'conflict' tussen onkyo en samsung

Started by PaulSQ, October 24, 2011, 22:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PaulSQ

Ik heb al een aantal jaren een samsung hd ready tv en een simpele samsung BD speler, werkte allemaal prima mits ik in de speler de resolutie maar niet op 1080P zette.

Onlangs een Onkyo tx nr1009 aangeschaft, beeld loopt nu via de receiver en dat gaat niet probleemloos >:D

Ik heb de outputresolutie in de Onkyo op 1080i ingesteld wat de tv vanaf de BDspeler altijd accepteerde, vervolgens geeft de tv aan dat de resoluties niet ondersteund worden. Na opnieuw instellen snapt de tv het en is er beeld. Helaas  :wacko: als er een nieuw stukje van de film begint moet deze procedure weer overnieuw.

Optie 1; oplossen
Optie 2; nieuwe TV
Optie 3; BD speler met dubbele hdmi uit, exemplaar van onkyo is prijzig met €500,-

Optie 1; heeft mijn voorkeur
Optie 2; gaat wel gebeuren maar nu ff niet
Optie 3; beetje kapitaalvernietiging aangezien alles toch al met de reciever kan.     

Iemand die hiermee kan helpen / een vergelijkbaar probleem heeft ervaren?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

eisha2002

Zorg dat je resolutie van de scaller ook niey op 1080p staat maar op thrue of bypass

PaulSQ

De scaler staat nu op automatisch, en dat lijkt voor het moment probleemloos te gaan.
Na wat gepruts en geprobeer lijkt dit te werken mits ik de tv als laatste aanzet (dus na speler en receiver). Op zich een acceptabele werkwijze.

Ik ben nog wel benieuwd of dit iets heel raars is of dat dit soort 'onzin' wel vaker voorkomt? 
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

eisha2002