ITC Home Theater haalt SOS naar Nederland....

Started by J.A.F._Doorhof, November 11, 2003, 19:45:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

jaco

Quote from: ub4b on November 21, 2003, 18:23:39
Ik wil jullie pret niet bederven en zeker geen dwarsligger zijn, maar ......

..

In dit geval eerst zien (of beter : uitmeten) dan geloven .... vandaar dat ik met veel plezier de reviews zal lezen als ie er komt. Als je dit ding reviewed, zeker nameten, uittesten in een stedelijke omgeving en vooral letten op wat het met de dynamiek doet  ;D

Fred,
Hierover ben ik het met je eens. Ik geloof wel in de theorie, maar inderaad zou het wel fijn zijn als je de uitwerking met eigen ogen kan zien in een before en after meting en dan liefst nog in verschilende setups.
Zoals al gezegd, zal dat ook wel goed zijn voor het product (mits het doet wat beloofd wordt)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Del member

#26
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 21, 2003, 21:01:49
Hi,

De 8024 was een apparaat dat voor iets heel anders bedoelt was ...

Inderdaad, ik heb enkele lesgevers in een een danscentrum gelukkig gemaakt door met de 8024 daar aan de slag te gaan en een goede correctiecurve te vinden voor hun uit 8 speakers bestaande systeem. Na een week krijg ik erg positieve reacties en de verbetering is duidelijk hoorbaar. RTA is mooi meegenomen maar ze apprecieren vooral de limiter, zodat ze voor bepaalde lesgevers kunnen zeggen : ik wil niet dat het geluid luider staat dan 105dB en dat kan dus met de 8024 en een dB meter. En zo'n 31 bands equiliser beats de analoge schuivertjes op veel mengpanelen  ;D

De 8024 was een mooie les wat RTA al dan wel en niet kan, vooral een les over valkuilen (o.a. van het forum maar ook van alles-in-een oplossingen). Tot de high-end zou ik het niet rekenen, maar in de PA wereld kan het een mooie aanwinst zijn, nu ja, daar liggen de eisen ook anders. En PA hoeft zeker niet slecht te klinken  ;D

Alles bijeen een leerrijke ervaring en uiteindelijk voor iedereen win-win oplossing.

SiR-ROUND

Okay Frederic,

Das mooi duidelijk, ik ben dan nu ook blij dat ik niet weer dezelfde weg hoef te bewandelen.

Voorlopig red ik me ook wel zonder subwoofercorrectie.

Eerst gebruikerservaringen van de SOS...

thommy

Quote from: garmtz on November 14, 2003, 09:02:22
Wat een gaaf ding! Inderdaad een 'must'! Ik zou hem zo kopen, als ik niet wist dat Lexicon binnenkort wel room-correction zal gaan aanbieden in de MC-12.

Hehe, gaat er straks ook op de Halo C-1 komen.
Hopelijk ook op de C-2 want dat is nog niet duidelijk.

Toch ook nog maar eventjes wachten voor mij dan ;)

anders ziet het er wel een zeer tof toestelletje uit als het tenminste de verwachtingen waar maakt 8)

Mvgr
Yves.

Bart_M


J.A.F._Doorhof

Ik heb ze gemailed of ze zonder voeding te leveren zijn, volgens mij zijn ze daar over aan het nadenken, heb nog niets gehoord :D.
Zal ze dinsdag nog eens mailen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview