Optimaliseren Squeezebox Touch

Started by Shorty, October 29, 2011, 13:42:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

In de recensie van de SB Touch op Stereophile wordt verwezen naar een site waar uitgebreide instructies staan voor allerlei softwaremodificaties (en een aantal hardwaremods) die het geluid van de Touch verbeteren.
www.soundcheck-audio.blogspot.com/2011/01/soundchecks-squeezebox-touch-toolbox-20.html

Alle mods zijn eenvoudig ongedaan te maken, dus het risico is gering. Het gaat om zaken als het optimaliseren van verbindingen, het permanent in- en uitschakelen van analoge en digitale uitgangen, uitschakelen van WiFi, de USB-ingang veranderen in USB-uitgang, enzovoorts....

VrGr,

Bart J.

[edit: typo]

Nosferatu

Leuk. Iemand nog andere tips om de Touch naar een hoger niveau te tillen ? Ik kreeg van Alco de volgende link door:
http://www.squeeze-upgrade.com/logitech-lineaire-voeding-voor-squeezebox-touch-p-1572.html
Iemand daar ervaring mee ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Shorty

Quote from: Nosferatu on October 29, 2011, 13:46:21
Leuk. Iemand nog andere tips om de Touch naar een hoger niveau te tillen ? Ik kreeg van Alco de volgende link door:
http://www.squeeze-upgrade.com/logitech-lineaire-voeding-voor-squeezebox-touch-p-1572.html
Iemand daar ervaring mee ?

Kalman Rubinson schreef (in die recensie op Stereophile) over het gebruik van zo'n lineaire voeding:  "I couldn't discern any significant change in the Touch's performance with such a supply that I had built some years before, but I felt happier without another switching module in close proximity to the rest of my audio equipment."

VrGr,

Bart J.



J.S.

Die bobw-voeding doet het bij mij erg goed; zorgde voor eenzelfde upgrade als een aantal < 600,- DACs die ik geprobeerd heb (voor een fractie van de prijs). Verder heb ik ook permanent wireless uitgeschakeld en (voor nu) ook de digitale uitgang, totdat ik wat duurdere DACs ga proberen.

jvanhambelgium

Spijtig eigenlijk dat men bij Logitech nooit de Duet een "revamp" gegeven heeft. Dat is in mijn opzicht een kwalitieve potentiele betere speler door inherent minder mogelijke "storing" (vb aansturen van het schermpje op de Touch, krachtigere onboard cpu etc, minder EM-storing die kan instralen op de rest)

Een Duet met 24bit/196kHz mogelijkheden had mooi geweest. Nu moet ik altijd wat extra werk doen door bepaalde flacs van 24/96 naar 24/48 te brengen, wat de Duet "native" nog wel kan afspelen en wat uiteraard (al) prachtig klinkt!



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Wijx wondere wereld

Quote from: Shorty on October 29, 2011, 13:42:20
In de recensie van de SB Touch op Stereophile wordt verwezen naar een site waar uitgebreide instructies staan voor allerlei softwaremodificaties (en een aantal hardwaremods) die het geluid van de Touch verbeteren.
www.soundcheck-audio.blogspot.com/2011/01/soundchecks-squeezebox-touch-toolbox-20.html

Alle mods zijn eenvoudig ongedaan te maken, dus het risico is gering. Het gaat om zaken als het optimaliseren van verbindingen, het permanent in- en uitschakelen van analoge en digitale uitgangen, uitschakelen van WiFi, de USB-ingang veranderen in USB-uitgang, enzovoorts....

VrGr,

Bart J.

[edit: typo]


komt binnenkort een nieuwe versie uit volgens diyaudio.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Kingpin

Quote from: jvanhambelgium on October 29, 2011, 14:32:22
Spijtig eigenlijk dat men bij Logitech nooit de Duet een "revamp" gegeven heeft. Dat is in mijn opzicht een kwalitieve potentiele betere speler door inherent minder mogelijke "storing" (vb aansturen van het schermpje op de Touch, krachtigere onboard cpu etc, minder EM-storing die kan instralen op de rest)

Een Duet met 24bit/196kHz mogelijkheden had mooi geweest. Nu moet ik altijd wat extra werk doen door bepaalde flacs van 24/96 naar 24/48 te brengen, wat de Duet "native" nog wel kan afspelen en wat uiteraard (al) prachtig klinkt!
Helemaal mee eens. gewoon 2 extra versies was beter geweest:
- 1 versie zonder dac met highres passthrough
- 1 versie met minimaal 24/96 support zonder downgrade wat nu het geval is

Heb een Touch besteld anders had ik m'n Duet destijds wel gehouden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

zoldar

maak er alweer een paar maanden gebruik van. wireless uit, alle uitgangen behalve digitale uit en flac decoderen op de server ipv op de touch. geeft zeker een verbetering en de touch speelt nu mijn cd loopwerk weg.

ik krijg alleen de usb output niet aan de praat met mijn MF Vlink async usb. al met al een erg praktische, goede en goedkope oplossing voor je digitale muziek collectie.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Dirk

Quote from: zoldar on October 30, 2011, 19:19:09
ik krijg alleen de usb output niet aan de praat met mijn MF Vlink async usb. al met al een erg praktische, goede en goedkope oplossing voor je digitale muziek collectie.
ik kan me vergissen (is al een tijdje geleden dat ik hem had), maar die USB op de Touch is toch alleen bedoeld om files in te lezen van een host/geheugen ?
digitale uitgangen zijn er enkel via SPDIF en toslink...dacht ik 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Wijx wondere wereld

officiel werkt de USB idd alleen als ingang, maar als je googled kun je zien dat Squeezebox op Linux draait en dus aan te passen is. Er staan verhalen op internet waarbij ze de USB nu ook kunnen gebruiken als uitgang.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

zoldar

ik kan best proberen of de usb out functie werkt. mijn dac heeft ook een usb ingang.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

PietB

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=82110

Dit draadje, ik heb het ook geprobeerd maar bij veel dac's geen succes

WonkaBar

Kan niet anders zeggen dan dat ik heel blij ben met de Touch. Klinkt goed (in mijn geval samen met de DACMagic), Zeer gebruiksvriendelijke interface
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes

zoldar

de vraag om meer neer te leggen is moeilijk te beantwoorden....(als je er een dac achter hebt hangen)
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Isflicka

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Wijx wondere wereld

die wil nog niet werken bij mij. Ik krijg na installatie een wit scherm en daarna niets meer. Dus nog even geen optimalisatie
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

J.S.

Bij mij lijkt 3.0 toch wel flinke winst opgeleverd te hebben t.o.v. 2.0; is echter moeilijk vergelijken, maar ik ben er tevreden mee.

Nelis6

@ Wijx wondere wereld
Had ik ook..

Echter doet de hij het wel, alleen staat het scherm definitief uit. Je kan alleen deze optie weer aanzetten en dan doet hij het gewoon!

Gr, Niels
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Wijx wondere wereld

ah op die manier, hoe gaat ie weer aan?  :-X

Squeezebox Touch zonder Touch is toch ook een beetje nutteloos?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

evilniek

Quote from: Wijx wondere wereld on November  4, 2011, 11:31:42
ah op die manier, hoe gaat ie weer aan?  :-X

Squeezebox Touch zonder Touch is toch ook een beetje nutteloos?

Typ tt -x, dan gaat IE weer aan of uit.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Nelis6

Tja zo kan je het ook bekijken  :P

HHij geeft echter aan in zijn verhaal dat hij er vanuit gaat dat je het via de webbrowser bedient met je ipda iod.

Dan heb je de touch niet nodig en het zou beter geluid geven als je het scherm uitzet. Als je die stelling zo los leest dan lijkt het een beetje onzin, maar als je het hele verhaal leest, dan lijkt er wel logica in te zitten.

Ik vond het iig leuk om uit te proberen.

Ik heb het scherm alleen wel weer aangezet, niet voor de touch, maar om op te kijken!
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Wijx wondere wereld

Quote from: evilniek on November  4, 2011, 20:00:19
Typ tt -x, dan gaat IE weer aan of uit.

thanks het werkt! Leuk spelen de komende tijd
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun