ze dingen gaan combineren, of wel een rackmount case met uitbreidingssloten voor een normale prijs. Dan verkoopt het wel. Grootste nadeel van de macpro is dat ze 1. Behoorlijk duur zijn, maar wel waar voor het geld (begrijp me goed) en 2. Gewoon zo verdraaid snel werken dat je simpelweg niet upgrade zomaar.

Je ziet bizar veel oudere macpro's bv bij productie huizen staan, om de simpele reden dat ze gewoon nog optimaal werken. Als Apple een combimachine maakt die een paar units combineerd voor het pro segment en daar een wat lagere prijs aanhangt met Sandy bridge en dual CPU boards, dan denk ik dat ze ineens de hele markt moeten upgraden en dat het een groot verkoop succes is, nu wachten mensen gewoon op de SB uitvoeringen.

Misschien een USB3 kaartje (lacie heeft ze voor de mac geloof ik) en een paar keer de sharkoon 5bay raid box, maar dan als non raid ingesteld zodat iedere schijf apart wordt gemount en te vervangen is. Alleen wel even wachten tot de harddisk productie weer op gang komt en de prijzen dalen.

Qua mac pro zit ik met eenzelfde probleem, heb er 6 staan in een machinekamer, die hele infrastructuur valt weg met imacs, en zo zijn er nog vele anderen met eenzelfde probleem. Maar finalcut x was ook al een dikke middelvinger van apple naar de pro klant, ik verwacht nog wel wat stuiptrekkingen maar op den duur zal het einde verhaal zijn.

VlisChris

Quoteik verwacht nog wel wat stuiptrekkingen maar op den duur zal het einde verhaal zijn.

Ik vrees een beetje dat je daarin gelijk kunt hebben ja. Of ze moeten toch met een systeem op de markt komen om de echte pro klanten terug te winnen, maar anders gaat meer en meer richting een echt consumentenmerk met de kerntaken in de kleine electronica. Zou bijzonder spijtig zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

@raphie,
Omdat er bepaalde schijven ook in raid 0 staan voor snelheid ivm multicam video editing.
Daarnaast is er nog weinig sneller dan e-sata tenzij je de hoofdprijs wilt betalen, en ik heb geen zin om een paar duizend euro neer te leggen voor eenzelfde oplossing als ik nu heb.

In de nabije toekomst gaat er wel 1 tower het netwerk in, maar de hoeveelheid data die we soms wegstauwen is niet echt netwerk geschikt, tenzij we naar fiber overgaan en nogmaals daar voel ik nu weinig voor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Nou beetje vreemd allemaal, blaast hoog van de toren hoe belangrijk een Mac Pro wel niet allemaal is, maar 3K aan storage uitgeven is té veel?!?
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Gaeje on November  3, 2011, 09:40:45
ze zijn sowieso zeer consumer gericht bezig daar bij apple...

Final cut pro gemold (of verminkt), geen non glossy schermen meer van het grootste type (damn! ik zat er al 4 jaar op te wachten) en nu misschien de mac pro. Makes sense vanuit business point of view, maar ze vergeten wie hen overeind heeft gehouden in de jaren 90. Zeer jammer

Ze mollen helemaal final cut pro niet, ze mikken op een ander soort gebruiker. De prosumer markt is veel groter dan de 1% echte highend die nu het slachtoffer wordt. De meeste mensen die gillen over het 'verlies' van finalcut pro features zijn beter af met de nieuwe versie alleen te dom om dat in te zien omdat ze net als bij photoshop alle features willen hebben ook al gebruiken ze zelf nooit.

Verder denk ik dat de pro er nog niet uitgaat maar inderdaad nog maar 1 of 2 interne updates krijgt, De overgang naar thunderbolt maakt het mogelijk anders te denken over hoe je iets doet. Zullen er mensen zijn die hier slachtoffer van worden daar twijfel ik geen moment over maar dit is apple ze gaat ook hier voor de 80% prosumer en gaan daar aantallen maken. Apple gaat meer en meer gaat over aantallen om productie kosten te drukken en meer te bieden voor minder ook al blijven mensen hier gillen dat apple 4 keer zo duur is zie je bij meer en meer van hun producten dat juist de prijs/kwaliteit verhouden de andere merken in de problemen brengt en het steeds lastiger krijgen om het na te doen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

FCP is een nieuwe weg ingeslagen en NOG niet klaar voor bepaalde toepassingen.
Ik gok echter dat als ze nu MC in gang zetten en de API's beschikbaar stellen dat er wel eens een hele omslag kan plaats vinden.

En laten we eerlijk zijn, een veel grotere groep dan vroeger heeft gewoon maar een klein gedeelte van de mogelijkheden van FCP nodig, en dat zijn zeker geen hobbyisten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  5, 2011, 09:37:01
FCP is een nieuwe weg ingeslagen en NOG niet klaar voor bepaalde toepassingen.
Ik gok echter dat als ze nu MC in gang zetten en de API's beschikbaar stellen dat er wel eens een hele omslag kan plaats vinden.

En laten we eerlijk zijn, een veel grotere groep dan vroeger heeft gewoon maar een klein gedeelte van de mogelijkheden van FCP nodig, en dat zijn zeker geen hobbyisten.

Dat is wat ik bedoelde te zeggen, In normale apple stijl hebben ze iets teveel weg gehakt ook al is hun idee correct denk ik, Ze zullen dit herstellen en dan kan 99% er beter en goedkoper mee werken als hiervoor. Zelfde met hardware tegen de tijd de Pro er echt niet meer is is er een oplossing voor 99% van de mensen maar de 99% is dan wel 5x groter dan de oude 99% want de markt groeit. We hebben de zelfde angst gezien bij de overgang van os 9 naar osx en van powerpc naar intel en en en...

Verder is het niet APPLE die deze richting inzet maar de klanten, kijk maar naar de verkoop cijfers. Het zijn de klanten die inzien dat vaak een macmini server meer geeft voor hun dan een oude xserver of een snelle imac een macpro vervangt. Apple volgt hun markt niet andersom ook al denkt de 1% daar anders over.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Geef mij gewoon een krachtige desktop zonder monitor met een paar sloten en ik ben blij :D
MacPro of MacDesk whatever :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  5, 2011, 10:05:37
Geef mij gewoon een krachtige desktop zonder monitor met een paar sloten en ik ben blij :D
MacPro of MacDesk whatever :D

Dus als je sloten aan het eind van een thunderbolt kabel zitten is dat ook prima toch ?, Mensen vergeten dat
thunderbolt niet gewoon iets is als usb maar dat het niets anders is dan een manier om sloten extern te maken
en ze te kunnen daisychainen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.