internet snelheid problemen

Started by HJ, October 25, 2011, 22:12:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

ik weet zelf niet zo goed waar het probleem precies ligt maar ik heb regelmatig snelheids problemen met ziggo.
ik heb het 40mb pakket.
een tijdje geleden is de snelheid verhoogd van 20mb naar 40mb, ik heb het idee dat toen de probleme erger zijn geworden :-\

ik heb een ubee modem en een router van netgear wnr3500 v2, beiden gekregen van ziggo.
het ubee modem is dus niet die nieuwe all in one maar het oudere model.

hierop gebruiken we 2 draadloze laptops(met W7)
nu is het zo dat de snelheden van nieuwsgroepen hopeloos zijn na de 40mb upgrade. ik heb nu een tijdelijk account bij lightning en haal daar regelmatig 4800kb met grabbit.
dat is dus retesnel voor draadloos lijkt mij.
maar soms valt de snelheid vrijwel geheel weg, normaal surfen is dan vrijwel onmogelijk op beide laptops.
ik snap dat ik eigenlijk eerst bedraad moet kijken of alles werkt maar vreemd vind ik dat ik hoge snelheden haal in de nieuwsgroepen maar regelmatig niet eens normaal een webpage kan openen.
het is op beide laptops en ze staan beide op 3,5mtr van de router in open veld.

zou het gewoon slecht internet van ziggo kunnen zijn of is het mogelijk dat de router niet goed werkt?
de router is niet te upgraden zover ik heb kunnen vinden want de upgrade pagina heeft ziggo eruit gehaald zodat je niet zelf kunt rommelen in de router.