3D kijken via Beamer

Started by mijavere, October 21, 2011, 20:51:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijavere

Ik zou graag een antwoord willen hebben op het volgende:

Ik heb een Benq beamer welke 3D ready is.De Ben1 MS510. Volgens de site van Benq kan ik 3D kijken op verschillende manieren, oa door het aansluiten van een 3D blu ray speler.
http://benq.nl/products/projector/?product=1189
De speler moet dan via een Video ( composiet) of s-video kabel zijn aangesloten zijn.

( Connect your BenQ projector to a set-top DVD Player using a video or S-Video cable.)
For set-top DVD player users:
BenQ projector with 3D ready
BenQ 3D glasses
Make sure your set-top DVD player supports NTSC and has a video or S-video
output.
Output signal: Video or S-Video
Make sure 3D DVD disk is HQFS format.

wat ook in de beschrijving staat, dat het signaal 120 hz moet zijn.

Nu zit er dus ook een HDMi aansluiting op de beamer.
mijn vragen zijn:
* als ik de 3d blu ray speler met een hdmi 1.4 kabel aansluit, dat moet toch ook kunnen? en hoe zit het met die 120 hz.
* als ik een media speler/ externe harde schijf via usb op de 3d blu ray speler aansluit, en op de externe schijf staat een 3d film, is dan een optie op de speler om het 3d in te schakelen of gebeurt dit automatisch?


ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen of misschien een duidelijk uitleg kan geven hoe ik via mijn beamer 3d kan kijken. want ik snap er dus helemaal niks van.


evilniek

#1
Quote from: mijavere on October 21, 2011, 20:51:27
Ik zou graag een antwoord willen hebben op het volgende:

Ik heb een Benq beamer welke 3D ready is.De Ben1 MS510. Volgens de site van Benq kan ik 3D kijken op verschillende manieren, oa door het aansluiten van een 3D blu ray speler.
http://benq.nl/products/projector/?product=1189
De speler moet dan via een Video ( composiet) of s-video kabel zijn aangesloten zijn.

( Connect your BenQ projector to a set-top DVD Player using a video or S-Video cable.)
For set-top DVD player users:
BenQ projector with 3D ready
BenQ 3D glasses
Make sure your set-top DVD player supports NTSC and has a video or S-video
output.
Output signal: Video or S-Video
Make sure 3D DVD disk is HQFS format.

wat ook in de beschrijving staat, dat het signaal 120 hz moet zijn.

Nu zit er dus ook een HDMi aansluiting op de beamer.
mijn vragen zijn:
* als ik de 3d blu ray speler met een hdmi 1.4 kabel aansluit, dat moet toch ook kunnen? en hoe zit het met die 120 hz.
* als ik een media speler/ externe harde schijf via usb op de 3d blu ray speler aansluit, en op de externe schijf staat een 3d film, is dan een optie op de speler om het 3d in te schakelen of gebeurt dit automatisch?


ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen of misschien een duidelijk uitleg kan geven hoe ik via mijn beamer 3d kan kijken. want ik snap er dus helemaal niks van.



Volgens mij moet je dan een PC hebben, de link naar die pagina van BenQ zegt dit ook. HDMI zal denk ik niet gaan, de BenqQ heeft een HDMI 1.3 out, side-by-side 3D zou kunnen, maar echt een eenduidig antwoord heb ik niet.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo