Apple iPad, net te klein?

Started by Raphie, October 23, 2011, 09:34:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

#50
Mooi verhaal, geeft aan dat we allemaal verschillend zijn :), Ik heb ook een 2011 macbook air (i7) fully loaded toch gebruik ik de ipad2 erg veel zo zie je maar. Voor mij ging de macbookpro 15" eruit om het gewicht in mijn tas gelijk te houden. Voor werk redenen heb ik altijd een macbook air, ipad en andere pads bij mij. De gedachte hier is om het gewicht gelijk te houden van mijn tas. Van de mbp naar de air 13" geeft meer dan 1.2 kilo winst daardoor komt er weer ruimte voor andere dingen :).

Daniel.

PS: wel met je eens dat 11" of 13" prima werkt vooral als je op je meeste werkplekken een externe monitor gebruikt de snelheid is meer dan prima en dat was met de oude airs zeker niet zo.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Waarom zou iemand in vredesnaam 15 iPhones verslijten? Hoe dan? Hoe kan dat? Gooi je ze na ieder gesprek kapot? Deel je ze uit op straat? Neem je een nieuwe zodra je een klein vlekje ziet?

alexander2

Quote from: Nosoforos on October 23, 2011, 22:27:37
Waarom zou iemand in vredesnaam 15 iPhones verslijten? Hoe dan? Hoe kan dat? Gooi je ze na ieder gesprek kapot? Deel je ze uit op straat? Neem je een nieuwe zodra je een klein vlekje ziet?

En 4 I Macs. :o ;D
Man wat doe je met die dingen? :D

Nosoforos

Ik hoop dat je een heel erg groot huishouden hebt oid, anders lijkt afkicken me wel gewenst...

Hopjesvla

Hmmm.. Viel te verwachten, die reacties..  :sarcasm:
Heb er een paar laten vallen (eentje in het toilet, 2 dagen nadat ik 'm had gekocht!?). Sowieso elk type gekocht en af en toe een witte als deze later uit kwam. En gelockt vervangen door smlockvrij.. En heb een dankbare vriendin, moeder, broer die de 'oudere' krijgen, dus komt goed terecht. Er zijn nu 2 4S-en onderweg, eentje voor gebruik en een als back-up. Kan niet echt zonder zitten.

4 macs: 1 macmini die ik als media center heb gebruikt, is nu klein servertje. Verder MBP17 Sandy Bridge i7 voor werk, MBA sandy bridge 11" voor reizen / zakentrips en vorige week een MBAir 13 gekocht; vind deze alleen niet handiger dan de 11 dus die aan mijn vriendin gegeven (ze is wederom dankbaar :)) De unibody Macbook die ze had heb ik op marktplaats gezet. Interesse iemand? :)


Maar ging mij alleen om aan te geven dat ik een freak ben en dat ik van huis uit fan ben van nieuwe spullen. Sterker nog; in het begin heb ik de iPad zwaar lopen ophemelen, was echt fan! Maar tijd heeft geleerd dat deze voor mij toch niet zo handig is. Nosoforos heeft wel gelijk overigens; overdreven is het wel.  ::)

danielo

#55
Quote from: Hopjesvla on October 23, 2011, 23:18:33
Hmmm.. Viel te verwachten, die reacties..  :sarcasm:
Heb er een paar laten vallen (eentje in het toilet, 2 dagen nadat ik 'm had gekocht!?). Sowieso elk type gekocht en af en toe een witte als deze later uit kwam. En gelockt vervangen door smlockvrij.. En heb een dankbare vriendin, moeder, broer die de 'oudere' krijgen, dus komt goed terecht. Er zijn nu 2 4S-en onderweg, eentje voor gebruik en een als back-up. Kan niet echt zonder zitten.

4 macs: 1 macmini die ik als media center heb gebruikt, is nu klein servertje. Verder MBP17 Sandy Bridge i7 voor werk, MBA sandy bridge 11" voor reizen / zakentrips en vorige week een MBAir 13 gekocht; vind deze alleen niet handiger dan de 11 dus die aan mijn vriendin gegeven (ze is wederom dankbaar :)) De unibody Macbook die ze had heb ik op marktplaats gezet. Interesse iemand? :)


Maar ging mij alleen om aan te geven dat ik een freak ben en dat ik van huis uit fan ben van nieuwe spullen. Sterker nog; in het begin heb ik de iPad zwaar lopen ophemelen, was echt fan! Maar tijd heeft geleerd dat deze voor mij toch niet zo handig is. Nosoforos heeft wel gelijk overigens; overdreven is het wel.  ::)

o wat fijn zeg we hebben iemand gevonden die erger is dan ik waar ik voortaan naar kan wijzen en zeggen 'zie je wel zo erg ben ik niet' :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Ik was helemaal niet Mac minded maar toen ik bij de introductiedag de Ipad1 in mijn handen had en wat heb lopen spelen heb ik er meteen eentje gekocht en ben er zeer content mee.
Ja hij heeft tekortkomingen om alles te kunnen doen, en nee hij vervangt voor mij geen laptop. Toch op vakantie en in bed voor het slapen gaan nog even wat surfen, snel het banksaldo checken. direct een signaal dat je email hebt en meteen kunnen kijken of het belangrijk is of spam, dat soort dingen is ie voor mij super gewoon.
Anders moet ik 2 minuten wachten tot de laptop is opgestart voor ik uberhaupt iets kan doen.
Voor dit forum te lezen vind ikhem ook ideaal, antwoord typen is wat minder daarom heb ik bij mijn bed een los toetsenbordje erbij liggen mocht het echt een lang antwoord worden maar meestal is het kort en dan kan dat met het touchtoetsenbord ook wel afgehandeld worden.
Ik heb de iPad2 overgeslagen maar als de 3 komt volgend jaar en het is echt een verbetering (hopelijk met A6 processor maar dat zal wel weer niet  :( ) dan ga ik weer  ;)
Wel heb ik bij Riwi een Asus concurrent gezien die je ook als netbook kunt gebruiken (klikt het scherm in een toetsenbord kastje zodat het een netbook wordt) dat ziet er ook weer erg interessant uit. Dus ik ben benieuwd waar Apple mee komt volgend jaar.

)p(

Ik lees op de ipad vooral via flipboard en read it later. De tekst is dan automatisch perfect opgemaakt en goed leesbaar in portret mode. Ideaal.
Ik browse en lees nauwelijks nog iets op mijn laptop en desktop. Alleen voor echt zware zaken en waar een muis handiger is ga ik voor de pc.
De ipad is hier thuis veruit de meest gebruikte computer en daarom zijn geld meer dan waard.

J-B

#58
Ik kan hopjesvla wel begrijpen.
Sinds ik een 11' macbook air heb, gebruik ik de ipad ook een STUK minder.

De ipad kan overigens leuk zijn om te gebruiken als controller in de studio, maar alle andere audioapps (synths, drumcomputers,sequencers,...) vind ik allemaal waardeloze troep. Speelgoed voor op dode momenten in een trein/vliegtuig ofzo.
Zo kocht ik vorige week 2 moog apps. Het klinkt aardig, maar wat ben je er uiteindelijk mee? Als je het echt in producties wil gebruiken moet je allerlei omslachtige methodes gaan volgen. No thanks.
Maargoed, dat is enkel mijn visie erop :)

Hanky Panky

Quote from: danielo on October 23, 2011, 23:35:04
o wat fijn zeg we hebben iemand gevonden die erger is dan ik waar ik voortaan naar kan wijzen en zeggen 'zie je wel zo erg ben ik niet' :)

Daniel.

:D :D

Ach, en als ze je toch ergens van beschuldigen zijn er ergere dingen waar je verslaafd aan kunt zijn hoor  :pompom:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: Hanky Panky on October 24, 2011, 14:59:40
:D :D

Ach, en als ze je toch ergens van beschuldigen zijn er ergere dingen waar je verslaafd aan kunt zijn hoor  :pompom:

Mompel daar heb je ook wel weer gelijk in als ik niet uitkijk krijgen ze ook door dat ik iets met audio en video heb :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: J-B on October 24, 2011, 13:46:53
Ik kan hopjesvla wel begrijpen.
Sinds ik een 11' macbook air heb, gebruik ik de ipad ook een STUK minder.

De ipad kan overigens leuk zijn om te gebruiken als controller in de studio, maar alle andere audioapps (synths, drumcomputers,sequencers,...) vind ik allemaal waardeloze troep. Speelgoed voor op dode momenten in een trein/vliegtuig ofzo.
Zo kocht ik vorige week 2 moog apps. Het klinkt aardig, maar wat ben je er uiteindelijk mee? Als je het echt in producties wil gebruiken moet je allerlei omslachtige methodes gaan volgen. No thanks.
Maargoed, dat is enkel mijn visie erop :)

Je raakt hier denk ik de kern van ipad gebruik voor mensen die al een laptop hebben (daarnaast is er nog een grote groep natuurlijk) maar van de mensen die ik spreek met laptops en ipads valt/staat het idee bij of ze de laptop overal gebruiken ja of nee en anders dan bij de netbooks zijn de ultrabooks een andere manier om het te doen want ze zijn krachtig en klein genoeg. laptop op schoot was nooit mijn ding niet bij de eerste 5kilo monsters maar ook niet met mijn zeer fijns macbook air.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

AbZ

Quote from: danielo on October 24, 2011, 18:49:20Je raakt hier denk ik de kern van ipad gebruik voor mensen die al een laptop hebben (daarnaast is er nog een grote groep natuurlijk) maar van de mensen die ik spreek met laptops en ipads valt/staat het idee bij of ze de laptop overal gebruiken ja of nee en anders dan bij de netbooks zijn de ultrabooks een andere manier om het te doen want ze zijn krachtig en klein genoeg. laptop op schoot was nooit mijn ding niet bij de eerste 5kilo monsters maar ook niet met mijn zeer fijns macbook air.
Ik vind de eerste zin vrij lang maar niet bijster samenhangend laat staan informatief en er ontbreekt wat interpunctie.  tweede zin mist hoofdletter maar posting van J-B vond ik wel helder.

Hopjesvla

Quote from: AbZ on October 24, 2011, 20:28:48
Ik vind de eerste zin vrij lang maar niet bijster samenhangend laat staan informatief en er ontbreekt wat interpunctie.  tweede zin mist hoofdletter maar posting van J-B vond ik wel helder.

..gelukkig is jouw bijdrage erg waardevol..?

AbZ

Quote from: Hopjesvla on October 24, 2011, 20:33:49
..gelukkig is jouw bijdrage erg waardevol..?
Blij dat je het even uitlegt  ;D

Hopjesvla

Quote from: AbZ on October 24, 2011, 20:35:53
Blij dat je het even uitlegt  ;D

Ok..

Voor iemand die het de moeite waard vindt om alleen maar te reageren om iemand te verbeteren (kutkinderen waren dat vroeger altijd, maar dat terzijde) schrijf je zelf erg slecht:

"Ik vind de eerste zin vrij lang maar niet bijster samenhangend laat staan informatief en er ontbreekt wat interpunctie.  tweede zin mist hoofdletter maar posting van J-B vond ik wel helder."

De 'maar' in je zin is niet op z'n plek, dit had beter 'en' kunnen zijn. Daarna had je de zin moeten afsluiten (hey, grappig, je eerste zin is te lang!). 'Er ontbreekt wat interpunctie' is geen goed Nederlands; je kunt dit bijvoorbeeld beter zo verwoorden: 'En interpunctie ontbreekt'.
Weer geinig trouwens, je gebruikt op een punt na zelf ook geen interpunctie.

Verder begint je tweede zin niet met een hoofdletter (irony is a bitch), wat natuurlijk niet correct is.
Dit had natuurlijk ook moeten zijn 'De tweede zin mist een hoofdletter'. Daarnaast loopt de rest van je zin ook voor geen meter, je schrijft als een kleuter.


Dit alles is natuurlijk niet belangrijk, op een forum hoef je je niet aan alle wetten van de Nederlandse spelling te houden. Maar als je zelf een beetje de betweter gaat uithangen, kun je beter eerst even op je eigen teksten letten.

Zo. Iemand nog iets on-topics te melden?

squeek

Tjeezes, wat een hoop onzin weer. Hou het gewoon ff on-topic, lijkt wel een kleuterklas weer.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |


Oracle

Hier een semi-convert.. 2 iPhones in gebruik (mijn vrouw een 3G, ik een 3GS, en ik verwacht met kerst Sinterklaas een 4G voor haar, en begin volgend jaar een 4S voor mij), en 1 iPad.

De iPad heb ik aangeschaft, na de eerste iPhone. Het intuitieve, het gebruiksgemak, de apps, de standby tijd, de omvang, dat gaf voor mij de doorslag. iOs wérkt gewoon lekker!

Voordelen:
- de Apps. Er zijn er héél veel, meer dan voor Android. Bovendien: apps van de iPad werken op de iPhone, en vice versa. Je mag een gekochte app op 5 iOS apparaten zetten.
- Internetten werkt best prima. Zeker in landscape beter dan Android toestellen (die zijn meestal 16:9, iPad is 4:3, dus in landscape hoger).
- IPS paneel, dus echt mooie kleuren en prima zwartwaarden
- standby tijd: 10 uur is geen geintje en klopt echt. Heb hem nu een jaar in gebruik, en merk nog weinig achteruitgang
- compact, dus makkelijk meenemen
- de kids lopen ermee weg, en gebruiken hem met het grootste gemak (en er zijn zát kinderapps). Ze zijn overigens 5 en 6 jaar oud.
- het wérkt gewoon. Geen gezeik zoals met Android of Windows, maar gewoon doen..

Nadelen, ja die zijn er ook.
- gesloten (maar ja, lang leve de jailbreak...)
- duur (is een feit)
- geen werkpaard

Onder de streep: ja, het is een gadget, en nee, je hebt hem niet nódig. Ja, het is een computer, nee het is geen laptop of vervanger van een pc. Het is voor erbij. Het gat tussen smartphone en laptop. Snel kleine taakjes (Jowi zei het al), dát is waar hij een ster in is.

Voorbeeld: ik speel best graag een spelletje. Alleen heb ik niet de tijd of de zin, om daar uren aan te besteden. Maar af en toe pakken en weer wegleggen, dat kan met de vele iPad games prima. Even de mail. Even iets opzoeken. Even wat foto's laten zien (weet je nog, vroeger: 9x13cm foto's? Nu dus digitaal, op 10 inch..) of een filmpje (in HD). Dát is waar ik de iPad graag voor gebruik. Meenemen naar klanten, om even snel wat grafische ontwerpen te laten zien. Kids die effe kunnen spelen (ook educatief, bv woordjes leren).

Ja, ik ben best enthousiast.

Nadelen zijn er ook. Maar toch, die wegen niet op tegen de voordelen. Het hebbedinggehalte wordt overigens ook steeds minder. Weet je hoeveel van die dingen (ook niet Apple tablets) er verkocht zijn ondertussen?

Gr,
Mark

danielo

Quote from: AbZ on October 24, 2011, 20:28:48
Ik vind de eerste zin vrij lang maar niet bijster samenhangend laat staan informatief en er ontbreekt wat interpunctie.  tweede zin mist hoofdletter maar posting van J-B vond ik wel helder.

Ik moet mijn spinsels inderdaad beter doorlezen, excuus. Mijn constructies zijn meestal beter als ik een compiler heb om ze te checken :).

Deze discussie loopt een beetje op zijn einde denk ik zo...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Ik zie dat de ipad 1 nu voor 380 incl weggaat. Kun je kiezen uit een 32 GB met 3G of een 64 GB met alleen wifi.

Ipad 2 16 GB met 3G kost 499....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Tjonge en dan zeggen ze dan een apple zo waardevast is. heb 600 betaald voor mijn 32gb iPad 1 wat kan ik er nu voor vragen €250?  :o 60% verlies in anderhalf jaar  :sadlike:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Quote from: Hanky Panky on October 24, 2011, 23:34:58
Ik zie dat de ipad 1 nu voor 380 incl weggaat. Kun je kiezen uit een 32 GB met 3G of een 64 GB met alleen wifi.

Ipad 2 16 GB met 3G kost 499....
waar is dat?  (de 1 met 64GB?)
JBL PRX Power!

Oracle

Quote from: Hanky Panky on October 24, 2011, 23:34:58
Ik zie dat de ipad 1 nu voor 380 incl weggaat. Kun je kiezen uit een 32 GB met 3G of een 64 GB met alleen wifi.

Ipad 2 16 GB met 3G kost 499....

Als je de pricewatch van tweakers.net bedoeld, moet je eerst maar eens informeren bij de betreffende aanbieders. Vaak gaat het erom dat ze nog 1 of 2 hebben, en die mogen dan weg. Áls ze nog hebben, heet dat... Ik had zelf al gezien dat dat met name op gaat voor MyCom: volgende de PW zouden ze nog moeten hebben, maar volgens de eigen site is het toch echt op...

Gr,
Mark

Hanky Panky

Quote from: Raphie on October 25, 2011, 06:58:02
waar is dat?  (de 1 met 64GB?)

Hi

Aces Direct en Take-it now verkopen ze (nog) check http://tweakers.net/pricewatch/252469/apple-ipad-wi-fi-64gb.html
Aces geeft aan 11-20 st op voorraad te hebben.


Waardevast die iPads..... :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000