Voegt een DacMagic hoorbaar hier wat toe?

Started by twdi, October 31, 2011, 10:37:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twdi

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe set bestaande uit: cambridge audio 840A V2, 751BD, Kef Q700 en ben er erg tevreden over.
Mijn tv en mediaspeler zijn hier analoog op aangesloten en ook over de geluidskwaliteit daarvan, ben ik aardig verrast.

Ik vraag me nu echter af of ik nog een hoorbare verbetering zou krijgen wanneer ik de tv (philips 40PFL9705) en de mediaspeler (mede8er 500x) via een Dacmagic aan ga sluiten op de 840. De kosten daarvan lopen namelijk snel op richting de 600 euro voor een dacmagic incl kabels.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Raphie

ik hoop niet dat die wat toevoegt. (of weglaat)
JBL PRX Power!

twdi


paaj

De Philips zou redelijk goede analoge uitgangen moeten hebben (ook voor films via de mede8er) maar de kans is er zeker dat de DacMagic beter is. Niet echt veel over te zeggen behalve dat je het het best zelf even kunt proberen. Muziek zonder de TV wordt natuurlijk wel een stuk beter, zo'n mede8er zal weinig voorstellen dan denk ik.

Tweedehands komen ze redelijk vaak langs, en simpele kabels zijn genoeg om in ieder geval te kijken hoe het bevalt. Dat hoeft echt geen €600 te kosten.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Roger Black

Je hebt natuurlijk ook nog andere leuke dacs die wellicht wat minder kosten..

twdi

De Dacmagic kost zo'n 400 euro iig.
Het heeft denk ik niet zo'n zin om een heel goedkope te nemen, want dan kan ik volgens mij net zo goed de DAC's van de tv en mede8er blijven gebruiken.

Heb nu wel een min of meer breed geluidsfront omdat de TV zijn eigen speakers ook blijft gebruiken. Denk dat het in mijn ogen daarom zo verrassend klinkt.
Hoop niet dat de tv dat niet meer gaat doen als ik de digitale coax ga gebruiken.

FDLARRY

Quote from: twdi on October 31, 2011, 11:10:30
bedankt voor je nuttige toevoeging
Raphie drinkt altijd azijn in het weekend, niks van aantrekken.

Even serieus, als alles meezit heb ik deze volgende maand in huis, is voor mij de keuze geworden vanwege de koptelefoon uitgang, goeie dingen over gehoord en gelezen, nog niet zelf mogen luisteren, wordt dus een koop op de gok.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Raphie

Quote from: twdi on October 31, 2011, 11:10:30
bedankt voor je nuttige toevoeging
Ik was heel serieus, je wilt in principe dat een DAC accuraat vertaald? of het meerwaarde in je set heeft, durf ik zo niet te zeggen aangezien ik de DAC magic niet ken.
JBL PRX Power!

FDLARRY

Bij deze mijn excuses. Vraagje dan, ik wil de analoge ingang op de Nuforce gebruiken voor het aansluiten van mijn OPPO 95, ik ga ervan uit dat de Nufroce alleen het digitale signaal convert en als ie een analoog signaal aangeboden krijgt deze dan alleen doorgeeft, kan iemand mijn redernatie bekrachtigen? Vergeet te vertellen waarom ik dat wil, ik wil namelijk via de Nuforce naar mijn OPPO kunnen luisteren via de koptelefoon uitgang.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

twani

Quote from: FDLARRY on October 31, 2011, 14:11:27
Raphie drinkt altijd azijn in het weekend, niks van aantrekken.

Even serieus, als alles meezit heb ik deze volgende maand in huis, is voor mij de keuze geworden vanwege de koptelefoon uitgang, goeie dingen over gehoord en gelezen, nog niet zelf mogen luisteren, wordt dus een koop op de gok.


Hij drinkt het eerst op en pist het daarna uit.......

FDLARRY

Quote from: twani on October 31, 2011, 15:48:38
Hij drinkt het eerst op en pist het daarna uit.......
Meestal op maandag! ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

twani

Maar andere dagen zijn ook zomaar mogelijk, er is maar één voorwaarde: pis moet 't zijn! ;D

FDLARRY

Voor de rest is alles wel goed tussen jullie? :devil:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

twani

Natuurlijk wel, hij acteerd op de rand maar ik vind het verder niet vervelend, je moet kunnen uitdelen maar ook kunnen incasseren en soms is het verhelderend als iemand iets van een heel andere zijde belicht.....

jeepee

Een dac magic zal denk ik voor de mediaspeler zeker uitmaken.
Voor het tv signaal moet je wel oppassen dat het niet een fractie vertraagd en dan zal beeld en geluid niet synchroon lopen.
Ik heb dat gehad met tv signaal via de dac van mijn Harman Kardon 970.

riwi

Quote from: FDLARRY on October 31, 2011, 15:15:33
Bij deze mijn excuses. Vraagje dan, ik wil de analoge ingang op de Nuforce gebruiken voor het aansluiten van mijn OPPO 95, ik ga ervan uit dat de Nufroce alleen het digitale signaal convert en als ie een analoog signaal aangeboden krijgt deze dan alleen doorgeeft, kan iemand mijn redernatie bekrachtigen? Vergeet te vertellen waarom ik dat wil, ik wil namelijk via de Nuforce naar mijn OPPO kunnen luisteren via de koptelefoon uitgang.

Je kaapt iemand anders z'n thread :)

Maar aan de source schakelaar op de Nuforce te zien : "U", "D", "A", gok ik zonder de handleiding te hebben gelezen dat dit betekent dat je met die knop kan kiezen tussen USB, Digitaal en Analoge inputs van de Nuforce.

FDLARRY

Dus met het aangeboden analoge signaal van mijn OPPO doet hij niks anders dan doorgeven?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Dennis75

Ik heb ook de DacMagic. Ik heb mijn TV digitaal op de dacmagic aangesloten en van de dacmagic analoog
naar mijn Yamaha reciever. Dit geeft een beter geluid dan wanneer ik de tv analoog of digitaal.
op de reciever aansluit,
Ik weet niet wat het verschil is tussen mijn yamaha en jouw cambridge, qua dac bedoel ik.
Lijkt mij dat het zelfde geld voor je mediaspeler.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302