Gaten boren - wie kan mij helpen?

Started by audiolover, November 2, 2011, 07:12:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Ik ben met een nieuw audiorack bezig en moet gaten van 16mm boren voor de staanders in 3.8cm dik mdf.

Woont er toevallig iemand in de buurt van Arnhem die een kolomboor of boorstandaard heeft die mij kan helpen?
Adres in de buurt van Aalsmeer ook welkom omdat ik daar vaak ben.

De benodigde fretboren heb ik eventueel zelf.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Arno P

Quote from: audiolover on November  2, 2011, 07:12:08
Ik ben met een nieuw audiorack bezig en moet gaten van 16mm boren voor de staanders in 3.8cm dik mdf.

Woont er toevallig iemand in de buurt van Arnhem die een kolomboor of boorstandaard heeft die mij kan helpen?
Adres in de buurt van Aalsmeer ook welkom omdat ik daar vaak ben.

De benodigde fretboren heb ik eventueel zelf.

Kan uit de hand denk ik....wel de bovenkant met schilderstape afplakken en tegen de onderkant een extra plank mdf klemmen

audiolover

Uit de hand zou kunnen maar mijn voorkeur gaat uit naar de nauwkeurige manier met een standaard of kolom.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

WilcoD

16mm kan prima met een vlinderboor uit de hand, zijn nog maar kleine gaatjes  :sarcasm:

rdv300b833

Goedenavond Audiolover,

dan woon ik nog geen 10 kilometer verderop (in Elst). Geen probleem om m'n boorstandaard te lenen; zal er echt niet van slijten....
Dus als je niet uit de hand wil boren; aanbod staat.

Ik zie dat je buizenbakken hebt. Er staat hier ook een goede buizentester (Hickock TV-7) als je daar behoefte aan hebt. De boorstandaard mag je even meenemen (ik verwacht hem spoedig terug); de buizentester blijft hier.

Met muzikale groet,
Reinout

Nahpets

Kijk, forumvrienden als Reinout daar heb je wat aan.

:worship:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

donaldk

De lichte boorstandaard die we vroeger met de Metabo gebruikten is nooit terug gekomen in de nieuwe schuur, maar hij schijnt nog ergens in het kasje te liggen hoor ik net, dus als de andere optie niet lukt en je weer in Aalsmeer bent, kun je even omrijden...

audiolover

Quote from: donaldk on November  4, 2011, 20:57:06
De lichte boorstandaard die we vroeger met de Metabo gebruikten is nooit terug gekomen in de nieuwe schuur, maar hij schijnt nog ergens in het kasje te liggen hoor ik net, dus als de andere optie niet lukt en je weer in Aalsmeer bent, kun je even omrijden...

Klinkt goed, past iedere boormachine in zo'n standaard? Mocht je hem inderdaad nog hebben hoor ik het graag. Dit weekend zit ik in de buurt.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

donaldk

Is inderdaad iets waar elke standaard boormachine hals in moet passen. Zou ook wel moeten want weet niet of de Metabo het nog doet de laatste machine die ik zag was namelijk een topcraft;-) Hopelijk is ie niet vastgeroest;-). Zat op de oude werkbank geschroeft, maar de nieuwe tafel hebben we heel gehouden, geen gaten in geboort.

Is een simpel ding, à la



maar wel met een veer erbij, echter geen tandheugel zover ik me herinner.

Op Marktplaats zie ik een nieuwe voor rond de drie tientjes http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/gereedschap-boormachines/494699392-standaard-voor-boormachine.html.

audiolover

Als het goed is heb ik voor maandag iets geregeld
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06