Belgen

Started by Exmo, October 21, 2011, 19:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wansh

Een Relegemmenaar hier

beatbrother

En nog ne belgische limburger hier ...  :pompom:

thommy

Hier nog ne BE Limburger se  :clapping:

apophis

Kempenzoon, uitgeweken naar Vlaams Brabant :-)

Fasty

Nog ni veel gesproken, maar al wel veel gelezen...
ook uit Belgie

manta

Belg wonende tussen Antwerpen en Sint Niklaas  :smile:

tomvbugg

Oost-vlaanderen!

En leuk om je terug te zien Thommy!!  ;)

Rob Eric Blank

Veel vlamingen, maar straks krijgen topic van de verschillende streken en steden uit Nederland ;)

squeek

Quote from: manta on February 22, 2012, 12:18:16
Belg wonende tussen Antwerpen en Sint Niklaas  :smile:

Waar ergens? Ben zelf uit Temse
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

manta

Quote from: squeek on February 22, 2012, 13:02:12
Waar ergens? Ben zelf uit Temse

Het aardbeien dorp  ;)

wiemelen

Limburger nummer 7 hier (als ik goed geteld heb  ;D)

squeek

Quote from: manta on February 22, 2012, 18:54:03
Het aardbeien dorp  ;)


ah, daar werk ik, niet in de aardbeien hoor :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

vieze freddie

Quote from: wiemelen on February 23, 2012, 09:35:49
Limburger nummer 7 hier (als ik goed geteld heb  ;D)
als we te rap typen, moet ge maar iets laten weten hé ::)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

manta


Leon

Ik woon net niet in België.  Wel haal ik er elke zondag brood !!! Geweldig land. Fijne mensen. Kunnen Nederlanders nog echt veel van leren.
Bijvoorbeeld dat bakkers gewoon open zijn op zondag  :headbanging:

( Tegen Achel ...... Hamont ) ....... Lommel .... Die hoek.
Groetjes Leonneke

Maro

Quote from: Leon on March 10, 2012, 23:04:16
Ik woon net niet in België.  Wel haal ik er elke zondag brood !!! Geweldig land. Fijne mensen. Kunnen Nederlanders nog echt veel van leren.
Bijvoorbeeld dat bakkers gewoon open zijn op zondag  :headbanging:

( Tegen Achel ...... Hamont ) ....... Lommel .... Die hoek.

Welke nare dorp/stad woon je dan zo zonder fijne mensen en met vervelende bakkers die ook graag een dag vrij zijn?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Leon

Quote from: Maro on March 30, 2012, 10:26:39Welke nare dorp/stad woon je dan zo zonder fijne mensen en met vervelende bakkers die ook graag een dag vrij zijn?

Eeuuhhmmmmm .................. Dat is wel een klein beetje een uitleg 'naar eigen hand'.  ;) Ik woon in de gezellige stad Valkenswaard ( dorp met stadsrechten ). Daar wonen hele fijne mensen. Ook hele vervelende uiteraard. Vervelende bakkers hebben we hier niet echt, maar ze zijn wel gesloten op zondag. Niet allemaal omdat ze dat graag willen, maar vooral omdat de gemeente 'an sich' dat allemaal niet zo graag wil. Maar voor mij blijft het overeind staan dat Belgen over het algemeen hele prettige mensen zijn. Of nieh dàh ???
Groetjes Leonneke

Maro

Quote from: Leon on March 30, 2012, 13:24:41
Eeuuhhmmmmm .................. Dat is wel een klein beetje een uitleg 'naar eigen hand'.  ;) Ik woon in de gezellige stad Valkenswaard ( dorp met stadsrechten ). Daar wonen hele fijne mensen. Ook hele vervelende uiteraard. Vervelende bakkers hebben we hier niet echt, maar ze zijn wel gesloten op zondag. Niet allemaal omdat ze dat graag willen, maar vooral omdat de gemeente 'an sich' dat allemaal niet zo graag wil. Maar voor mij blijft het overeind staan dat Belgen over het algemeen hele prettige mensen zijn. Of nieh dàh ???

Mee eens maar de meeste mensen in het algemeen zijn wel OK...toch?  :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Leon

Quote from: Maro on March 30, 2012, 13:37:00Mee eens maar de meeste mensen in het algemeen zijn wel OK...toch?  :coffee:

Okay !  ;D
Groetjes Leonneke

BenWfan

Quote from: Leon on March 30, 2012, 13:24:41
Maar voor mij blijft het overeind staan dat Belgen over het algemeen hele prettige mensen zijn. Of nieh dàh ???

Eh..tja, ik rij er regelmatig doorheen en ik ken werkelijk geen land met zulke asociale autorijders. Als je niet snel genoeg aan de kant gaat wordt je bijkans opgeduwd. Zelf pletteren ze hun auto er dan weer gewoon voor als ze invoegen...

En dan de reacties van belgen op marktplaats. Stevig onderbieden alsof ze de toch wel duidelijke prijsstelling niet hebben gelezen en laten we zeggen, nogal ruw in de omgang.

tja, enigszins generaliserend, ik weet het, maar dat was me zo opgevallen.
Classé CAP 2100

blackball147

hier ook van het waasland, meer bepaald sint-niklaas  ;D

Quote from: squeek on February 22, 2012, 13:02:12
Waar ergens? Ben zelf uit Temse

heb zelf nog een jaar in Temse gewoond.

Quote from: manta on February 22, 2012, 18:54:03
Het aardbeien dorp  ;)


en heb ook nog in rupelmonde en kruibeke ( 'waar lieve mensen wonen' ) verbleven.

O0

Leon

Quote from: BenWfan on March 30, 2012, 17:05:02Zelf pletteren ze hun auto er dan weer gewoon voor als ze invoegen...

Da's een hele Hollandsche uitleg. Belgen laten elkaar altijd heel netjes VOOR gaan. Ze geven de ander altijd de ruimte om gewoon in te voegen. Wij Nederlanders snappen dat niet. Wij zijn niet gewend om anderen voor te laten gaan, ook al moeten ze eigenlijk netjes wachten.

Die Belgen gedragen zich dus gewoon zoals ze altijd doen. Ze zijn gewend om er netjes tussen te mogen komen. Maar de gemiddelde Nederlander ziet dat dan als ertussen duwen.
Snappie ?
Groetjes Leonneke

Jumping Jack

Heb jij al eens met de wagen in Brussel rondgereden tijdens de spits Leon? Daar moet je gewoon vechten voor elke meter en dan helpt het als je een iets grotere wagen hebt... Zo hoffelijk in het verkeer vind ik ons eigenlijk niet.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Quote from: Jumping Jack on March 30, 2012, 22:25:34Heb jij al eens met de wagen in Brussel rondgereden tijdens de spits Leon? Daar moet je gewoon vechten voor elke meter en dan helpt het als je een iets grotere wagen hebt... Zo hoffelijk in het verkeer vind ik ons eigenlijk niet.

Ik kom ook niet veel verder dan Lommel, Hamont en Peer ...............  :P :P :P

Ik heb trouwens een grote (hobby) wagen, misschien dat dat scheelt.  ;D
Groetjes Leonneke

squeek

Quote from: Jumping Jack on March 30, 2012, 22:25:34
Heb jij al eens met de wagen in Brussel rondgereden tijdens de spits Leon? Daar moet je gewoon vechten voor elke meter en dan helpt het als je een iets grotere wagen hebt... Zo hoffelijk in het verkeer vind ik ons eigenlijk niet.

Dat zijn walen joh  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |