Imac als bron met een analoge versterker

Started by Pommeren, October 19, 2011, 11:25:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pommeren

Ik zie vergelijkbare vragen voorbijkomen op het forum, maar nog begrijp ik het niet helemaal. Het wordt vrij snel technisch.

Ik wil mooi stereo geluid.
De bron is mijn Imac en die stream het via een Airport met een jacket/tulp-kabel naar de versterker.
(ik zoek overigens nog een betaalbare Marantz).

Mijn vraag is; moet hier perse een DAC tussen? Of zit dat al in nieuwe versterkers?
Hiervoor had ik het op een oude Pioneer aangesloten (overigens wel met een D/A converter) en dat vond ik al best mooi.
Welke programma's helpen om het geluid te verbeteren, maar kan ik toch de set-up van Itunes blijven gebruiken.
Aangezien ik ook erg veel 'remote' gebruik, via Ipad/Iphone.

Zou super zijn, als je nog een keer wil reageren!?

Groet,
Ralph


Audiofiel

De Airport heeft een dubbele aansluiting, die is zowel analoog als optisch digitaal in hetzelfde plugje. De digitale aansluiting heet mini-toslink.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sander_Kaa

Zij mijn topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110865.0

Ik heb dezelfde zoektocht gemaakt als jij. Uiteindelijk een DAC gekocht van Musical Fidelity (de VDAC II). Niet duur, en een grote verbetering! Deze sluit ik via USB op de mac aan. Ik heb overigens wel een losse mac mini gekocht om te voorkomen dat er lange kabels lopen door mijn woonkamer.

Ik gebruik gewoon nog itunes (via android remote) en heb daar alle 'verbeteringen' uitgezet.

EDIT: ik zie dat je draadloos wil. Hiervoor heb ik geluisterd op de ARCAM rDAC (die met de 'dongel'). Ik vond de USB-bedrade VDAC II echter mooier klinken.