Star Trek: The Next Generation blu-ray!

Started by roland p, October 27, 2011, 10:37:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Nou ik zal ook wel niet veel horen want ik heb ook me oren een beetje dicht zitten we hebben hetZelfde probleem
,ik heb geen vriendin dus weet ook niet of ze er blij mee is  :clapping:

MaxxMark

Iemand heeft mn BR gekaapt :( hij zou vorige week vrijdag binnen komen en is nog steeds niet binnen.

Ik moet mezelf weerstaan om de BR niet ergens te downloaden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

skyfox

Quote from: Kjelt on February  8, 2012, 21:46:56
Het klonk wel goed maar ik heb er niet echt op kunnen letten, ik ben behoorlijk verkouden en een ontevreden vriendin naast me lijdt ook behoorlijk af.  :D

Hoe kan ze nou ontevreden zijn? Je hebt ST:TNG op de beeldbuis! Zou mijn vriendin zeer tevree mee zijn ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

blue-eyes

Quote from: Kjelt on February  8, 2012, 21:46:56
.... ik ben behoorlijk verkouden en een ontevreden vriendin naast me lijdt ook behoorlijk af.  :D

Begrijp ik het goed dat je vriendin ontevreden is wegens jou verminderde prestaties (veroorzaakt door een verkoudheid) waar door je wel wilt maar niet kunt?

:D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on February  9, 2012, 15:42:53
Begrijp ik het goed dat je vriendin ontevreden is wegens jou verminderde prestaties (veroorzaakt door een verkoudheid) waar door je wel wilt maar niet kunt?
:D :D
Dat is weer een ander verhaal  :D we zijn nu met ST TNG bezig en dat kan ze nou ook niet echt waarderen  ;)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Jammer dat het materiaal 4:3 is, ondanks dat het op film geschoten is. Ik had stiekem minstens 16:9 verwacht. Het is verder zo mooi geconserveerd en gerestaureerd dat je erg goed ziet dat de effects niet erg special meer zijn ;) en je ziet nu in "HD" wel heel erg goed de bordkartonnen scenery en opgeplakte make up... begrijpelijk, maar ook jammer.

blue-eyes

Ik twijfel elke keer om de series te kopen, als ze in de aanbieding komen moet ik het maar doen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

addy

Quote from: addy on December 29, 2011, 19:50:58
Heb deze complete serie voor de winter gekocht, maar valt bar tegen.
Zijn met het 3e jaar bezig maar der zit werkelijk geen spanning in, in geen enkele aflevering.
Heb spijt van de aankoop, geef mij Voyager maar.

Inmiddels 4e jaar, en de zin om te kijken wordt groter, vrouw vind het nu ook leuk,
vanavond effe een trekkie kijken schat ?
Karakters en verhalen worden beter.

Nosoforos

Er zit een sterk stijgende lijn in de serie, de eerste twee seizoenen zijn erg matig (een geluk dat de serie nog verder mocht worden gemaakt) maar daarna neemt het aantal sterke afleveringen flink toe.

MaxxMark

Enige wat jammer is (overigens bij alle startrek series) is dat afleveringen eigenlijk totaal out of order gekeken kunnen worden. Natuurlijk is er voor de die-hards heel ver weg een globale rode draad te volgen, maar in principe zijn het allemaal losstaande afleveringen. Ik hoopte dat dat wat zou veranderen bij bijvoorbeeld ST:Enterprise en daar werd het wel beter, tot de serie gecancelled werd..

Wat mij betreft mogen ze na de volgende ST film wel weer een ST Serie proberen!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Quote from: MaxxMark on February 12, 2012, 03:52:20
Enige wat jammer is (overigens bij alle startrek series) is dat afleveringen eigenlijk totaal out of order gekeken kunnen worden. Natuurlijk is er voor de die-hards heel ver weg een globale rode draad te volgen, maar in principe zijn het allemaal losstaande afleveringen.
Op zich mee eens echter ik vermoed dat als ze het anders hadden gedaan de meeste series veel eerder al gecancelled waren. Vergelijk het met bv de X-files, een heel groot deel van de kijkers keek zo nu en dan een aflevering. Bij ST is er natuurlijk een harde kern kijkers maar die zijn en waren niet genoeg om een serie in leven te houden (Enterprise hebben ze het geprobeerd en bleek te klein) en laten we eerlijk zijn ook niet echt interessant voor de meeste commerciele bedrijven als doelgroep om hun producten te slijten.

jowi

Quote from: MaxxMark on February 12, 2012, 03:52:20
Enige wat jammer is (overigens bij alle startrek series) is dat afleveringen eigenlijk totaal out of order gekeken kunnen worden.
Je zegt het goed, KUNNEN worden. Maar dat is toch altijd zo? Als jij ze op VHS hebt, kun je ze toch ook door elkaar zien? op de werkelijke Bluray zullen ze ongetwijfeld op de juiste chronologische volgorde staan in de menu's.

Verder hadden de omroepen er destijds, net als nu, trouwens ook een handje van om alles maar door elkaar uit te zenden, dus wat je toen gezien hebt hoeft ook niet perse correct te zijn. Al heb ik het idee dat het nu erger is, nu zie soms afleveringen van verschillende seizoenen direct achter elkaar van series, echt heel vervelend.

Kjelt

Quote from: jowi on February 12, 2012, 10:18:53
Je zegt het goed, KUNNEN worden. Maar dat is toch altijd zo?
Zoals ik het las was zijn punt dat hij liever een seizoen aaneensluitend lang en uitgediept verhaal had gewild, zeg maar zoiets als "The Wire" of "The Shield" doen met hun series.
Zeg maar meer Fringe achtig alhoewel die ook vaak losse afleveringen er tussen stoppen die niets aan het grote verhaal bijdragen.

jowi

Ja op zo'n manier... nou ja feitelijk is de rode draad natuurlijk 'a 5 year mission to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no man has gone before' :D

Nosoforos

Ik vind dat nou juist het leukste, dat het allemaal losse verhaaltjes zijn. Daardoor kijk ik nog wel eens los een aflevering (toch ook een stukje nostalgie), terwijl ik dat nooit zou doen als het een lang doorlopend verhaal zou zijn. Er zit wel een beetje een lijn in hoor, personages bouwen wel voort op wat ze meemaken. En je hebt natuurlijk Q die in feite de hele serie start en ook weer afsluit.

morca

7 jaat to boldly go where no man has gone before toch?
Blijft een superserie met idd Q als rode draad van de eerste tot de laatste.

MaxxMark

Inderdaad ik had meer rode draad willen zien.

Vaak was het zo dat het de rode draad heel erg ver te zoeken was. Ja er gebeurde globaal wat, 
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
, maar het was ook vaak zo dat je dacht "ah nu gebeurt er wat leuks" dat het dubbel/tripple afleveringen zijn die ergens naar toe werken, waarna ze weer zo'n stom "planeetje, alien, oplossing" aflevering gaan.

X-Files vind ik inderdaad ook een voorbeeld van een serie waarbij EP's imho veel te los waren. Maarja dat is dus blijkbaar ook een doel. Tegenwoordig is het wel allemaal meer verwoven. Dat vind ik wel leuker. De een wat sterker dan de ander; 24 en Lost aan de kant van "zeer sterke relatie met vorige EP, elke ep een cliffhanger" vs Fringe en Chuck die op zichzelf te kijken zijn, maar als je ze in serie kijkt leuker zijn.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

morca

Idd bij Voyager bv was dat meer aanwezig,bij de laatste enterprise ook.
Bij deep space nine had je soms gewoon 3 a 4 delen achtereen die waren /zijn ook beregoed vind ik,maar de losse daarvan zijn weer net een soap af en toe......

Kjelt

Quote from: morca on February 12, 2012, 12:30:06
Blijft een superserie met idd Q als rode draad van de eerste tot de laatste.
Sterker nog Q was de rode draad die ook nog cross series liep tussen ST TNG, ST DS9 en ST VOY.

morca

Quote from: Kjelt on February 12, 2012, 15:00:14
Sterker nog Q was de rode draad die ook nog cross series liep tussen ST TNG, ST DS9 en ST VOY.
Ja idd was ik al weer bijna vergeten hoe hij Janeway kwam lastig vallen,en DS 9 dat chief OBrien hem opeens ziet lopen  ;)

riwi

Mooi hoor.
Ik heb eindelijk eens een toepassing voor mijn scherm dat ook een 4x3 stand kent :) Wel wat erg groot dan: 2.25 x 1.68 meter van 3.5 meter kijk afstand :)
Vrijdag de pilot episode gekeken. Beelden zijn afwisselend erg mooi en dan weer meer 'dvd'. Toch wel de moeite waard. Als de seizoenen 100 euro per seizoen gaan kosten dan weet ik nog niet of ik weer 700 euro neer zou willen leggen. Er zijn wel enkele episodes die ik in HD opnieuw zou willen zien, maar lang niet alles.

MaxxMark

Mn BD was nooit aangekomen. Na gebabbeld te hebben met een Amazon.co.uk representative hebben ze netjes een nieuwe opgestuurd (zonder enige discussie, kudos voor amazon!) welke vandaag binnen is gekomen.

Ondertussen had ik ook de BR maar gedownload, en gelukkig maar! Mn Dune BD Prime 3.0 gaf er mooi de brui aan en wilde hem niet afsprelen. Ook de gedownloade versie niet trouwens. De individuele streams waren wel te kijken gelukkig. Ik heb dus vanavond Encounter @ Farpoint en The Inner Light gekeken.

Encounter at farpoint was wel uitermate traag en duidelijk dat het een S1E1 was. Wel netjes opgekalefaterd trouwens. Ik kon mij nog herinneren dat de backdrops op planeten uitermate egaal van kleur waren. Nu hebben ze er volgens mij wat wolkjes doorheen gedaan zodat het wat minder egaal is. Maar niet te extreem zodat het raar wordt tov de rest.

En The Inner Light was ook wel weer genieten geblazen. Zit zo goed in elkaar en gaf voor mn gevoel weer veel meer verhaal dan de dubbel ep van encounter at farpoint.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Heeft iemand de nieuwe doos van S1 al gekocht/bekeken?

Er schijnen wat lipsync issues te zijn met sommige extra's en de mix van de dialoog bij enkele episodes :

Quote
Okay, just a quick update re: CBS's Star Trek: The Next Generation – Season One Blu-ray set. There is a confirmed audio issue that affects 7 episodes in the set – Encounter at Farpoint, Hide and Q, The Big Goodbye, Datalore, 11001001 and Too Short a Season. (Naturally, none of the episodes I watched prior to my review!) The impact is that in the DTS 7.1 mixes for these episodes, character dialogue that should normally be in the center channel is also mixed into the front left and right channels. The other episodes are unaffected. However, there's a secondary audio issue being reported as well in which the PCM audio for some of the extra features on Disc One and Disc Six plays out of sync on at least some models of Blu-ray player. CBS has begun investigating both issues. As soon as we get some kind of official word from them as to what they find to be the cause and how they're going to fix the problems, we'll let you all know.

De eerste 3 disks van S1 zijn al wel te downloaden. Ik twijfel nog of ik ze wil kopen. Ik zie 68 euro per seizoen, dat vind ik wat veel, zeker als je er 7 moet kopen.

MaxxMark

Het staat mij ook een beetje tegen :) Ik vind het tof hoor. Maar als ik kijk naar hoe vaak ik naar ST:TNG op DVD heb gekeken.... Gemiddeld komt het misschien op 1.1 uit. De classics heb ik vaker gekeken. (Inner Light, All good things, je kent ze wel).

Aan de andere kant kan je je natuurlijk af vragen of ze hierna nog een andere versie maken. De rek is er bij BR al vrijwel uit. Als we straks 4K media hebben betwijfel ik het of ze met van  TNG filmrollen nog kunnen een 4K release kunnen maken.

En op die grond zou je het dan weer wel moeten kopen :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com