Prijzen schijven plots maal twee ? Een trend ?

Started by dronebone, October 24, 2011, 11:48:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MovieMax

QuoteWat is daar nu brutaal aan? Dat is gewoon marktwerking.


Red jij de economie maar. Als mensen blijven zitten op hun zuurverdiende centjes dan blijven we in recessie.

Het is in dit topic meerdere keren gezegd, het is geen marktwerking maar speculatie.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

bart_nl


Etiennevh

Dit is wat er aan de hand is:






Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Erik

En wat is precies het probleem, ik zie alleen een beetje optrekkend vocht  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Gewoon overstappen op ssd's het prijs gat is nu op zijn kleinst :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Kjelt

Quote from: danielo on January  1, 2012, 19:05:40
Gewoon overstappen op ssd's het prijs gat is nu op zijn kleinst :).
Ja briljant advies, want bij tweakers zie ik dat de 2TB slechts €8000.-  kost en de 3,2TB slechts €14000.-  :-X   :D

Erik

Voor Apple zijn dit normale aanschafprijzen dus vandaar dat hij dat normaal vindt, geld zat ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Etiennevh

Ik snap ook het probleem niet echt.. ik dacht dat Waterkoeling echt het ultieme was?!  ;D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

danielo

Quote from: Kjelt on January  2, 2012, 00:33:11
Ja briljant advies, want bij tweakers zie ik dat de 2TB slechts €8000.-  kost en de 3,2TB slechts €14000.-  :-X   :D

Neemt niet weg dat het verschil nu steeds kleiner wordt :), 3.2Tera ssd klinkt wel erg lekker voor in de meterkast :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Etiennevh on January  2, 2012, 13:58:19
Ik snap ook het probleem niet echt.. ik dacht dat Waterkoeling echt het ultieme was?!  ;D

Op films na kunnen de meeste gebruikers hier (let wel het is een ht forum) prima ssd gebruiken nu denk ik. Voor films zou je een argument kunnen  maken dat als je niet 6 maanden kan wachten tot de prijzen weer normaal zijn je teveel 'erg goedkope' films aan het downloaden bent misschien ? En als je zoveel bespaard op het kopen van content kan die paar euro's extra nu er ook wel van af voor de opslag op hd prijzen nu.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bart_nl

Quote from: danielo on January  2, 2012, 22:57:19En als je zoveel bespaard op het kopen van content kan die paar euro's extra nu er ook wel van af voor de opslag op hd prijzen nu.
de prijzen per TB nu zijn ongeveer die van 1,5 - 2 jaar geleden en toen vond iedereen het nog erg goedkoop  ;)

dronebone

Quote from: Etiennevh on January  1, 2012, 16:36:39
Dit is wat er aan de hand is:








misschien moeten ze hun fabrieken bouwen zoals ikea's: gelijkvloers = parking

dan mag de boel daar nog onderlopen


Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

donaldk


Gaeje

Quote from: dronebone on January  3, 2012, 10:54:37
misschien moeten ze hun fabrieken bouwen zoals ikea's: gelijkvloers = parking

dan mag de boel daar nog onderlopen




is dat die van gent? (die eerste, met de plas?)

dronebone

Quote from: Gaeje on January  3, 2012, 19:56:41
is dat die van gent? (die eerste, met de plas?)

sure sure ... onze favoriete ikea

De koopjeshoek is daar vaak de moeite, maar je moet onmiddelijk kunnen beslissen, anders is 't weg.
Heb er vorige week een Hemnes commode kast aan m'n neus zien voorbijgaan, had em niet opzij laten zetten en toen ik met vervoer terugkwam...weg.

Maar ook al mooie koopjes gedaan: heb daar onze HT zitbank gescored voor een mooi prijsje nieuw id verpakking :)

Ikea in zaventem/sterrebeek vind ik helemaal niet gezellig, de focus daar is duidelijk anders dan die van Gent.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Gaeje

ik heb gezworen nooit meer ikea in huis te halen. ik vind t prima voor een starterswoning als je echt geen geld hebt en veel meubels nodig hebt, maar het is echt rommel...

ik had zo'n klubbo (of hoe het ook heet) tafeltje als salontafel, tijdens een potje Call of duty werd ik nogal kwaad, en ramde ik een paar keer het playstation controllertje op dat tafeltje, de 3de slag zat ik erdoor. I KID YOU NOT. het is gewoon 3 laagjes karton met een beetje fineer omheen. PS controller had quasi niks.

Malm slaapkamer kast (commode) zelfde verhaal (allez, niet van die ps controller) Die schuiven beginnen door te hangen als je er 3 broeken in legt, schuurt langs alle kanten, de zijkanten gaan uit elkaar.

En dan blijft het gewoon allemaal staan, als je het verhuist krijg je het helemaal nooit meer in elkaar!

Waarvoor ik het wel ok vind: consumables, glazen, bestek, borden, wc borstel, ... dingen die vaak stuk gaan en geen zak kosten om opnieuw te gaan halen. Pannen daarentegen zijn ook weer rommel.

Nee, voor mij (bijna) nooit meer.

en dan heb ik het nog niet over die uitbuiting in china waar al die prul ineen gedraaid wordt (want dat kan je van apple gear ook zeggen ;-)

VlisChris

Ik had vooral gedoe met de Billy boekenkasten toen ik ze in gebruik had als dvd-kasten.
Die dingen hingen gewoon door van het gewicht van een paar dvd's :) En hoeveel kun je er nu kwijt op 1 plankje. . .
Momenteel hebben we veel Ikea in huis staan, en dat bevalt een keer goed. TV meubel, salontafel en beide banken zijn Ikea.
Goed, mijn bank zit voor geen meter meer, maar die heb ik gekocht toen ik 140 woog en vaak thuis op de bank zat tussen mijn diensten door. Daar is niets tegenop gewassen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

dronebone

bij ikea moet je gewoon weten wat je moet kopen en niet

het allergoedkoopste: afrader
dus al die bankstellen van 100 eur: niet doen

ondertussen al twee zetels bij ikea gekocht in een hogere prijsklasse en nog steeds tevreden van
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Erik

De dure dingen zijn inderdaad van betere kwaliteit. Heb hier een 20 jaar oude boekenkast van ze. De zwaarste boeken erin en er buigt geen mm door.

Je gaat toch ook niet zeuren over de slechte beeldkwaliteit en gebrek aan CMS als je een projector voor maar 100 euro aanschaft.

Kwaliteit en design betaal je eenmaal voor.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

Quote from: Erik on January  3, 2012, 22:44:16

Kwaliteit en design betaal je eenmaal voor.

mooie conclusie. Laten we het daarbij houden qua offtopicness :-)

Ghosty J

Weer verder met de HD's! ;)


Hitachi Deskstar 7K3000, 3TB


Hitachi Ultrastar A7K3000, 3TB


Hitachi IDK Deskstar 7K3000 3TB


Voorlopig blijven de prijzen stijgen!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bart_nl

Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB


omdat je zo selectief Hitachi blijft kiezen hier een voorbeeld van een schijf die wel goedkoper wordt. Er zijn nu al weer wat schijven die onder de 0,06 €/GB zitten. Dat was een maand geleden niet zo. De trend is duidelijk dalende prijzen.

Erik

WD Greenpower serie, hadden die niet een hoge failrate? Stond me bij dat dat een problemen reeks was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: Erik on January  4, 2012, 14:04:21
WD Greenpower serie, hadden die niet een hoge failrate? Stond me bij dat dat een problemen reeks was.
Misschien als je hem in een NAS of raid config gebruikt maar ik gebruik deze serie al 3 jaar (schijf of 10) nog geen problemen gehad.