Rockford Fosgate driver gevonden op zolder - De moeite om een kast voor te maken

Started by ssimons, October 29, 2011, 11:34:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ssimons

Bij het opruimen van de zolder heb ik nog een (in perfecte staat) Rockford Fosgate P212S4 driver gevonden.
Nu vroeg ik me af of het de moeite loont om hier een behuizing voor te bouwen..
Het gaat om deze woofer:

http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?item_id=91809&locale=en_US

Had 'm graag eens door winisd gehaald maar heb even geen windows computer in huis :(
Ik dacht eventueel aan een (relatief kleine) gepoorte kist.

Wat de versterking betreft heb ik 2 mogelijkheden;

- Passief :)
- caraudio amp. (180w rms bij 4ohm)

Wat denken jullie, valt hier nog wat leuks mee te doen of niet?

Bart_M


mausie

als je hem toch heb liggen, bouw er maar een kastje omheen. Heb best lang met een 12" boston car sub gedraaid in huis.

Nog langer geleden had ik 2 12" cerwin vega op mijn kamertje staan op een soundstream reference 300 aangesloten op een super simpel 5-7 ampere voeding (veel te weinig, maar het speelde niet verkeerd.

Zou gewoon een gesloten kast maken van zo'n 30-40 liter, kan denk niet veel fout aan.
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

Bart_M

30 liter gesloten of 60 liter basreflex geeft een aardig resultaat.

ssimons

Ik zou gaan voor een basreflex, een gesloten kist met TC sounds LMS-R 15 & hypex ds 8 heb ik al staan :)

Heb even bootcamp geinstalleerd dus kan weer aan de slag met winisd.
Ik kom uit op een kist van 120 liter netto, bij een tuningfrequentie van 22,5hz liter als ik een beetje diepgang wil.. (-3db van 22hz).
de poort zou dan 20 cm lang zijn bij een diameter van 8cm (heb ik nog liggen). maten kast: 80 hoog x 45 X 45 + 5 cm voor de voetjes. Downfiring..

Wat denken jullie.. zou dit klinken? (maak 'm passief, dus versterker kan gelijk wat zijn..)

mausie

probeer het maar ;)

vindt 120 liter best veel. wordt je kast zo groot van :hehe:

Is de driver normaal een free to air model?
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000