Star Trek: The Next Generation blu-ray!

Started by roland p, October 27, 2011, 10:37:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: MaxxMark on July 30, 2012, 20:19:11
En op die grond zou je het dan weer wel moeten kopen :P

Nou er is veel werk gedaan aan de touch up. Ik heb een stuk van de making-of gekeken en ze hebben er echt wel veel werk van gemaakt. Hele sterrenhemels zijn opnieuw gemaakt inc pans daarin. Voor vrijwel alle scenes is het orginele film materiaal opgeduikeld. Special effects van toen zijn opgefrist zonder de integriteit van het orgineel schade aan te doen. Er wordt ook verteld dat er door fans veel gevraagd is om een 16x9 versie, maar uitgelegd dat dat gewoon niet kan zonder het orgineel schade aan te doen. Ondanks dat geschoten is met 16x9 zijn de special effects in 4x3 gedaan orgineel. Een open-matte 16x9 versie zou niet zijn wat de makers met shots in gedachten hadden toen ze het schoten, nog afgezien van het ontbrekende beeldmateriaal van de special effects links en rechts.

Ik denk niet dat er voor een 4k versie nog veel meer uitgehaald kan worden.

riwi

Quote
Dear Star Trek Fans,

We have discovered an anomaly in the English 7.1 DTS Master Audio track in our Star Trek: The Next Generation Season 1 Blu-ray Box set. There are some episodes that inadvertently had their front channel designations incorrectly mapped, resulting in an undesired playback experience when listening to them in a 7.1 or 5.1 Surround Sound environment.

We are quickly working to remedy the situation. Replacement discs (Disc 1, 3 and 4) will be made available free of charge. Please email phe.stng@bydeluxe.com for details regarding the replacement program. You may also call 877-DELUXE6 (877-335-8936) between 8am to 6pm Pacific, Monday-Friday.

We strive to provide our fans the best Blu-ray experience possible and sincerely apologize for this inconvenience.

Taken from: http://www.tvshowsondvd.com/news/Star-Trek-Generation-season-1-bd-replacement/17303#ixzz228PWTFKB

roland p

Quote from: riwi on July 30, 2012, 21:13:25Een open-matte 16x9 versie zou niet zijn wat de makers met shots in gedachten hadden toen ze het schoten, nog afgezien van het ontbrekende beeldmateriaal van de special effects links en rechts.
Mee eens, bij een 16x9 versie heb je waarschijnlijk kans dat acteurs opeens in beeld komen waar ze niet in beeld hadden moeten zijn. Dat soort dingen. Maar het argument voor de special effects snap ik niet helemaal, die deden ze immers toch al helemaal over?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

riwi

#78
Quote from: roland p on July 30, 2012, 22:16:43
Mee eens, bij een 16x9 versie heb je waarschijnlijk kans dat acteurs opeens in beeld komen waar ze niet in beeld hadden moeten zijn. Dat soort dingen. Maar het argument voor de special effects snap ik niet helemaal, die deden ze immers toch al helemaal over?

Kennelijk zijn sommige special effects alleen digitaal opgepoetst. Dwz het orgineel gebruikt, extra wolkjes toegevoegd, mooiere sterrenhemel erachter en klaar. Dan mis je dus delen links en rechts. Tenzij je alles links en rechts opvult met sterrenhemel  ;D

MaxxMark

Had ook al gelezen en gezien dat ze er veel werk van hebben gemaakt. Ik heb uiteraard wel ST:TNG The Next Level (met 3 voorbeeld ep's) gekocht. En die was wel erg fijn!

Het is absoluut een flinke vooruitgang!

En begrijp inderdaad ook wel dat ze niet voor 16x9 zijn gegaan.  Al had het wel leuk geweest als gewoon beiden hadden. Een optie om het 4:3 of 16:9 te zien. Maar daar zal BR wel weer niet goed in voorzien...

Ik ga nog eens even hard nadenken, de BR's zullen de komende jaren nog wel leverbaar zijn. Dus ik wacht gewoon nog even.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com



Ronald-de-boer

Quote from: riwi on August  1, 2012, 22:06:46
Duh ;) dat stond hierboven ook al ;)


Tja dat heb je wel eens...... een off dag  ::)



MaxxMark

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

StefaanD

Hier ook, september en oktober worden zowieso dure maanden met James Bond BD, Hitchcock en ook nog eens dienen vent met zijn zweepte  :D

roland p

Seizoen 1 & 2 zijn inmiddels te koop. Heeft iemand ze al aangeschaft?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

addy

Heb de Next Generation nog compleet zgan liggen op dvd, 1 maal bekeken, en das meer dan genoeg, vond er in totaal niet zo veel aan.
Dus iemand mag een redelijk bod doen.

Fox

Quote from: roland p on February  1, 2013, 22:34:11
Seizoen 1 & 2 zijn inmiddels te koop. Heeft iemand ze al aangeschaft?

je 2e hands via MP.

beeld en geluid top.

beeld is naar mijn mening soms wel te gedetaileerd voor het bronmateriaal, want je ziet foutjes in make-up kostums en sets ;-)

roland p

Quote from: Fox on February 16, 2013, 10:20:21
beeld is naar mijn mening soms wel te gedetaileerd voor het bronmateriaal, want je ziet foutjes in make-up kostums en sets ;-)
Oei!
Ik heb ook wat screenshots gezien en dan zie je hoe lelijk die stoelen van de enterprise gestikt zijn :)
Toch lijkt het me wel een mooie upgrade t.o.v. de dvd versie. Dat zag er uit als een videoband.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Kjelt

Probleem is dat de CGI uit de jaren 80 nou niet echt geweldig waren, alle CGI is dus ^%&^%$&$ maar ach voor de echte liefhebbers.......

roland p

Quote from: Kjelt on February 16, 2013, 14:49:56
Probleem is dat de CGI uit de jaren 80 nou niet echt geweldig waren, alle CGI is dus ^%&^%$&$ maar ach voor de echte liefhebbers.......
De CGI hebben ze opnieuw gedaan voor de blu-ray versie.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Kjelt

Quote from: roland p on February 16, 2013, 16:09:15
De CGI hebben ze opnieuw gedaan voor de blu-ray versie.
Bij TOS wel maar bij TNG ook? Ziet er nog steeds niet geweldig uit  :(

Kjelt

Ik zie het hier al, ze hebben sommige CGI vervangen door nieuwe renders en andere alleen maar opgeschoond, dus de starship zelf gebruiken ze het originele footage maar door algoritmes krijg je een iets beter contrast en details te zien maar bv een planeet hebben ze opnieuw gerendered. Beetje vaag dus wat je nu precies krijgt.
http://thewertzone.blogspot.nl/2012/07/remastering-star-trek-next-generation.html
QuoteThe same shot from the new Blu-Ray version. The original, low-res planet bitmap has been replaced by a 3D CG model, based on the original but far more detailed. The Enterprise is actually the exact same shot as in the original episode, with the extra detail emerging from the original film footage rather than any modern enhancements

morca

Quote from: Kjelt on February 16, 2013, 16:38:52
Bij TOS wel maar bij TNG ook? Ziet er nog steeds niet geweldig uit  :(
TOS is met een andere camera opgenomen,sommige oude film zijn beter als jaren 90 film en serie,s.
Ik heb als star trek fan ooit het eens opgezocht.
TNG kan niet echt mooi worden ivm de camera waar het mee is opgenomen.

Linkje heb ik niet meer is al een poosje terug,dan moet je zelf even googlen hoe het zit.

Kjelt

Quote from: morca on February 16, 2013, 17:04:36
TOS is met een andere camera opgenomen,sommige oude film zijn beter als jaren 90 film en serie,s.
Ik heb als star trek fan ooit het eens opgezocht.
TNG kan niet echt mooi worden ivm de camera waar het mee is opgenomen.
Linkje heb ik niet meer is al een poosje terug,dan moet je zelf even googlen hoe het zit.
Ja daar kan ik me iets van herrinneren maar dat verklaart de grain en noise maar niet waarom ze de CGI maar gedeeltelijk opnieuw hebben gedaan, dat is gewoon een kosten/baten analyse geweest. De planeten hadden ze voor TOS al gemaakt dus die waren goedkoop te herbruiken maar een compleet 3D model van de Enterprise uit TNG zal wel heel wat kosten. Wel jammer.


Fox

Quote from: morca on February 16, 2013, 19:23:48
Idd,maar serie 1 was wel beter als de dvd imo,alleen die grain en noise blijft idd,vind ik ook jammer.

Dus jij bent ook een fan van de oud Patton, Predator en Gladiator release?

Of weet je gewoon niet wat filmgrain is...

BTW Star Trek heeft geen noise, maar filmgrain.

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

morca

Quote from: Fox on February 17, 2013, 10:28:10
Dus jij bent ook een fan van de oud Patton, Predator en Gladiator release?

Of weet je gewoon niet wat filmgrain is...

BTW Star Trek heeft geen noise, maar filmgrain.
grain  ;)