Dreambox ?

Started by J.A.F._Doorhof, October 16, 2011, 11:42:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Na enorm veel frustraties van de laatste tijd.
Kapotte voeding van een sat recieven welke bv History niet wil laten zien zonder eerst aan/uit gezet te moeten worden
EN een SAB die meer vastloopt dan een windows PC met windows 95 en een EPG heeft die van geen kanten klopt hebben we de knoop doorgehakt en een Dreambox HD800SE besteld.

Op zich had ik dat natuurlijk eerder moeten doen maar wij kijken eigenlijk amper TV en het merendeel loopt via kleine TV's.
Maar goed hij komt er dus, en vooral de streaming naar iPad en iPhone is natuurlijk cool, tevens heb ik de MAC software al gedownload wat ik eerder had moeten weten want dan had ik al eerder een dreambox gekocht :D (TV kijken vanaf mijn werkplek waar geen TV aansluiting is maar wel een 42" LCD staat).

Nu hoop ik op wat hulp.
Er moeten volgens mij nogal wat plugins geladen worden, en om een vliegende start te maken even wat vragen.


1. Fastscan Canaal digitaal.
Volgens mij wel aanwezig maar is dat ook zo ?

2. 4 schotels
De SAB vond deze allemaal automatisch, doet de dream box dit ook ? of moet ik het dak op om te zien welke in welke LNB positie zit ?

3. GROTE letters
Zoals gezegd we kijken voornamelijk TV in de slaapkamer en daar staat gewoon een kleine TV, met de SAB zijn de letters gewoon onleesbaar bij alle firmwares behalve de AMSTAT, heeft de Dreambox een "skin" waarbij de letters zeer goed leesbaar zijn ? denk 55cm TV op een meter of 4 afstand. Bij de Nokia, Inverto en SAB(amstat) was het allemaal wel te doen hoewel je soms ook wat moet raden.

4. EPG
vooral nu en later belangrijk, de rest is leuk maar niet nodig.
Neem aan dat dit bij de DB wel allemaal goed werkt.


Alvast bedankt voor de antwoorden en tips :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Voor de dreambox kun je het beste kanaal lijsten downloaden. Netjes door hobbybob elke maand netjes verwerkt en geüpdate.

Je kunt het beste even op het sat4all forum registreren, daar worden al je vragen beantwoord.


En Frank, kuch cs is natuurlijk de reden van succes achter de dreambox

bart_nl

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2011, 11:42:27
Er moeten volgens mij nogal wat plugins geladen worden, en om een vliegende start te maken even wat vragen.


1. Fastscan Canaal digitaal.
Volgens mij wel aanwezig maar is dat ook zo ?

2. 4 schotels
De SAB vond deze allemaal automatisch, doet de dream box dit ook ? of moet ik het dak op om te zien welke in welke LNB positie zit ?

3. GROTE letters
Zoals gezegd we kijken voornamelijk TV in de slaapkamer en daar staat gewoon een kleine TV, met de SAB zijn de letters gewoon onleesbaar bij alle firmwares behalve de AMSTAT, heeft de Dreambox een "skin" waarbij de letters zeer goed leesbaar zijn ? denk 55cm TV op een meter of 4 afstand. Bij de Nokia, Inverto en SAB(amstat) was het allemaal wel te doen hoewel je soms ook wat moet raden.

4. EPG
vooral nu en later belangrijk, de rest is leuk maar niet nodig.
Neem aan dat dit bij de DB wel allemaal goed werkt.

beste kun je een PLI image laden daarmee heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt.

1) Fastscan is onzinnig op de Dreambox, beste de beschikbare zenderlijsten van bijvoorbeeld Henksat laden. Kan via plugin menu. Ik heb al jaren een Dreambox en zenders zoeken is normaliter overbodig.
2) je zult wel moeten weten hoe diseqc instellingen zijn dus welke sat op 1e, 2e, 3e en 4e ingang zit. Dit zal de Dreambox vragen bij eerste opstart.
3) de Dreambox 800 is klein dus echt grote letters kun je wel vergeten. Aangezien je via iPad kunt bedienen is dat volgens mij geen probleem?
4) EPG op de Dreambox werkt onder PLI image prima, kan zijn dat je een plugin moet installeren (kan via Dreambox zelf)


evilniek

Quote from: bart_nl on October 16, 2011, 13:46:21
beste kun je een PLI image laden daarmee heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt.

1) Fastscan is onzinnig op de Dreambox, beste de beschikbare zenderlijsten van bijvoorbeeld Henksat laden. Kan via plugin menu. Ik heb al jaren een Dreambox en zenders zoeken is normaliter overbodig.
2) je zult wel moeten weten hoe diseqc instellingen zijn dus welke sat op 1e, 2e, 3e en 4e ingang zit. Dit zal de Dreambox vragen bij eerste opstart.
3) de Dreambox 800 is klein dus echt grote letters kun je wel vergeten. Aangezien je via iPad kunt bedienen is dat volgens mij geen probleem?
4) EPG op de Dreambox werkt onder PLI image prima, kan zijn dat je een plugin moet installeren (kan via Dreambox zelf)


Helemaal mee eens wat betreft het bovenstaande, het display is niet echt bruikbaar idd. Volgens mij bedoel je toch de leesbaarheid van menu's etc. op de TV zelf Frank?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.A.F._Doorhof

De decoder is ingebouwd dus inderdaad de letters op tv van de zenders en EPG.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

je hebt een hele mooie OSD dus schermpje is i.d.d. niet nodig
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Gaat me Meer om dat de letters Groot genoeg zijn om vanaf 3-4 meter te lezen op een kleine tv.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

je kan zelf skin kiezen dus is geen probleem
JBL PRX Power!

hifiman

#8
Quote from: Raphie on October 16, 2011, 12:37:27
aangaande CS is er iemand die ff een ccc am lijntje kan geven, mijn lijntjes donderden er gisteren uit en krijg het niet meer aan de bak, heb ff hulp nodig
Wordt tijd dat mensen eens gaan betalen voor content hoorde ik laatst nog een zeker forumlid ergens zeggen  ;)

En waar heb je hulp voor nodig, als je lijntjes eruit liggen werkt je Canal digitaal kaart nog steeds toch?  :pompom:

bart_nl

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2011, 15:49:23
Gaat me Meer om dat de letters Groot genoeg zijn om vanaf 3-4 meter te lezen op een kleine tv.
op zich wel denk ik maar veel skins laten juist meer info zien waarvoor kleinere letters gebruikt worden. Als je even op Google afbeeldingen naar Dreambox Skins zoekt krijg je een goede indruk van diverse skins.

Raphie

Quote from: Audioloog on October 16, 2011, 17:13:45
Wordt tijd dat mensen eens gaan betalen voor content hoorde ik laatst nog een zeker forumlid ergens zeggen  ;)

En waar heb je hulp voor nodig, als je lijntjes eruit liggen werkt je Canal digitaal kaart nog steeds toch?  :pompom:
klopt, CD kaart + HD werkt prima, maar had ook wat cloud services  :D en beide zijn er vrijdag spontaan mee gestopt, sinds deze dyndns hosts ping uit hebben staan kan ik niet meer controleren of ze nog actief zijn. mijn router getest met een internet wan poort test en de benodigde poort staat nog steeds open TCP/UDP

Ik heb dus even een test server nodig om i.i.g. locale fouten uit te sluiten, als de servers i.d.d. gestopt zijn dan kan ik op zoek naar nieuwe (is op zich niet zo'n probleem)
JBL PRX Power!

evilniek

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2011, 15:49:23
Gaat me Meer om dat de letters Groot genoeg zijn om vanaf 3-4 meter te lezen op een kleine tv.

Op mijn nieuwe 40inch Samsung is het geen enkel probleem, ik gebruik gewoon de standaard skin trouwens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bart_nl

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2011, 15:49:23Gaat me Meer om dat de letters Groot genoeg zijn om vanaf 3-4 meter te lezen op een kleine tv.
volgens mij heb je dat met een iPad en iPhone helemaal niet nodig

hifiman

Quote from: Raphie on October 16, 2011, 17:35:21
klopt, CD kaart + HD werkt prima, maar had ook wat cloud services  :D en beide zijn er vrijdag spontaan mee gestopt, sinds deze dyndns hosts ping uit hebben staan kan ik niet meer controleren of ze nog actief zijn. mijn router getest met een internet wan poort test en de benodigde poort staat nog steeds open TCP/UDP

Ik heb dus even een test server nodig om i.i.g. locale fouten uit te sluiten, als de servers i.d.d. gestopt zijn dan kan ik op zoek naar nieuwe (is op zich niet zo'n probleem)
Je kan het wel testen! Namelijk door een telnet te doen naar het cccam poortnummer op de betreffende server.

J.A.F._Doorhof

40 inch is geen 55cm tv.
Vanaf de iPad zappen is niet echt handig vanuit bed ;)

Maar met skins zal er vast wel iets tussen zitten
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

je kan met een VLC client vast wel dreambox kijken op je ipad, veel leuker
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Zoek maar eens onder dream box op de app store ;
Maar Dan nog zie ik me niet in bed liggen met tv op mijn iPad.
Daarvoor blijf ik toch wel de tv gebruiken, geen kans dat je erop gaat liggen snachts en een sleeptimer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2011, 23:18:56
40 inch is geen 55cm tv.
Vanaf de iPad zappen is niet echt handig vanuit bed ;)

Maar met skins zal er vast wel iets tussen zitten

Sorry had ik even over heen gelezen, dat is idd een stukje kleiner ;D
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Rob_Dingen

Hoi Frank

Ik zou de 500HD kopen of voor een prikje meer de VU+ Duo.
De laatste is een twin tuner met voldoende ruimte voor HDD.
Op beide apparaten loopt PLI als een zonnetje.
Met betrekking tot streamen daar is een ap voor Dreambox Live en die werkt als een raket overal ter wereld Nederlandse tv bij.
O ja een grotere TV kopen of een bril ;D

Rob

J.A.F._Doorhof

Grotere TV zitten we aan te denken maar het is alleen maar voor in de avond vlak voor het slapen :D
800HDSE vond ik op zich een mooi gemiddelde dacht ik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112


Hoi Rob,

Hoe zet je het signaal naar de buitenwereld? Intern op t netwerk gaat prima, maar verder dan dat kom ik niet

Quote from: Rob_Dingen on October 17, 2011, 17:11:50
Hoi Frank

Ik zou de 500HD kopen of voor een prikje meer de VU+ Duo.
De laatste is een twin tuner met voldoende ruimte voor HDD.
Op beide apparaten loopt PLI als een zonnetje.
Met betrekking tot streamen daar is een ap voor Dreambox Live en die werkt als een raket overal ter wereld Nederlandse tv bij.
O ja een grotere TV kopen of een bril ;D

Rob

Rob_Dingen

Hoi Jan

Je moet de poorten in je router forwarden naar het ip adres van je dreambox en dat moet zijn poort 80 en poort 8001.

Frank ik heb ze allemaal de DM8000HD DM800HD en de DM500HD.
Ga gewoon voor de 500 als je geen dual tuner nodig hebt de 800 heeft alleen een display de rest is nagenoeg hetzelfde en het displaytje is piepklein dus kan je ook niet lezen van een grote afstand.

Rob

J.A.F._Doorhof

PLI krijg ik er niet in, continue CRC check.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 20, 2011, 16:48:24
PLI krijg ik er niet in, continue CRC check.

Hoi Frank, op welke manier heb je dit geprobeerd, via het LAN-netwerk?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raphie

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 20, 2011, 16:48:24
PLI krijg ik er niet in, continue CRC check.
opnieuw downloaden dan is je .bin beschadigd
JBL PRX Power!