Audio op DVD zelf startend maken

Started by ivonne, April 10, 2002, 15:45:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ivonne

Iemand enig idee hoe ik een DVD kan branden zodanig, dat wanneer het menu wordt gepresenteerd, ik ook muziek hoor?
Ik brand mijn homevideo's, en maak gebruik van de Sony DVD +RW en MYDVD.

J.A.F._Doorhof

#1
Heel makkelijk.

Als je in MyDVD een menu hebt aangemaakt importeer dan je stukje muziek (gewoon zoals je ook films importeert) en sleep dit gewoon over je menu plaatje.

Als je nu de DVD opstart start automatisch ook de muziek.

LET OP BIJ MYDVD EN CONSORTEN (DVD-IT ETC).
Om ZEER lange demux en codeer tijden te voorkomen, zorg ervoor dat je je films en audio APART importeert, dus je maakt een film en slaat het video gedeelte op als MPEG-2 vanuit adobe of Ulead, bv Lygos is een perfecte MPEG-2 decoder voor standalone of Adobe. Maak dan ook een PCM track van je geluid.

Je hebt dan 2 bestanden die je via de sleep techniek aan elkaar koppeld binnen MyDVD maw je sleept eerst het video gedeelte en sleept daaroverheen de audio.

Wil je ruimte besparen maak dan van je PCM een AC-3 track, myDVD en DVD-IT ondersteunen dit alleen geloof ik nog niet in deze versies, maar wel in de nieuwere (als iemand me daar aan kan helpen HEEL graag). Ik gebruik nu DVDFusion die wel alles ondersteund, maar voor de simpelheid van MyDVD is veel te zeggen.

Heb je meer vragen, stel ze gerust.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ivonne

#2
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik vraag me alleen het volgende af:
MYDVD maakt een soort thumbnails. Hier sleep je je film in (ik neem aan dat het de techniek niet uitmaakt dat de audio hierbij in zit). Deze film start pas als ik de thumbnail (of het menu-item) aanklik. Er kunnen meerder thumbnails op het scherm staan.
Dan kan de DVD-player toch niet weten welke audio hij moet starten als de DVD opkomt?
Want dat is wat ik wil. Nog zonder dat er voor een menu-item is gekozen, al muziek horen?

J.A.F._Doorhof

#3
Klopt helemaal.

Maar als je je muziek gewoon naar het grote scherm sleept en los laat OP je menu plaatje, dan zal hij dat als eerste laten spelen.

Probeer het eens uit op een DVD+RW of anders via de ingebouwde simulator (hoewel die soms kuren heeft).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ivonne

#4
Ik probeer dit vanavond uit en laat dan weten of het is gelukt. Klinkt logisch!
Wat een prima forum is dit overigens.
Is het een idee om ervaringen op het forum te zetten per merk brander?
En ervaringen per software, zoals in mijn geval MYDVD?

J.A.F._Doorhof

#5
Dank voor je complimenten en we hopen je nog vaak terug te zien.

Om het forum enigsins binnen de perken te houden (qua topicheaders) hebben we een aparte topic header aangemaakt voor DVD-Branders, maar voel je vrij om nieuwe topics aan te maken.

Er wordt altijd redelijk snel gereageerd, en inbreng van bezoekers wordt ZEER op prijs gesteld, door een goede informatie uitwisseling van gebruikers onderling kunnen we groeien, en door de inzet van onze Technische dienst (van oa het Computer bedrijf en Home Theater bedrijf) die directe banden heeft met de leveranciers kunnen wij ook ons steentje bijdragen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ivonne

#6
Dag Frank,

Daar ben ik weer. Ik heb geprobeerd de audio in het MYDVD-scherm te slepen. Echter, de enige plek waar dit is toegestaan (de cursor verandert op andere plekken ook zichtbaar in het " niet-toegestaan-teken" ), is op de plek waar de thumbnail zit, en waar je ook je film in sleept. Met de losse audiofile doet de DVD vervolgens helemaal niks...
Nog suggesties?
Groet, Ivonne

J.A.F._Doorhof

#7
Gebruik je een PCM 48Khz, 16bits bestand ?

Probeer het eens op het kleine plaatje van je menu te slepen (de thumbnail).

Ik zal het van de week nog wel eens testen, maar het was iets heel simpels als drag en drop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ivonne

#8
Ja, in de thumbnail gaat het zonder problemen, maar daar zit mij film al in, en dit verdwijnt daar dan ook letterlijk en in zwart gat. De speler doet daar spontaan niets mee.
en ja, 48 Khz, 16 bits.
groet, Ivonne

J.A.F._Doorhof

#9
Zal vanvond even voor je kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ivonne

#10
Ik ben benieuwd :D, heb je het nog geprobeerd?
Groet, Ivonne

J.A.F._Doorhof

#11
Mijn exusses, maar er is van alles tussen gekomen dat voor ging.

Ik zal er deze week voor je naar kijken als ik al mijn achterstanden weer heb ingehaald.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#12
Heb het gisteren nog even geprobeerd.

En het is echt gewoon een 48Khz 16bits geluidsbestand importeren en dat op het grote plaatje van het menu slepen, en loslaten.

Ik zal het ook nog eens op andere paketten proberen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ivonne

#13
Het scherm bestaat uit een gekleurd vlak (foto oid) en een of meer thumbnails. Op het gekleurde vlak verschijnt er een verbodstekentje op de plaats van de muis. Ik kan hem in de thumbnail storten, maar daar doet de DVD-player niks mee.
Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar ben bang dat ik het maar opgeef.
Bedankt voor de hulp!
Ivonne

J.A.F._Doorhof

#14
Ga binnenkort kijken of het hetzelfde werkt met DVD-IT en MYDVD.

Geef het niet op  ;), het is mogelijk. Mijn vakantie film is gemaakt met DVD-it en heeft muziek in het menu.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"