Poll, hoeveel mensen hebben al een DVD brander

Started by J.A.F._Doorhof, November 17, 2001, 17:39:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Heb je al een DVD brander ?
En zo ja gaarne hieronder aangeven welk type en in het kort wat je ervaringen zijn.

MvrGr.
Frank

[poll]
[opt] Ja [/opt]
[opt] Nee [/opt]
[opt] Nee, maar ik ben wel in de markt [/opt]
[/poll]
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
Pioneer DVD-A03.

Ben nu ZEER tevreden, alleen is het belachelijk dat de bijgeleverde software eigenlijk onbruikbaar is voor AVI omzetten, en totaal onbruikbaar met het inmens populaire DV formaat.

Een aparte MPEG omzetter is een noodzaak, maar dan werkt ook alles vlekkeloos. Nog geen enkele vastloper gehad, en de DVD's zien er echt fantastisch uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineBarkoos

#2
Ikzelf heb nog geen DVD-R, maar op mijn werk leveren we dagelijks DVD-R's uit (Pioneer superdrive).
Dit omdat Apple in vrijwel al hun professionele mac's deze loopwerken installeert.

De software die meegelevert wordt is iDVD2, sommige klanten gaan voor de professionele autheringsoftware, nl: DVDstudio Pro.

Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

J.A.F._Doorhof

#3
Ken jij (of iemand anders) het pakket SCENARIST 2.5 ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

#4
Zojuist de HP dvd-writer dvd100J ontvangen.  :P
Uitgepakt, in de pc geplaatst (past natuurlijk weer niet goed want het is een Dell-computer).  :(
Installatie CD erin, FOUTMELDING!!!   >:( >:( >:(
Het is mij gelijk duidelijk dat het een slecht stukje geschreven software is.
Heb ik weer, maar goed, goede folder opzoeken en het spul installeren.

Na de installatie MyDVD opstarten, enorm traag, en weer foutmeldingen. De software werkt niet. Pull-down menu'tjes blijven steken...
Waarschijnlijk komt dit omdat de installatie niet goed verliep.
Dan maar weer op zoek naar de nieuwste software  :-/

Een enorm groot nadeel valt me direct op van de HP RecordNow software: er kan niet gebrand worden vanaf het netwerk, dus eerst alles lokaal plaatsen ipv dat het programma een image lokaal neerzet.

Ik had eigelijk geen problemen verwacht met HP, maar misschien is de oplossing simpel en valt het allemaal wel mee.

Wordt vervolgd.

J.A.F._Doorhof

#5
HP en geen problemen  ;D.

Ik zal wel altijd net die dingen eruit halen, maar wij hebben echt nooit problemen met branders etc. behalve als ze van HP komen. Of IE werkt niet mee, of de hardware loopt vast, of DMA moet uitstaat (Belachelijk, maar check dat even).

En inderdaad de software die bij een brander wordt meegeleverd, 20GB harddisk verreist  ;D.

Pioneer was erin schroeven, één CD installeren en werken.
Ook met MyDVD.

Hou er wel rekening mee dat je MyDVD alles goed aanlevert, zorg dus voor MPEG2 bestanden en APARTE geluidsbestanden 16bits 48Khz, anders wacht je echt een eeuw voordat de DVD klaar is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

#6
Ik ben nog niet zo thuis in dit gebeuren, maar is het mogelijk om een copie van een DVD film te maken? (diskcopy?)
Of is dit allemaal beschermd?

J.A.F._Doorhof

#7
Kopieren is illegaal, en mag ook niet gepromoot worden op dit forum.

Het is mogelijk, GOOGLE en gij zult vinden.

Verwacht er alleen niet teveel van, je beschikbare ruimte op de DVD-R's is maar 4,3GB en de meeste films zitten daar overheen. Verder is er nog geen pakket waarbij je zonder meer VOBS op een DVD kan schrijven.

Dus je zult eerst een DVD helemaal moeten rippen, dan de VOBS rippen in video AVI en geluid, dan AVI omzetten naar MPEG2, en alles weer samenvoegen.

Koop liever de originele DVD  ;D.

Diskcopy is NIET mogelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

#8
Zakelijk wordt dit steeds meer nodig. Er komen steeds meer DVD's uit van bv een bijeenkomst. En daar moeten wel eens meerdere exemplaren van worden gemaakt. Vandaar mijn vraag. Haal de laatste post er maar vanaf, omdat dit inderdaad met een illegale gedachte schreven lijkt te zijn.

J.A.F._Doorhof

#9
Zogenaamde Regio 0 producties kunnen ZONDER probleem één op één gecopieerd worden.

Regel dit alleen wel goed met de maker.

Ik laat de post staan, er zullen wel meer vragen over komen  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

#10
Na 2 dagen in de weer te zijn geweest met een Hp dvd brander de volgende conclusies:
de brander pikt geen dvd-r's van Pioneer, alleen maar dvd-rw's van HP.
Het bijgeleverde software programma MyDVD doet het ook niet. Morgen ga ik eens proberen het aan de gang te krijgen op een andere configuratie, maar ik denk dat het voor de gemiddelde computergebruiker einde verhaal zou zijn geweest.

we klooien nog ff door.

J.A.F._Doorhof

#11
Vreemd.

DVD-R's zouden een standaard moeten zijn net als de CD-R. Die Pioneer slikt echt alles, behalve CD-R/W's die krijg ik niet geschreven, doet die HP dat wel ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

#12
DVD-RW pikt tie zonder problemen.
Het lijkt net of tie geen DVD-R's ziet, hij vraagt namelijk steeds om een cd erin te doen als er een DVD-R inzit, en als ik er dan een DVD-RW in doe is het weer goed.
Dit doet tie met meerdere software pakketten, dus het moet wel aan de brander liggen.

J.A.F._Doorhof

#13
Vreemd,

Ik zou het ding omruilen voor een Pioneer DVD-A03.
Behalve dat hij geen CD/RW's slikt pakt dat ding echt alles, en werkt zeer fijn. Installeren was ook een fluitje van een cent.

DVD-RW is tevens beter compatible dan DVD+RW.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#14
Hee, ik wil mijn vote veranderen!  ;D
Kan dat nog?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#15
Nee, dat is volgens mij niet mogelijk, sorry.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

#16
Sinds vorige week ook een Pioneer A03!
In mijn computer geschroeft ,even de nieuwste Nero 5.5.7.8 gedownload en hup branden maar! Alles werkt perfect!
Zelfs nog niet één foute cd/dvd gehad (even afkloppen ;D )! Prima apparaat!

Dus mijn ervaring met de Pioneer brander zijn zeer goed!

FrankL

#17

QuoteNee, dat is volgens mij niet mogelijk, sorry.
Binnenkort wel! Klein voordeel bij een vervelende situatie.
We houden de moed erin!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#18
ECHT WEL !!!! ;D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ivonne

#19
Ik heb de Sony DRU +RW.
Ervaring goed, alleen nog een probleem met grote bestanden plaatsen (kleine gaan goed, maar een MPEG2-bestand van 3,77 Gb. krijg ik er nog niet op...

J.A.F._Doorhof

#20
Hi,

En welkom op ons forum.

Je moet even in de gaten houden dat DVD, maximaal bestanden van 4.31 GB aankan (en niet 3.77).

Het MPEG bestand dat je probeert te schrijven heeft zeker ook MPEG geluid ? Dit wordt namelijk omgecodeert tot PCM en dat VREET ruimte.

Wat je het beste kan doen is een pakket aanschaffen zoals DVD fusion en een PCM to AC3 decoder.
Je maakt dan je filmpje in bv Adobe of Ulead en slaat apart je MPEG-2 bestand op (alleen video) en apart een PCM track van je geluid. Die PCM track vertaal je om naar AC-3 en voila nu past het zeker op je DVD.

Ik haal nu zeker 2 uur van goede kwaliteit op een DVD, dat was met PCM maximaal een minuut of 80-90.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

#21
Jaaaaa,

In mijn Powermac G4 Dual 1GHZ zit ook een DVD Brander. Ik lees net op dit Forum dat dat de Pioneer is. Alleen ik kan werkelijk alles met dit ding branden, ook CD-RW.
De software die Apple meelevert werkt zonder problemen, zowel in OS 9.2 als in OS X. Ik heb het dan over iDVD.
Lekker trailertjes downloaden bij www.apple.com/trailers, in iDVD slepen en hij maakt er een prachtige DVD van. Ziet er nog best aardig uit, ondanks dat het compressie op compressie is (namelijk Sorenson 2 naar MPEG2) :D
Zelfs een 1 op 1 kopie gaat probleemloos, mits het een wat kortere film is, kleiner dan 4.3 GB in ieder geval!
Gewoon een disc image maken in Toast en dan branden maar.
Verdere details laat ik achterwegen, omdat ik net als Frank het kopieren van DVD's niet wil promoten.
Maar ja, je hebt nou eenmaal een brander en je wilt toch even kijken of het kan. ;D
Ach het kopieren van films is niet echt lucratief, immers maar een enkele film kan je kopieren (omdat ie kleiner is dan 4,3 GB) en de DVDR schijven zijn nog veel te duur. Kan je net zo goed de film gewoon kopen.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200