Prijzen schijven plots maal twee ? Een trend ?

Started by dronebone, October 24, 2011, 11:48:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Quote from: eduard on October 25, 2011, 09:01:56
Het is algemeen bekend dat de green drives om stroom te besparen inderdaad na 7 sec inactiviteit de schijf down spint. Dit is voor een nas niet handig de nas checkt continu de aanwezig heid van de schijven. Hierdoor worden deze schijven elke keer weer opgestart waardoor je heel snel door het aantal opstart cycles heen bent.
Dat is bekend (en overigens te fixen met de wdidle tool). Maar dat dit  'minuten lang blocking io doet voor eindeloze error recovery/ duidelijk een windows-drive design' is, zoals Coned/dronebone/shellbeach/ub4b of hoe die vervelende belg tegenwoodig heet, zegt, is echt nonsens.

Audiofiel

Quote from: jowi on October 25, 2011, 09:39:50
...zoals Coned/dronebone/shellbeach/ub4b of hoe die vervelende belg tegenwoodig heet...

:clapping:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Oracle

Het was me nog niet opgevallen, maar inderdaad, wat zijn HDD's duur geworden in korte tijd!

Ik kocht op 11 oktober 2 Samsung Spinpoint 2 TB schijven, voor €64,47 per stuk, bij Azerty.

Dit is de huidige prijs:

http://azerty.nl/0-857-319838/samsung-spinpoint-f4eg-hd204ui.html

(Voor het geval de prijs nog wijzigt: 99,- op 25-10-2011...)

Dat is bijna 33% duurder in 2 weken. Damn! Had moeten investeren in HDD's ipv goud!  ;D ;D

Gr,
Mark

jowi

Quote from: Oracle on October 25, 2011, 13:20:27
Damn! Had moeten investeren in HDD's ipv goud!  ;D ;D
2e hands goud levert nog wel wat op, 2e hands harddisken niet :D

Raphie

JBL PRX Power!

donaldk

Quote from: Oracle on October 25, 2011, 13:20:27
Het was me nog niet opgevallen, maar inderdaad, wat zijn HDD's duur geworden in korte tijd!

Ik kocht op 11 oktober 2 Samsung Spinpoint 2 TB schijven, voor €64,47 per stuk, bij Azerty.

Dit is de huidige prijs:

http://azerty.nl/0-857-319838/samsung-spinpoint-f4eg-hd204ui.html

(Voor het geval de prijs nog wijzigt: 99,- op 25-10-2011...)

Dat is bijna 33% duurder in 2 weken. Damn! Had moeten investeren in HDD's ipv goud!  ;D ;D

Gr,
Mark

Voor zo'n dure IT/Business consultant kun je slecht rekenen, dat is afgerond 54% duurder in twee weken :D. 1,535597952536063

dronebone

Quote from: jowi on October 25, 2011, 09:39:50
Dat is bekend (en overigens te fixen met de wdidle tool). Maar dat dit  'minuten lang blocking io doet voor eindeloze error recovery/ duidelijk een windows-drive design' is, zoals Coned/dronebone/shellbeach/ub4b of hoe die vervelende belg tegenwoodig heet, zegt, is echt nonsens.

Een sector die een desktop drive niet kan lezen, kan tot enkele minuten blocking io opleveren terwijl de drive probeert de boel te redden. Een reden voor veel unix OS'en en raid controllers om die disk dan uit de raid set te gooien. Duurdere drives met TLER (time limited error recovery) hebben dit niet, en geven na zo'n 7 seconden op, zodat de raid layer niet denkt dat de disk kapot is omdat ze niet responsive is.

En dit ondanks dat die vervelende nederlander ( die illegale nzb software op de markt brengt om films mee te leechen ) het nonsens vind  :angel:
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Oracle

Quote from: donaldk on October 25, 2011, 16:26:49
Voor zo'n dure IT/Business consultant kun je slecht rekenen, dat is afgerond 54% duurder in twee weken :D. 1,535597952536063


Ja je hebt inderdaad gelijk. Ik dacht even in de snelheid (tussen 2 meetings in...) andersom: €99,- naar €65,-... ;)

Gr,
Mark

jantje112

Quote from: jowi on October 25, 2011, 09:39:50
zoals Coned/dronebone/shellbeach/ub4b of hoe die vervelende belgtegenwoodig heet


Hoe is het met die rechtzaak afgelopen van ub4b :)

SpeedyAndré

Quote from: jantje112 on October 26, 2011, 14:04:44

Hoe is het met die rechtzaak afgelopen van ub4b :)

Laat me raden, kansloos en te duur als het mis gaat?
Als je op maar één paard wedt kan je toch echt alleen jezelf aankijken ...

André 8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Jeroen de Waal

@ een aantal - laten we de heksenjacht nu voor wat het is. dronebone schrijft binnen de lijntjes (behalve opmerking volgende regel). Laat het eventuele speurwerk aan de admins over en geniet gewoon op het forum.

@ dronebone - iemand aanvallen dat hij/zij illegale software verspreid is niet nodig. Ik weet dat dit richting Jowi is....hij heeft "slechts" een soort van zoekmachine gemaakt en verschaft niet illegale content. Indien dit niet zou kloppen is het eenvoudig om een administrator daarvan te verwittigen.

Nu lekker verder kletsen over de explosieve stijging van hdd's.


Jeroen.

Ronin79

Afgelopen week nog een Externe WD 2TB disk bestel voor € 79 (Bij Salland), dus ik heb er niets van gemerkt.

QuoteEn dit ondanks dat die vervelende nederlander ( die illegale nzb software op de markt brengt om films mee te leechen ) het nonsens vind

Wat een onnodige opmerking.
Voordat het op downloaden doorgaat; downloaden van series, films, en muziek is legaal.

VlisChris

Voor mij een lelijke tegenvaller.
Moest eigenlijk al weken geleden een nieuwe externe HD kopen om back-ups naar te maken maar dat is er steeds niet van gekomen.
En sinds gister heb ik nog welgeteld 10.6MB vrij op een 1TB schijf. Lastig, als 1 enkele foto al zo'n 25MB is ;)
Dus moet of even wachten met back-ups maken, of maar slikken dat ik nu een stuk meer kwijt ben.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

dronebone

Quote from: Jeroen de Waal on October 26, 2011, 14:59:34
@ dronebone - iemand aanvallen dat hij/zij illegale software verspreid is niet nodig. Ik weet dat dit richting Jowi is....hij heeft "slechts" een soort van zoekmachine gemaakt en verschaft niet illegale content. Indien dit niet zou kloppen is het eenvoudig om een administrator daarvan te verwittigen.

Als je ziet wat er met het vonnis van the piratebay gebeurd is dat ingeleid werd door de Belgische tegenhanger van Brein (BAF) dan zou Frutselizer volgens diezelfde jurisprudentie ook illegaal zijn. Dus volgens de geest van de lokale wet is dat illegale software, en gezien htforum een forum is wat ook vanuit andere landen bezocht kan worden is de opmerking volkomen terecht.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Ronin79

Er zijn al zoveel discussies in topics gevoerd over zulke zaken, maar daar is deze topic niet voor.  ;)

alexander2


Jeroen de Waal

Quote from: dronebone on October 26, 2011, 15:16:48
Als je ziet wat er met het vonnis van the piratebay gebeurd is dat ingeleid werd door de Belgische tegenhanger van Brein (BAF) dan zou Frutselizer volgens diezelfde jurisprudentie ook illegaal zijn. Dus volgens de geest van de lokale wet is dat illegale software, en gezien htforum een forum is wat ook vanuit andere landen bezocht kan worden is de opmerking volkomen terecht.

Het verschil is wel dat The Pirate Bay torrent files, enz. host en Frutselizer slechts een zoekmachine is.
Mocht het je toch hoog zitten open dan svp een nieuw topic. We gaan nu namelijk steeds verder offtopic. Ook kan je me middels pm benaderen om hierover verder te discussiëren.


Jeroen.

riwi

Quote from: Oracle on October 25, 2011, 13:20:27
Ik kocht op 11 oktober 2 Samsung Spinpoint 2 TB schijven, voor €64,47 per stuk, bij Azerty.

Dit is de huidige prijs:
http://azerty.nl/0-857-319838/samsung-spinpoint-f4eg-hd204ui.html

(Voor het geval de prijs nog wijzigt: 99,- op 25-10-2011...)

Dat is bijna 33% duurder in 2 weken. Damn! Had moeten investeren in HDD's ipv goud!  ;D ;D

Gr,
Mark

Als je nu kijkt vragen ze er €129 voor :)
Je had ze op 25 oktober nog kunnen kopen en nu met 30% winst kunnen verkopen :)

van 65 naar 129 is ongeveer een verdubbeling  :blink:

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

VlisChris

Quote from: riwi on October 29, 2011, 19:37:45
Als je nu kijkt vragen ze er €129 voor :)
Je had ze op 25 oktober nog kunnen kopen en nu met 30% winst kunnen verkopen :)

van 65 naar 129 is ongeveer een verdubbeling  :blink:

En nu zelfs 156 euro . . .
Damn, dat zijn flinke stijgingen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bant


J.A.F._Doorhof

Ligt eraan wie voorraad heeft, in principe zal het nog even doorstijgen, verwachting is dat de productie pas weer met 2 maanden op gang kan komen.
We hebben hier foto's van de fabrieken waar je ziet dat de machines voor de HDDs onder water staan, dat los je niet even met een nachtje föhnen op.... Eerst moet hartwater wegzijn en dan zullen er of nieuwe machines moeten komen, of de machines gerepareerd worden.

Tel daarbij het productie en verzendingsprocess van fabrikant naar groothandel en dealer toe, en dat de grote landen waarschijnlijk eerst gaan krijgen en ik vrees dag het in nederland eerst nog even erger gaat worden en pas langzaam beter.

Erg rot want ik heb een paar 2TBs nodig en ook wij hebben geen voorraad meer, en als we hadden mocht ik ze van Annewiek niet hebben ;)

We hebben trouwens wat we nog hebben liggen NIET verhoogd en aangezien we in een kleine gemeenschap zitten hebben we nog wel wat voorraad voor oude prijzen, vooral externe schijven, dus sla je slag ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Quote from: dronebone on October 26, 2011, 15:16:48
Als je ziet wat er met het vonnis van the piratebay gebeurd is dat ingeleid werd door de Belgische tegenhanger van Brein (BAF) dan zou Frutselizer volgens diezelfde jurisprudentie ook illegaal zijn. Dus volgens de geest van de lokale wet is dat illegale software, en gezien htforum een forum is wat ook vanuit andere landen bezocht kan worden is de opmerking volkomen terecht.

Wat ben jij een gigantische azijnpisser :( Snap je nou niet dat er niemand zit te wachten op dat gezeur?

En als je echt ub4b bent, dan heb je echt wel lef om hier gewoon de zeikerd uit te hangen.. en geen zelfrespect ..

@topic, ik heb nog wat ongebruikte tb discs, toch maar in de verkoop doen?

Oracle

Quote from: Christiaan S on October 30, 2011, 02:55:45
En nu zelfs 156 euro . . .
Damn, dat zijn flinke stijgingen :)

Ik zie het...

Iemand nog 2 'zo goed als nieuwe' 2TB schijven kopen? ;)

Damn! Van €65 -> €156 in 2 weken!

Gr,
Mark


VlisChris

Ik ga tijdelijk maar even over op een oude externe schijf van me die ik nog heb liggen.
Draai wel even back-up van informatie van een paar jaar oud naar de oude schijf, en verwijder dat wel van mijn huidige schijf zodat die nog even een paar weken meekan.
Ik ga een beetje twee honderd euro uitgeven aan een schijfje :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.