ITC Home Theater haalt SOS naar Nederland....

Started by J.A.F._Doorhof, November 11, 2003, 19:45:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

We hebben denk ik weer een heel leuk product dat we naar Nederland gaan halen.

We zijn importeur geworden voor de SOS.
SOS staat voor Subwoofer Optimizer System.

Wat is het ?
Het is een klein kastje dat je plaatst tussen de pre-amp en de subwoofer.
Bij de SOS krijgt u een kabel met een microfoon.
Gedurende 2 minuten stuurt de SOS testsignalen naar de subwoofer en stelt aan de hand van deze resultaten uw SOS in voor een strakkere bas weergave.

Met de SOS is het voor het eerst mogelijk om roomcorrectie wat u normaliter alleen vindt in dure pre-amps ook op ELKE andere receiver of processor te gaan gebruiken en dat voor een op zich lage prijs.

Normale verkoop prijs is Nederland wordt :
€ 375,00.

Voor de eerste order kunnen we ze eenmalig aanbieden voor : € 325,00.
Dit is inclusief de kabels en de meetmicrofoon.

Volgens de Stereophile guide to the home theater van December is de SOS een verplichte aanschaf voor mensen met een actieve subwoofer die een strakkere bas weergave willen hebben.


Schrijf nu in voor de powerbuy, de powerbuy stopt op volgende week Donderdag 20 November.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

mijn sub is aangesloten via hi-level,ik denk dat het dan niet werkt ::)

J.A.F._Doorhof

Als je een gewone sub kabel gebruikt dan wel, als je je sub als een passieve sub gebruikt dan niet.

MvrGr.
frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

hij is wel aktief hoor maar aangesloten via high level.
lijkt me wel een leuk gadget.

J.A.F._Doorhof

Dat lijkt me dan geen probleem.
Het is zo ver ik kan bekijken een fantastisch product voor iedereen die een sub heeft, het nut van sub EQ-ing en Room-EQ-ing wordt zeer onderschat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Wat een gaaf ding! Inderdaad een 'must'! Ik zou hem zo kopen, als ik niet wist dat Lexicon binnenkort wel room-correction zal gaan aanbieden in de MC-12.

J.A.F._Doorhof

Same here.
De G68 heeft room correctie, maar ik kon de verleiding niet weer staan om het apparaat toe te voegen aan ons assortiment.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Tja, niet iedereen heeft een Tag, Meridian, Lexicon processor... ;)  Perfecte oplossing voor 99% van de HT-freaks lijkt mij!

RubenP

Dat ik dit nu pas zie  :-[
En wat erger is, helaas even geen geld :P

Ik lees hier erg positieve geluiden, maar ik zou het waarderen als er een (onafhankelijke) recensie komt (bv van Bjorn, Garmt, SpaceBass etc)

En wat extra uitleg over wat room coorectie op de sub precies doet (bv grafiekje met voor en na)

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

garmtz


patrick_vdb

Hi,

Ziet er idd interessant uit dit syteem. Voor mensen die geintresseerd zijn in de handleiding klik hier.

Heeft er al iemand "gespeeld" met deze filter?

Mvrgr

Patrick

ps. wordt íe hier met een passende adaptor geleverd?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik zal zeker gaan kijken dat er een goede adaptor bij komt, ik zal ze waarschijnlijk bestellen (of proberen te bestellen) zonder powersupply.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ


bmateijsen

Heel interessant product.... ik ben zeer benieuwd naar de resultaten..

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Hi,

Vandaar mijn eerste vraag, gebruik je een sub kabel.
Sommige subs hebben een speciale input voor een monokabel die ze high-level input noemen, dit veranderd NIETS voor de unit zelf aangezien hij VOOR de sub zit en tussen de interlink.

Als je een high-level input gebruikt in de vorm van speakerkabels (passieve sub) dan gaat het verhaal niet op.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

ik heb dus een actieve sub(storm) en ik gebruik dus de high level input(de speaker uitgangen vanaf de amp dus).
ik moet dan dus echt de lowlevel kabel gaan gebruiken icm de sub uitgang.

SiR-ROUND

Ik ben zeker geintresseerd, helemaal nu de deal met de 8024 niet door lijkt te gaan. Ze hebben er op hert werk ooit 1000+ eurie voor betaald en willen hem vast niet wegdoen voor ca. 125...

Maar ik ben wel eerst benieuwd naar je bevindingen Frank, voordat ik zoites aanschaf, het klinkt te mooi om waar te zijn zo'n alles in 1 oplossing in the box...

jaco

Sir,
Je moet wel bass management gebruiken zodat alle laag naar je sub toe gaat. Omdat het ding natuurlijk alleen maar op je sub kanaal aangesloten is. Als je speakers hebt staan die zonder problemen 30 Hz weergeven, dan zou je daar ook weer problemen kunnen krijgen met room modes.

Maar het ziet er op papier goed uit, en het moet natuurlijk ook goed te doen zijn. Een DSP die dit berekeken kan is wel te betalen.

Ik ben benieuwd.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

SiR-ROUND

Jaco,

Ik geloof in small speakers, puur omdat ik weet dat mijn LX-en theoretisch op het -3 dB punt nog 30 Hz weer moeten kunnen geven... En LX-en zijn geen echte fullrange speakers dus.

De Yammie zet zijn kantelpunt met de smallstand op ongv. 45 Hz, mij wat te hoog nog maar het is niet anders... In de toekomst denk ik dat 40 wel een mooie aansluiting zal geven met de Eton...

Maar goed het is dus idd de bedoeling om echt sublaag door de sub te laten weergeven...

Maar ik ben ook zeer benieuwd...

Del member

Quote from: SiR-ROUND on November 17, 2003, 22:10:02
Ik ben zeker geintresseerd, helemaal nu de deal met de 8024 niet door lijkt te gaan. Ze hebben er op hert werk ooit 1000+ eurie voor betaald en willen hem vast niet wegdoen voor ca. 125...

Maar ik ben wel eerst benieuwd naar je bevindingen Frank, voordat ik zoites aanschaf, het klinkt te mooi om waar te zijn zo'n alles in 1 oplossing in the box...

In mijn set werkt de 8024 slecht omdat de AutoQ gewoon niet genoeg tijd neemt en bij de minste auto die passeert alweer andere resultanten.

2 minuten lijkt me alweer niet erg lang, en gezien de SOS geen display heeft, hoe kan je nu effectief zien dat het ding niet telkens een andere correctiecurve intern berekent ? RTA werkt pas als je lang genoeg meet zodat je statistisch gemiddelde met de werkelijkheid gaat overeenstemmen.


jaco

Quote from: ub4b on November 21, 2003, 09:40:24
2 minuten lijkt me alweer niet erg lang, en gezien de SOS geen display heeft, hoe kan je nu effectief zien dat het ding niet telkens een andere correctiecurve intern berekent ? RTA werkt pas als je lang genoeg meet zodat je statistisch gemiddelde met de werkelijkheid gaat overeenstemmen.

Er zijn miljoenen mensen die simpelweg geloven wat wordt geschreven, waarom jij nu niet  ;)

Ik denk dat je een RTA software pakket er naast zult moeten hebben om te kijken wat voor en na is.
Ik neem ook aan dat Frank dat wel gaat doen zodra hij binnen is, en mogelijk nog wat meer mensen zodat je dan met duidelijke graphs kan zien wat het ding in verschillende ruimtes kan doen.
Er mag bij mij wel gemeten worden naast de Room-EQ van Meridian. Die doet niet echt veel aan pieken, maar probeert het lange uitsterven van tonen tegen te gaan.

Ik denk dat meerdere meet sessies met een grafiekje ook marketing technisch wel goed zullen zijn.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

2 minuten is lang genoeg voor een goede test.
Met een RTA meting doe ik het in gemiddeld 1 minuut.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

Quote from: jaco on November 21, 2003, 12:48:01
Er zijn miljoenen mensen die simpelweg geloven wat wordt geschreven, waarom jij nu niet  ;)

Ik wil jullie pret niet bederven en zeker geen dwarsligger zijn, maar ......

Ben de vorige keer ook in de val gelopen van de hype die rond de Behringer 8024 werd gebouwd. Dit toestel werd onterecht de hemel in geprezen. Het toestel is OK in een ruimte met weinig externe invloeden. In alle andere gevallen heb je een echte RTA nodig ter vervanging van de auto-q maar daar werd geen woord over gerept.

In dit geval eerst zien (of beter : uitmeten) dan geloven .... vandaar dat ik met veel plezier de reviews zal lezen als ie er komt. Als je dit ding reviewed, zeker nameten, uittesten in een stedelijke omgeving en vooral letten op wat het met de dynamiek doet  ;D





J.A.F._Doorhof

Hi,

De 8024 was een apparaat dat voor iets heel anders bedoelt was, bij mij werkte het perfect zonder ten koste te gaan van de dynamiek, bij andere mensen werkte het niet naar behoren.... we zijn toen ook gestopt met de unit.

De SOS is speciaal ontworpen voor Sub gebruik.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Quotebij de minste auto die passeert alweer andere resultanten.

Auto's die heb je toch niet 's nachts? ;D

Om de werking van de SOS te checken zal je dus aan een echte meetopstelling moeten implementeren...

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview